Jos mies olisi rämpyttänyt nojatuolissa bassokitaraa koko päivän ja jättänyt kotityöt tekemättä, niin suuttuisitko saapuessasi töistä kotiin ja huomatessasi sotkun?
Näin pääsi kerran tapahtumaan, ja nainen huusi kuin hullu saapuessaan kotiin. Olin ilmeisesti kaiken keskellä kadottanut ajantajun, joten kyseessä oli vahinko eikä tahallinen luistaminen kotitöistä. Tämä tapahtui jo pari vuotta sitten, mutta eilen illalla soittaessani tuli mieleen tuo tapahtuma. Ollaan erottu jo.
Kommentit (51)
En suuttuis, kyllä omassa kodissaan saa chillaillakin. Aina ehtii siivota myöhemminkin.
Kyllä ja etenkin jos olisi PMS. Just yks päivä kävi niin, että mies oli jättänyt kämpän ikävään kuntoon, roskat pitkin pöytiä (tyhjä mehupurkki, piimäpurkki, kahvisuodatinpussi, leipäpaketti, ruokapöydällä sätkänpurut ja sätkäntekovälineet kaikki levällään, paperit yms. Kaapinovet auki sukat lattialla verhot kiinni...Ja mies oli kaverilla huitelemassa. Oli ollut tarkoitus tulla ennen minua kotiin ja siivota jäljet. Arvatkaa monesko kerta?
En suuttuisi. Ottaisin tyynesti bassokitaran miehen kädestä ja soittaisin sillä paremman riffin.
Sitten mies suuttuisi ja bassokitaran soitto loppuisi siihen.
Nimim. Kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja etenkin jos olisi PMS. Just yks päivä kävi niin, että mies oli jättänyt kämpän ikävään kuntoon, roskat pitkin pöytiä (tyhjä mehupurkki, piimäpurkki, kahvisuodatinpussi, leipäpaketti, ruokapöydällä sätkänpurut ja sätkäntekovälineet kaikki levällään, paperit yms. Kaapinovet auki sukat lattialla verhot kiinni...Ja mies oli kaverilla huitelemassa. Oli ollut tarkoitus tulla ennen minua kotiin ja siivota jäljet. Arvatkaa monesko kerta?
Verhotkin kiinni, omg mikä hävityksen kauhistus! Noin äkkiä sanoisin, että tuon siivoaa kolmessa minuutissa, ja siinä ajassa pesee ja viikkaa ne purkitkin pahvijätteeseen. Tietty jos haluaa huutaa ja rähjätä mielikseen, niin sitten.
Ihan oikeasti älkää tehkö lapsia ihmiset, jos hermot on noin kireällä. PMS:äänkin on hoitoa.
Ahdistavaa, jos kotonaan ei saa oikeasti elää. En ikinä muuta yhteen kenenkään kanssa niin, ettei ole omia tiloja. Oli karseaa kun exä nalkutti taideharrastuksistani kuusi vuotta. Löhöäminen, tietokoneella istuminen, tv ja muu oli supertärkeää ja sitä sai aina tehdä, mutta annas olla kun otin siveltimen käteen. Siivota olisi pitänyt juuri sillä sekunnilla ja jatkuvasti oli jotain asiaa ja keskeneräisiä maalauksia tultiin kyttäämään ja arvostelemaan selän taakse. Keskittyminen estettiin täysin. Exä tiesi keskittymishäiriöstäni ja käytti sitä hyväkseen. Musiikkiharrastus jäi väliin koko ajaksi ja edelleen soittaminen aiheuttaa jonkun kumman syyllisen olon. Mun tavarani oli yhdessä kämpän nurkassa, enkä edes omia lakanoitani voinut laittaa yhteiseen sänkyyn ilman valitusta. Exä oli vallannut koko kolmion. Jos tavarani eksyivät pois nurkastani, ne heitettiin pois tai kannettiin jonnekin, mistä en niitä löytänyt. Exä avasi kaikki kirjekuorenikin kielloista huolimatta. Kaikesta tekemisestä oli palkintona norsun*ittunaama. En osannut lopultakaan edes siivota oikein. Kun muutettiin erilleen, sain jatkuvasti vahtia omaisuuttani ja siitäkin huolimatta exä heitti pois tärkeää tavaraa. Hitto. Sängystäkin se valtasi 2/3. Jos nukukn muuten kuin ihan reunassa kiinni kyljelläni, mut tökättiin hereille. Välillä niin, että sattui.
Huh, tulipa avautuminen. Sanon vaan, ettei enää ikinä. Ihmisellä pitää olla tilaa hengittää ja tehdä taidetta. Totta kai asiat on hoidettava, mutta kenenkään orjaksi ei pidä ruveta. En katsele enää ketään kontrolloivaa p*skantärkeää kuspäätä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, mitä helkutin kotitöitä perheettömillä on, mistä pitää noin räjähtää ja erota.
