Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla tällasia kokemuksia leikkipuistoissa?

Vierailija
07.04.2017 |

Oon jotenkin ihan ihmeissään mitä tapahtui ja tällasiako vanhemmat nykyään ovat? Surullista...
Olin alle 1v lapsemme kanssa puistossa, jossa on vain yksi vauvakeinu. Lapsi ei vielä kävele, joten käydään puistossa nimenomaan keinumassa eikä viivytä kauaa, eli toisin sanoen emme omi keinua pitkäksi aikaa.
Puistossa tämä kyseinen keinu oli varattu ja puuhasimme muuta ja odotimme, että keinu vapautuu. Lapsi tietenkin meni koko ajan keinun luo ja pyysi "kiikkuukiikkuu".
Keinua keinuttava äiti sanoi lapselleen, että päästetäänkö vauva keinumaan, annetaan muillekin vuoro kun ollaan jo keinuttu pitkään ja kohta lähdetään syömään. Sanoin, ettei tarvitse hoputtaa meidän takia ja kiitin paljon. Minusta tosi reilu teko ja lapsikin oli kasvatettu ymmärtämään ettei hän ole ainut lapsi puistossa.
Lapsi ja äiti lähti ja sanoin omalleni, että jee nyt me päästään! Oltiin ihan keinun vieressä ja nostin lasta keinuun, kunnes läheltä liukumäestä juoksee isompi lapsi keinuun ja kiipeää siihen itse ennen kuin sain omaa lastani istumaan. Sanoin nätisti lapselle että oltiin keinuun jonossa ja saadaanko keinua vähän aikaa, me ei keinuta kauan. Sen lapsen äiti tuli perässä ja kuuli ihan varmasti mitä sanoin lapselle/puoliksi sille äidille, koska tiedän hänen kuulevan. Tämä äiti kuitenkin kailotti että ahaa nyt mennään sitten keinumaan! Ja alkoi antaa vauhtia. Ei edes katsonut minuun päin. Jotenkin jäädyin, koska tämä oli uusi tilanne minulle.
Nyt te kokeneet leikkipuisto mammat teinkö mä oikein/väärin?! Mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Omasta lapsuudesta muistan, että oli tollanen "jonotussysteemi", eli jos joku siinä vieressä oottelee, niin hänellekin täytyy tarjota vuoroa.
Itse en ainakaan päästäisi lastani etuilemaan noin...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokäytöksinen äiti, joka on opettanut tapansa lapselleen. Tuollaisessa tilanteessa täytyy pitää oman lapsen puolia ja sanoa ihan reilusti kuuluvalla äänellä, että nyt on "Maijan" vuoro keinua. Suurin osa vanhemmista pyrkii onneksi opettamaan lapsilleen sivistyneet käytöstavat, mutta ikävä kyllä on niitä joita ei kiinnosta puuttua mukelonsa etuiluun, tavaroiden kädestä nappaamiseen, kivien heittelyyn yms.

Vierailija
22/22 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tuollaista ole osunut kohdalle. Ymmärrän sen isomman lapsen ajatuksenjuoksun, mutta mitähän se äiti ajatteli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla