Onko tämä säälittävä häämenu?
Menemme kesällä naimisiin. Teemme ruuat itse. Onko säälittävä menu?
Makaronilaatikkoa
Savustettua lohta
Keitetyt perunat
Lihapullia
Makaronisalaatti
Kreikkalainen salaatti
Karjalanpiirakka ja munavoi
Kyseessä n 60hlön maalaishäät
Kommentit (36)
Tee makaronilaatikon tilalle vaikka kasvis- tai kukkakaaligratiini.
Muuten ihan ok, ei mikään säälittävä :)
Makaronilaatikon sijaan jotain muuta, keitettyjen perunoiden tilalle vaikka kermaperunat.
Ihan hyvän kuuloinen valikoima. Ei toi tosin mitään juhlaruokaa ole.
Köyhä ja arkinenjopa lounasbuffetiksi
Aika tylsä ja suppea kyllä. Salaatit hyvät
Lapsivieraat on varmaan mielissään kun on noin konstailemattomia ruoka-aineksia.
Lohta kannattaa varmaan varata puolikas file/aikuinen, jos paikalla paljon miehiä. Savustettuna lohi kuihtuu aika mitättömänkokoiseksi. Mitä lohen ja perunoiden kastikkeeksi? Mitä lihapullilla kastikkeena?
Eikö mitään jälkkäriä ole? Mun mielestä on ihan hyvä menu kun kyseessä on maalaishäät. Ei sen aina tarvitse niin ihmeellistä olla. Kaikkea muuta söisin paitsi savulohta. Älkää sitten laittako makaronisalaattiin suolakurkkuja!
Minusta kuulostaa tuo hyvältä, kyseessä maalaishäät. Onko kakkua tai jotain herkkua?
Tietysti leivät, levitteet, maito, vesi ja kotikalja tulee tuon lisäksi.
Jälkkäriksi on hääkakku, pikkuleipiä, pullaa ja mokkapaloja. Suolaisena kinkkupiirakka.
Jokaiselle 200g sitä makaronilaatikkoa. Miehille vähän enemmän.
Minusta kuulostaa hyvältä, etenkin tuon kahvitarjoilun kanssa. Makaronilaatikon tilalle tietysti voisi harkita jotain muuta. Itse kyllä vieraana ilahtuisin ja pitäisin persoonallisena ratkaisuna.
Vierailija kirjoitti:
Menemme kesällä naimisiin. Teemme ruuat itse. Onko säälittävä menu?
Makaronilaatikkoa
Savustettua lohta
Keitetyt perunat
LihapulliaMakaronisalaatti
Kreikkalainen salaatti
Karjalanpiirakka ja munavoiKyseessä n 60hlön maalaishäät
Aika raskasta syötävää (makaronilaatikko, makaronisalaatti, munavoi).
Onko syynä se, että teette itse, niin sen takia nopeaa ja helppoa?
Keitetyt perunat, tilliä ja voita sekaan (tai tillivoi -"kastike" viereen)
Lihapullat
Lämmin kasvislisäke, esim. kasvisgratiini, ratatouille...
Savustettu lohi
Salaatti jossa: erilaisia vihreitä salaatteja, mozzarellapalloja/kuutioita yrttimarinoituna, kirsikkatomaatteja, säilykekirsikoita (kyllä, niitä joita 80 -luvulla laitettiin drinkkilasin reunalle), vesimelonikuutioita. Tee yrttimarinadi: oliiviöljyä, iso nippu basilikaa, iso nippu persiljaa ja pieni nippu minttua, hipaus suolaa, aja tehosekoittimessa tahnamaiseksi/jugurttimaiseksi ja laita vain mozzarellat tähän kastikkeeseen aluksi maustumaan. Kun sekoitat salaatin, asettele laakealle vadille, älä siis enää sotke ja pyörittele aineksia sekaisin. Näistä voi tehdä esim. jonkinlaisen kuvion, jos astia on matala ja laakea: pohjalle salaatit ja muut ainekset päälle. Muista säästää pari basilikan lehteä koristeeksi.
Leiviksi valitse tumma ja vaalea sekä voi/margariini. Esim. saaristolaisleipä tms. parempi kuin Ruispala.
Jälkiruuaksi kakkukahvit.
Ole hyvä.
Jälkiruoka ei tarvitse enää mitään suolaisia piirakoita.
Kyllä on ok ja varmaan makaronilaatikko teidän herkkua. Tarjoilut on sellaiset, että hääparin mukaan mennään. Tunnelma häissä ratkaisee, ei se mitä syötiin. Menu ei ole säälittävä.
Onko häävieraissa kasvisruokailijoita? Vegaaneja?
Entä keliaatikkoja?
Maidottomia?
Muistakaa huomioida, jos heitä on.
Kaipaisin jotain kasvissalaattia, jossa ei ole viljoja ja eläinproteiinia.
Hyviä juhlia :)
Hienoa, kaikki nuo valtavan upeita ruokia itse tehtynä. Nirppahifistelijät saavat tukehtua nöyhtökuraansa, sushiinsa ja kaviaariinsa jossain muualla.
Missä sä meinaat kokata 60 henkilölle makaronilaatikkoa? Sehän on ihan julmettu määrä ja meinaatko paistella niitä makaronilaatikoita koko häiden ajan. En tajua kenellä on edes astioita tollaseen ruuanlaitto määrään.
No jokainen tavallaan, mutta eikö juhlissa ole yleensä tapana tarjoilla juhlaruokaa, eikä sitä perus arkiruokaa?