Häiritseekö teitä yleisellä paikalla imetys?
Tuli vaan mieleen tuosta Lolan lehtijutusta, kun hänestä se on niin epäkunniotettavaa muita kohtaan jos imettää.
Kommentit (31)
Mikä toi Lola-juttu on? Onko se oikeesti möläyttäny jotain noin idioottimaista?
Varmaan hävettää, ja syystä.
Ymmärrän, että olet itse hygienia- ja siveyssyistä ruokkinut lapsesi pullolla, mutta mistä tulee sellainen katkeruus, että lapsen ruokkiminen pitää rinnastaa hikiseen äijänruhoon? Onko se sitä keskieurooppalaista sivistystä vai?
Vierailija:
Vai saa sun takia mun lapseni odottaa vellit vaipoissa kunnes teijän paapero on syönyt??Mua NIIIIN ottaa päähän kun on otsaa mennä viemään se hoitohuone ettei toiset pääse vaihtaan vaippoja.
Viimeksikin kökittiin huoltiksella venaamassa, että rouva saa imetettyä ja mä pääsen vaihtamaan sen vaipan. Onneksi tajusin lopulta ystävällisesti koputtaa ja kysyä voisinko tulla sinne huoneeseen samaan aikaan.
Jos se jotakuta häiritsee niin kannattaa ruveta kulkemaan silmälaput silmillä ettei näe teiden poskilla olevia puolialastomia rintojaan esitteleviä mainosnaisia.
kun joku pöllö syötti vauvaansa siellä pullosta! Tuli lopulta tyytyväisenä vauvan ja pullon kanssa ulos ja roskiksessa oli tuttelipurkki. Kävi hiukan hermoille, kun olisi ollut kiire jatkamaan matkaa.
Itsekin imetin 1v2kk:tta. Ihan missä vaan lapselle tuli nälkä.
Täytyy sanoa isorintaisena ja mahaisena, että boobin imetyspaidat olivat aivan mahtavia! Siinä kun ei tartte paljastella itseään ollenkaan eikä tartte selkä kyyryssä imettää.
Kerran oltiin äiti-lapsi porukassa ja vauveli oli 4kk:tta. Aloin siinä kahvipöydässä imetellä imetyspaita päällä niin yksi äideistä oli vaivaantunut. Hän ehdotti, että jos menisin kuitenkin makuuhuoneeseen imettämään. Meninkin, mutta vauva siinä häiriintyi kun kesken kaiken piti vaihtaa paikkaa.
Ihmeellistä, että joku jaksaa noin luonnollisesta asiasta vöyhkätä, kun on varmasti olemassa paljon vahingollisempaakin " itsensäpaljastelua" ...
Ja kun kaikilla se imetys ei vie vain 10-15min! Sitten toiset odottavat jonossa siellä oven takana, että pääsisivät vaihtamaan vaippoja!
Itse en laita sitä ovea lukkoon, kun menen lapselle vaippoja vaihtamaan - saa tulla seuraavakin sinne samaa hommaa omalle lapselleen tekemään. Mutta ei tulisi mieleenkään sinne mennä lasta syöttämään, ne kakkavaipat roskiksissa siellä haisee usein melkoiselle..
Itse etsin yleensä jonkin suojaisan, rauhallisen paikan, jossa lasta voi syöttää. Yleensä minulla on joku huivi/harso tai villatakki tms, jos paita on vähän tiukempi tms, ettei vain pääse kanssaihmisiä häiritsemään. Mutta on kerran käynyt niin, että olin vaunujen ja isojen kasvien takana suojassa niin, että vauvaa ei edes näkynyt, niin eikö eräs täti ihminen oikein kurkkimalla kurkkinut ja ojenteli kaulaansa ja sitten kun varmistui, että joo, syöttää se vauvaa, alkoi nyrpistellä nenäänsä ja mulkoili minua kuin joku parempikin. Mitäs alkoi sitä kaulaansa venytellä.
Luin saman jutun ja useampikin kohta hymyilytti, en nyt enää muista mistä muusta siinä hän kertoi mielipiteitään. Jotenkin tuollainen suorasukainen turkulainen tyyli, toimitaan, ei ajatella.
Juu, työhönkäyntiin liittyi asiat myös. Hiukan ristiriitaisia kommentteja alun haastattelun ja lopun haastattelun välillä.
No, Lola on ollut aina samanlainen, hiukan yksinkertainen haastatteluissaan. Yleissivistys heikko, aika itsekkään oloinen.
Perhe- ja kaveripiirissä meillä ei ole mitään rajaa, missä se tissi vetäistään esiin. Vaikka sohvalla ruokailutilan vieressä, kun muut syö. :D Noo, kunhan provosoin.
Mutta olen jälkeenpäin ajatellut, että kuinkahan monta noloa tilannetta olenkaan aiheuttanut vähän vieraampien kavereiden kanssa, kun kesken keskustelun olen vaan tökännyt rinnan pienen suuhun. Meidän vauva söi nimittäin pari-kolme kuukautta vähän väliä, ja senkin jälkeen usein, joten imetyksestä tuli niin jokapäiväistä, ettei enää tullut mieleenkään, että se voisi olla jollekin toiselle outoa.
Ymmärrän kyllä, että lapsettomille ja useille miehille se rinta edustaa jotain ihan muuta tarkoitusta kuin lapsen syöttämistä, mutta tuo yksi juttu, jossa mammojen kokoontumisessakin on pitänyt mennä piiloon imettämään, kuulostaa jo skitsolta.
Vai saa sun takia mun lapseni odottaa vellit vaipoissa kunnes teijän paapero on syönyt??
Mua NIIIIN ottaa päähän kun on otsaa mennä viemään se hoitohuone ettei toiset pääse vaihtaan vaippoja.