Onko tämä säälittävä häämenu?
Menemme kesällä naimisiin. Teemme ruuat itse. Onko säälittävä menu?
Makaronilaatikkoa
Savustettua lohta
Keitetyt perunat
Lihapullia
Makaronisalaatti
Kreikkalainen salaatti
Karjalanpiirakka ja munavoi
Kyseessä n 60hlön maalaishäät
Kommentit (36)
Miten olisi varrassika, kun kerran kyseessä on maalaishäät. Soppatykillinen lihasoppaa olisi myös kiva.
Makaronilaatikon kanssa makaronisalaattia. Jälkiruoaksi kinkkupiirakkaa. Just.
Jos vähääkään arvostat vieraitasi pyydä jotakuta asiasta ymmärtävää tekemään uusi menu. Tässä ehdotelmassa on kaikki väärin millä tahansa kriteerillä mitattuna. Ja säälittävä, erittäin.
Muista hommata monta mikroaaltouunia että vieraat saavat lämmitettyä makaronilaatikkonsa. Meinasitko saarioisten vai forssan?
Minusta on ylipäätänsä hienoa että hääpari tarjoaa ruuan! Menu on hyvä, varmaan jokaiselle maistuu joku. Ei häissä kuiteskaan se ruoka ole se pääasia ja tärkeintä ruuassa on ettei kenellekkään jää nälkä.
Keitetyt (uudet) perunat ovat hyvä idea. En vaihtaisi jonkun ehdottamiin kermaperuniin.
Vaihtaisin makaronisalaatin vihreään salaattiin.
Onnea hääparille! :)
Vierailija kirjoitti:
Jälkiruoka ei tarvitse enää mitään suolaisia piirakoita.
Kinkkupiirakka jälkiruokana? Tuohon minäkin kiinnitin huomiota.
Makaronilaatikko (siis ilman lihaa) on vanha pitoruoka, meilläpäin sitä on tarjolla pidoissa perunoiden ja karjalanpaistin kanssa. Jauheliha-makaronilaatikko on arkiruoka.
Niin tietysti jos morsmaikku tarkoitti Makaroonilaatikkoa eikä LIHAmakarooni.... niin kyllähän sitä sitten mekko päällä kipaisii nopiastikin kyökin puolella laittamassa kilon pussin tulille, siinä välissä kun huomaa että makaroonit hupenee buffetpöydästä.
Mistäs sitä tietää mitä laatikkoa se morsian tarkoitti kun ei sitä itseään enempää kiinnosta kommentoida.
Mun mielestä tuoretta kasvista on liian vähän. Ihan perus vihreä salaatti voisi olla hyvä lisä.
Ihan hyvä menu maalaishäihin. Varatkaa riittävästi ruokaa. Olen ollut 2 krt vieraana häissä joissa ruoka loppui kesken. Onneksi oli pizzataksi melko lähellä ekalla kerralla mutta tunnelma lässähti siihen sekoiluun. Tokalla kerralla ei sain 1 lihapullan ja pienen salaattiannoksen. Näillä eväillä sitten iltayhteentoista sinnittelin. Olen myös ollut ns.voileipähäissä jossa istuttiin 5 tuntia tilausravintolassa 3 pientä leipää per nuppi juomana niiden kanssa maito vesi tai kotikalja. Kakkua ja kuppi kahvia jälkkäriksi. Hääparin lahjatoivelistalla halvin vaihtoehto 200 eur. Että silleen.
Mäkin vaihtaisin makaronilaatikon kasvisgratiiniin. Salaatteihin tekisin vielä yhden vihreän salaatin mihin vaikka jotain hedelmää mukaan.
Lisäisin salaatteja ainakin yhden hedelmäisen vaikka ja makaronilaatikko pois, uudet perunat ja savulohi on jees mutta vaikka joku pataruoka (burgundin pata, kukkoa viinissä tms) ja sopiva lisuke sen makaronilaatikon tilalle, ehkäpä vielä joku kalapöytä? Jos häät on kesällä niin sesonkiaineksia kehiin!
Salaattia erikseen ja siiven lisukkeita
Juureksista ja kasviksista jotain
Aika ankeat eväät