Joo, eipä voi äänestää enää äänestää kokoomusta kun ovat avaamassa neuvolat markkinavoimille.
Pakkoko on sontia kaiken päälle, mikä tässä maassa on kadehdittua, esimerkillistä ja hyvää :( ? Raha raha raha. Joskus muinoin kokoomus oli sivistyspuolue, ei kyllä meidän suku enää tiedä mitä äänestää... Ehdotuksia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
keskusta ja kokoomus vaan haluu myydä koko suomen. Hjallis ja Sipilä kusee kaikkien päälle
Eivät keskusta ja kokoomus kahdestaan siellä hallituksessa ole, ihan yhtä lailla perussuomalaiset haluavat myydä Suomen veroparatiiseissa toimiville monikansallisille suuryrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko on sontia kaiken päälle, mikä tässä maassa on kadehdittua, esimerkillistä ja hyvää :( ? Raha raha raha. Joskus muinoin kokoomus oli sivistyspuolue, ei kyllä meidän suku enää tiedä mitä äänestää... Ehdotuksia?
Niin kuin sinä ikinä olisit kokoomusta äänestänyt.
No Kokoomusta ei toki kannata äänestää, mutta koko uudistuksen ainoa hyvä puoli olisi juuri tämä neuvoloiden yksityistäminen, jolloin ehkä vihdoin saataisiin neuvoloihin kätilöt terveydenhoitajien sijaan, tekemään sitä työtä mihin terveydenhoitajalla ei EU-lainsäädännön mukaan ole riittävää koulutustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on aina ollut akateemisten puolue, minun arvojeni ja sukuni/vanhempieni mukainen. Tietyt tieteenalat ovat vasemmistolaisempia, mutta noin yleisesti. Kokoomus oli ennen hyvin, hyvin erilainen. Mutta jos et ole muutamaa vuotta kauempaa seurannut politiikkaa tai olet kovin nuori, niin ymmärrän kyllä.
Tämä on vasemmistolaisen surkea provoyritys :D
Eihän tuo tarkoita, että neuvolassakäynti tulisi maksulliseksi! Ihan sama kuka niitä neuvoloita pyörittää, koska valtio sen lystin maksaa kuitenkin!
Vierailija kirjoitti:
No Kokoomusta ei toki kannata äänestää, mutta koko uudistuksen ainoa hyvä puoli olisi juuri tämä neuvoloiden yksityistäminen, jolloin ehkä vihdoin saataisiin neuvoloihin kätilöt terveydenhoitajien sijaan, tekemään sitä työtä mihin terveydenhoitajalla ei EU-lainsäädännön mukaan ole riittävää koulutustakaan.
Ja asiaahan ei siis millään muulla keinolla voisi saattaa raiteilleen :D ? Lyötkö useinkin hyttysiä rekalla?
Tiedättehän te vouhottajat, että yhtiöittäminen ja yksityistäminen ovat kaksi eri asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vasemmistolaisen surkea provoyritys :D
Eihän tuo tarkoita, että neuvolassakäynti tulisi maksulliseksi! Ihan sama kuka niitä neuvoloita pyörittää, koska valtio sen lystin maksaa kuitenkin!
Voi lapsi rakas, ota nyt selvää mistä puhutaan. Etsi vaikka ensin yksikin viesti jossa noin väitetään, ja kun et sitä löydä niin hiero älynystyröitäsi, että mikä onkaan se pihvi tässä.
Miksi pitää olla maailmassa muka ensimmäinen kokeilija tällaisessa systeemissä? Missään ei ole menty näin pitkälle. Kuunnelkaa johtavia lääkäreitä ja asiantuntijoita. Kuka on se joka etunenässä tät yrittää viedä 'uudistusta' eteenpäin: onko se kokoomus vai onko se joku ministeriö? Onko sen keksinyt Sipilä vai Orpon puolue? Olen varma että suurin osa menee vain perässä ymmärtämättä mitä ovat tekemässä. Ja näitä johtajiahan asia ei koske koska he käyttävät lapsensa ja lapsenlapsensa yksityisellä. Jos tosiaan lasketaan 10 firmaa ja sama määrä henkilökuntaa niihin kuin valtion vastaavaan toimintaan, ja henkilökunnasta ne, jotka tekevät sairaanhoitopalveluihin ( hoitajat, lääkärit) liittyviä töitä, niin kumpaan arvelette että kuluu enemmän rahaa, kumman johtoon ja oheispalveluihin ja kuinka monta henkeä samasta henkilöstömäärästä tekee varsinaista hoitotyötä? Niinpä. Yksityisellä on paljon enemmän menoja muuhun kuin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on aina ollut akateemisten puolue, minun arvojeni ja sukuni/vanhempieni mukainen. Tietyt tieteenalat ovat vasemmistolaisempia, mutta noin yleisesti. Kokoomus oli ennen hyvin, hyvin erilainen. Mutta jos et ole muutamaa vuotta kauempaa seurannut politiikkaa tai olet kovin nuori, niin ymmärrän kyllä.
Olen erittäin todennäköisesti sinua vanhempi, ja siten pidempään politiikkaa seurannut. Jos olisit oikeasti kokoomuslainen, vaikka entinenkin, sivistystasosi nimenomaan riittäisi ymmärtämään nyt mahdollisesti tulossa olevia muutoksia, etkä sortuisi tällaiseen mutua ja mustamaalausta täynnä olevaan aloitukseen. Demari sinä olet, epätoivoinen demari.
Vai niin. Minä arvailen ja kyselen, sinä mollaat ja lynkkaat. Ja puhut vielä sivistystasosta.
I agree to disagree, koska tällaisiin moukkamaisiin halpamaisuuksiin en aikaani käytä.
Kätilöt voivat toki työskennellä äitiysneuvolassa, mutta lastenneuvolassa eivät. Varmaan hyvillä perheillä menee mukavasti vaikka neuvolat yksityistetään, mutta huoliperheille tuo ei sovi. Vai onko tarkoituskin lakaista apua tarvitsevat perheet maton alle?? Ja miksei sitten kouluth ja opisk.th kuuluisi valinnanvapauden piiriin myös??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ole enää neuvolaikäisiä lapsia.
Paskavammaisista peukuttajista päätellen oman edun mukaan äänestäminen on OK vain silloin kun "oma etu" on yhteneväinen sossunluukulla notkuvan AV-mamman etujen kanssa.
Ööh et ymmärrä systeemivaikutuksista näköjään mitään. Minulla ei edes ole lapsia, eikä tule, mutta silti olen jotenkin kykeneväinen ymmärtämään nuovolajärjestelmän toimivuuden koko yhteiskunnan hyvinvoinnin kannalta.
Tulevaisuudessa asut yhteiskunnassa jonka vero- ja palvelupohjasta pitää huolta nyt neuvolaikäiset lapset.
Systeemivaikutukset voi olla hankalia, jos on kokoomuslainen ja eteen ottaa ainoastaan se, mikä viivan alle tässä kvartaalissa jää.
Ja pyh. Tulevaisuutta ei ole. On vain menneisyys ja nykyhetki.
Kukaan ei kasvata enää lapsiaan työtä tekeviksi ja ahkeriksi. Sillä meiningillä pääsee vain orjaksi. Nyt on vain bisnes tai toisten selkänahasta repiminen. Minun lapsiani ei ulkomaan tulijat riistä.
Just iltapäivälehdessä oli artikkeli, että toisen maailman sodan aikaan suomesta lähetettiin 8 juutalaista kuolemaan. Näiden joukossa 2 lasta.
SDP:n ministerit uhkasivat erota hallituksesta, mikäli karkoitukset menevät läpi.
Kuka karkoituksen sitten lopulta toimeenpani? Kokoomuslainen.
Jostain syystä se ei tullut mulle yllätyksenä. Jos puolueet olis ollut toisinpäin, niin olis tullu yllätyksenä. Miksiköhän näin?
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismilla on paikkansa, mutta se ei yksinkertaisesti vaan ole neuvolajärjestelmä. Mun mielestä jopa käsittämätöntä että yrittävät kajota tähän? Luulevatko ettei omat äänestäjät regoi negatiivisesti?
Kapitalismin paikka ei ole terveydenhuollossakaan. Ihmisten perustarpeilla ei tulisi saada tehdä bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ottanut huomioon, että jotkut hmiset viisastuvat vanhetessaan?
Kokoomus oli aikoinaan aivan erilainen puolue kuin nykyään. Olen lukenut vanhojen kokoomusvaikuttajien blogeja, Raimo Ilaskiven (ent. kansanedustaja, kokoomuksen eduskuntaryhmän pj. , europarlamentaarikko ja Helsingin kaupunginjohtaja) ja Ilkka Suomisen (ent. kokoomuksen pj.ja kauppa- ja teollisuusministeri).
He ovat aika kovin sanoin suomineet nykykokoomuksen politiikkaa, soteuudistusta ja huomauttaneet vallan antamisesta elinkeinoelämälle.
Silloin vielä kokoomuksessa oli fiksuja ihmisiä. Nykyisin he ovat vain elinkeinoelämän marionetteja, jotka oman etunsa takia suostuvat kaikkiin elinkeinoelämän vaatimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättehän te vouhottajat, että yhtiöittäminen ja yksityistäminen ovat kaksi eri asiaa?
Yhtiöittäminen on Suomessa lähes poikkeuksetta johtanut yhtiön myymiseen yksityisille - useimmiten ulkomaalaisille.
ME "vouhottajat" tiedämme ja muistamme tämän, sinä uskossasi kieltäydyt näkemästä tosiasioita.
Sehän olisi vain hyvä, jos saisi erikoistuneen synnytyslääkärin palvelut samaan hintaan.
Mikään ei tule olemaan kuin ennen. Itsepä olette EU:iin halunneet, rajat avanneet ja tätä kehitystä äänestäneet. Nauttikaa nyt siitä, kun ketään muuta ei kiinnosta teidän mukulanne. Kaikilla on tekemistä omassa pärjäämisessään.