Etunimi ja toinen nimi
Miksi kaikilla on kolme nimeä? Itselläni on vain kaksi. Miksi ei ole annettu kolmatta? En ole tarvinnut sitä toista nimeä koskaan mutta miksi olen saanut vain kaksi nimeä.. sisaruksillakin on kolme...
Kommentit (7)
Kysy asiaa vanhemmiltasi, mistä me se voitaisiin tietää.
Voi ei. Mahtaakohan lapseni pahastua, kun itselläni on kaksi nimeä, mutta hänelle annoin vain yhden?
Minulla on kolme nimeä. Syynä on se, että molempien vanhempieni suvuissa on ns. periytyviä nimiä ja he halusivat kunnioittaa tätä perinnettä.
Etunimiä ne kaikki ovat. Eli ap: lla on kaksi etunimeä. Joillakin on kolme ja joillakin yksi.
Ihmisillä on nykyään vähän lapsia, joten moni haluaa tunkea sille ainokaiselle kaikki mahdolliset suvun ja omien haaveiden nimet.
Toisekseen vähintään pari nimeä on kätevä sen vuoksi, että jos jostain syystä lapsi ei tykkääkään nimestään, voi ottaa toisen tai kolmannen nimen käyttöönsä. Tai jos sattuu olemaan kaimoja, on kätevää, että voi käyttää esim. virallisissa yhteyksissä toisen nimen kirjainta tai molempia nimiä. (Kuten Timo T.A. Mikkonen, jolla oli kuulemma useampia muita Timo Mikkosia, joten piti ottaa kirjaimet erottamaan.)
No tämä ei nyt kauheasti auta mutta minulla on kolme nimeä. Ja toisessa nimessäni 'sisko' tulee äidilläni koska hänenkin nimessään on sisko.
Minulla on vain kaksi nimeä, olen tyytyväinen määrään. Minusta kolme on vähän pröystäilyä, en osaisi kuvitella itselleni kolmatta nimeä. Kaksi on hyvä