No esim tiskaaminen mikäli ei ole tiskikonetta. Mun mies oli parivuotta sitten kesälomalla kotona ja itse tein iltavuoroa, 4 päivää katselin sitä kun tiskivuori kasvoi ja sitten sanoin miehelle että jos mitenkään ehtisi tiskata tässä joku ilta..
Vierailija kirjoitti:
Nytkö vasta aloit pohtia käytöksesi vaikutusta parisuhteeseesi. Kaksi vuotta eron jälkeen?
Basistivitsi :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi vain kerta, niin tuskin jaksaisin miettiä asiaa.
Etenkin jos mies olisi muusikko, työtään treenais.
Mä unohduin eilen pelaamaan koko päiväksi. Onneksi mies soitti töistä lähtiessään kuuden jälkeen, että kerkesin tehdä pikasiivouksen ja laittaa chili sin carnen tulille. Olis hävettänyt, jos en olis edes ruokaa tehnyt. Onneksi kaapeissa oli tarpeita.
N45
Mitäs pelailit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verhotkin kiinni, omg mikä hävityksen kauhistus! Noin äkkiä sanoisin, että tuon siivoaa kolmessa minuutissa, ja siinä ajassa pesee ja viikkaa ne purkitkin pahvijätteeseen. Tietty jos haluaa huutaa ja rähjätä mielikseen, niin sitten.
Ihan oikeasti älkää tehkö lapsia ihmiset, jos hermot on noin kireällä. PMS:äänkin on hoitoa.
Niinpä. Aika ihme ettei mies ehtinyt sitä silti siivota vaikka vie vain 3min.. Kuulostaa siltä että tahallaan halusi ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä unohduin eilen pelaamaan koko päiväksi. Onneksi mies soitti töistä lähtiessään kuuden jälkeen, että kerkesin tehdä pikasiivouksen ja laittaa chili sin carnen tulille. Olis hävettänyt, jos en olis edes ruokaa tehnyt. Onneksi kaapeissa oli tarpeita.
N45
Chili sin carne = papuja tomaattikastikkeessa? Eli lämmitit papupurkillisen.
Minulla oli äskettäin tuollainen viikko. Tavallisesti teen puolet työpäivästäni kotona lapsen pyöriessä kintuissa, mikä on aika rankkaa. Haluan kuitenkin, että lapsi ei joudu olemaan 9 tuntia päivässä hoidossa vaan saa olla kotonakin. Lapsen kanssa sitten yhdessä puuhastellaan pyykit ja tiskit ja imuroinnit ja välillä teen jonkin työjutun, jos lapsi hetkeksi jää katsomaan pikkukakkosta tai leikkii yksin jotain nukkeleikkiä tms. Oletuksena on, että miehelle jää viikonloppukokkaaminen, talonrakentamisen viimeistely, klapihommat ja autohommat.
No, olipa sellainen viikko, että en voinut tuoda töitä kotiin vaan ne oli tehtävä työpaikalla. Työpäiväni oli viikon ajan 12-tuntinen, alkoi aamulla kahdeksalta ja iltakahdeksalta lähdin kotiin päin. Vein aamulla lapsen hoitoon ja mies haki hänet töistä tultuaan ja viihdytti häntä sitten illat. Koko viikkoon kukaan ei laittanut ruokaa, ei imuroinut tai mopannut, ei pyörinyt tiskikone, pyykkiä kertyi.
Perjantaihin mennessä olin jo aivan helvetillisen kiukkuinen ja totta tosiaan, kyllä räjähdin pahemman kerran, kun tajusin, että mies oli unohtanut jopa viedä lapsen muskariin. Miten helvetin vaikeaa on muistaa tavalliset arkiset asiat? Sanomattakin on selvää, että mikään miehen osalla oleva työ ei sekään edistynyt mihinkään, siis yhtään lautaa ei ilmestynyt ulkoseinään, klapikorit olivat tyhjinä jne.
Vittu olisi edes pannut, mutta kun sitäkään sorttia ei ole saanut taas kuukauteen. Huhtikuuta eletään ja kolme kertaa olen saanut seksiä tänä vuonna. Saakeli tätä elämää.
En suuttuisi. Meillä ei kumpikaan ole toisen palvelija eikä voi sanella, milloin mitäkin kotityötä tehdään. Itsekin saatan jättää joksikin aikaa kaiken levälleen, jos uppoudun muuhun tekemiseen. Illalla olisi voitu siivota yhdessä.
Meillä ei ole lapsia ja melko samanlaiset siisteysstandardit, joten kotitöistä ei onneksi tarvitse riidellä.
