Keksi lause nykysuomella jota ei 1800- luvulla ollenkaan ymmärrettäisi
Elikkä semmoista modernia kieltä joka olisi kokonaan vierasta tuolloin ?
Kommentit (53)
Aloin syömään raakaravintoa ja olen kasvisruokailija.
Teen joka aamu vihersmoottien.
New Horizons -avaruusluotain ohittaa Pluton lähietäisyydeltä.
Porvoo oli viaton paikka tuolloin elikkä oletko Porvoosta merkitys on muuttunut!
Postasin just selfien instaan ja faceen.
Vierailija kirjoitti:
Rakennetaan langaton verkko.
Hahah tämä olisi kyllä mykistävä! Noitaroviolle joutuisit varmasti!
Yhteiskunnan on huolehdittava sairaista, työttömistä, köyhistä ja ikääntyneistä.
Lähtääks Heseen, tai Mäkkiin hampparille, vai tekees sun mieli kebabbii? Haetaan ensin ärrältä lotto.
Verkkosukkahousut ovat tänä keväänä must!
Vierailija kirjoitti:
Kävin verkkokaupassa.
Ei täytä tehtävän kriteerejä, etteikö ollenkaan ymmärrettäisi. Kyllähän tuo yhdellä tapaa ymmärrettäisiin. Mennään kauppaan, josta ostetaan kalaverkko.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan on huolehdittava sairaista, työttömistä, köyhistä ja ikääntyneistä.
itse asiassa yhteiskunta huolehti jo silloin. Oli ns. kyrkfattiga-merkintä kirkonkirjoissa, eli köyhät kirkonvaivaiset ja rotfattig= köyhät ruotuvaivaiset, jotka siirtyivät vuorollaan talosta taloon, sekä huutolaislapset. Ruotuvaivaisista olen mm. löytänyt yhden sokean ja kuuron esi-isäni, eli ihmistä ei kuitenkaan ihan omilleen jätetty.
Aika montaa näistä ei olisi ymmärretty edes 1980 tai 1990 luvullakaan :) Kehitys kehittyy.
Lapset ovat erityisherkkiä. Lisäksi on adhd ja assburger . Naapurilla on epävakaa persoonallisuushäiriö , vaimolla skitsofrenia ja enolla 2 - suuntainen . Opettajallani on ocd ja talonmiehellä kleptomania .
Oho! Katso hottis-Taijan uusi Instagram-belfie!
Vauva.fissä on kiva provoilla.