En. Meillä on sotkuista ihan normaalisti. :) Ei kumpikaan oikein jaksa siivota.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistavaa, jos kotonaan ei saa oikeasti elää. En ikinä muuta yhteen kenenkään kanssa niin, ettei ole omia tiloja. Oli karseaa kun exä nalkutti taideharrastuksistani kuusi vuotta. Löhöäminen, tietokoneella istuminen, tv ja muu oli supertärkeää ja sitä sai aina tehdä, mutta annas olla kun otin siveltimen käteen. Siivota olisi pitänyt juuri sillä sekunnilla ja jatkuvasti oli jotain asiaa ja keskeneräisiä maalauksia tultiin kyttäämään ja arvostelemaan selän taakse. Keskittyminen estettiin täysin. Exä tiesi keskittymishäiriöstäni ja käytti sitä hyväkseen. Musiikkiharrastus jäi väliin koko ajaksi ja edelleen soittaminen aiheuttaa jonkun kumman syyllisen olon. Mun tavarani oli yhdessä kämpän nurkassa, enkä edes omia lakanoitani voinut laittaa yhteiseen sänkyyn ilman valitusta. Exä oli vallannut koko kolmion. Jos tavarani eksyivät pois nurkastani, ne heitettiin pois tai kannettiin jonnekin, mistä en niitä löytänyt. Exä avasi kaikki kirjekuorenikin kielloista huolimatta. Kaikesta tekemisestä oli palkintona norsun*ittunaama. En osannut lopultakaan edes siivota oikein. Kun muutettiin erilleen, sain jatkuvasti vahtia omaisuuttani ja siitäkin huolimatta exä heitti pois tärkeää tavaraa. Hitto. Sängystäkin se valtasi 2/3. Jos nukukn muuten kuin ihan reunassa kiinni kyljelläni, mut tökättiin hereille. Välillä niin, että sattui.
Huh, tulipa avautuminen. Sanon vaan, ettei enää ikinä. Ihmisellä pitää olla tilaa hengittää ja tehdä taidetta. Totta kai asiat on hoidettava, mutta kenenkään orjaksi ei pidä ruveta. En katsele enää ketään kontrolloivaa p*skantärkeää kuspäätä.
Aika rankka suhde sulla, tais olla puolisolla jotain mt-ongelmia. Toivottavasti löydät ens kerralla paremman
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aika ihme ettei mies ehtinyt sitä silti siivota vaikka vie vain 3min.. Kuulostaa siltä että tahallaan halusi ärsyttää.
Eikös tuossa yllä just sanottu, että meinasi siivota kotiin tultuaan. Ihan oikeasti olkaa pariutumatta, jos vähän kamaa pöydällä ja sukat lattialla on friikahtamisen paikka. Minä olisin tuollaiseen puolisoon kyllästynyt heti ensi kilahduksesta, ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kodissa ei taida viherkasvit kukoistaa? Mieluummin haluan siistin miehen kuin mielialalääkityksen PMS:ään. Lapsia? En todellakaan ala siivoamaan heti töistä tultuani aikuisen ihmisen jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa, mitä helkutin kotitöitä perheettömillä on, mistä pitää noin räjähtää ja erota.
No esim tiskaaminen mikäli ei ole tiskikonetta. Mun mies oli parivuotta sitten kesälomalla kotona ja itse tein iltavuoroa, 4 päivää katselin sitä kun tiskivuori kasvoi ja sitten sanoin miehelle että jos mitenkään ehtisi tiskata tässä joku ilta..
Oikeasti, kohta kolmen lapsen äitinä mun on ihan hirvittävän vaikea kuvitella, että neljä päivää katselisin passiivis-aggressiivisena tiskejä koskematta niihin siksi, että itse olen töissä ja kumppani lomalla ja hänen pitäisi tietää että juuri nyt ne ovat hänen vastuullaan.
Meillä on koko ajan tekemättömiä kotitöitä, niitä tekee kuka jaksaa. Välillä sotku suututtaa. Mutta hei, se on sotkua, ei vallankäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kodissa ei taida viherkasvit kukoistaa? Mieluummin haluan siistin miehen kuin mielialalääkityksen PMS:ään. Lapsia? En todellakaan ala siivoamaan heti töistä tultuani aikuisen ihmisen jälkiä.
Kyllä mulla viherkasvit kukoistaa. On mies, on lapsia, on välillä verhot kiinni ja hyvin usein roskia pöydällä. Tänä aamuna siivosin keittiön rankan työviikon jälkeen, enkä räjähtänyt kenellekään, vaikka oli kuin pommin jäljiltä. Jos räjähtäisin, miettisin mikä oikeasti on pielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Chili sin carne = papuja tomaattikastikkeessa? Eli lämmitit papupurkillisen.
Kutakuinkin. Pääasia, että oli jotain apetta tarjota.
Pilkoin kolmea sipulia, paprikaa, chiliä, papuja otin pakkasesta ja kikherneetkin, kuten tomaattisoseen. Onnekseni olen säilövää sorttia.
Riisin joukkoon nappasin pakkasesta vuelä nokkosta. Ja kokkipoika oli tuonut aikaisemmilla viikolla sämpylöitä, joita myös sulatin. Jauhelihaa en viittinyt sulattaa, vaikka sitäkin olis ollut.
Oli tekemisen meininki. :D Lisäksi oli raejuustoa ja turkkilaista jogurttia. Mies tykkäs ja kiitti.
Joku kysy mitä pelaan. Sims4 hulluna rakentelen puumajaista satukylää. Tänään jatkuu paskartelu. Mä voin kohta hypätä Lauri Ylösen saappaisiin!