Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi hyvä alkoholitonjuoma juhliin? En halua herättää huomiota ja selitellä muille vieraille juomattomuuttani.

Vierailija
06.04.2017 |

Jos olen ennen ollut juomatta, on asia herättänyt huomiota ja latistanut tunnelmaa muissa vieraissa. Mitä "juhlajuomaa" voin juoda, jotta juomattomuuteni ei kiinnitä huomioita eikä asiaa tarvi selitellä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään löytyy alkoholittomia viinejä ja kuohuviinejä ja vaikka mitä.

Onneksi omassa tuttavapiirissäni ihmisille on ihan sama mitä kukakin juo.

Vierailija
2/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs selittelet? Ota mitä lystäät ja lakkaa välittämästä. Jos se juhlatunnelma sinun läsnäolosta latistuu, niin pysy silloin kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet alkoholittomat siiderit myydään hyvin saman näköisissä tölkeissä kuin alkoholilliset. Varsinkin , jos vain avaat siiderin ja kaadat sen sitten lasiin.

Vierailija
4/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommac ja kirsikka. Tonic ja sitruuna (liike-elämän puolella klassikko eli alkoholiton "Gin and tonic"). Alkoholittomat kuoharit ja viinit.

Vierailija
5/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot mitää lystää. Häiriintyykö ystäväsi todellakin siitä että joku on juomatta? Anna häiriintyä.

Vierailija
6/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä kenenkään kommenteista, juon vaikka vettä jos huvittaa. Mutta juhliin on kiva saada jotain vettä maukkampaa.

Mun suosikki, korvaa tavallaan shamppanjaa, on Lehtikuohu. Saa Alkosta ja isoimmista marketeista.

Valmiina ostetuista löytyy nykyisin marketeistakin vaihtoehtoja. Jäätee on yksi suosikki. Kaikki inkiväärijuomat myös.

Tuossa nyt maun puolesta suosikit. Ehkä tuo Lehtikuohu upeinen pulloineen hämää kavereitasi parhaiten.

Jos pitää olla oikein virallisesti alkoholin näköistä niin sitten on sarjaa alkoholittomat oluet, siiderit ja viinit. Jos haluat hyvänmakuiset, niin käypä Alkossa kysymässä neuvoa. Itse maistaisin ekana Jacob Creekin Unvined Rieslingiä -- sitä on kehuttu testeissä ja sehän on samalta valmistajalta, joka tekee myös alkoholillista viiniä.

Oluen mausta en tiedä mitään, mutta niitä ja alkoholittomia siidereitä löytyy ihan marketeista esim. Kopparbergillä on joku ja Happy Joes on hyvä sidukoissa.

Jos haluat tilata kapakassa non-alkoa, voi olla että monissa paikoissa vielä baarimikolla lyö tyhjää. Paremmissa paikoissa alkaa olla jotain valikoimaa (noita non-alko viinejä, siidereitä ja oluita), ja hyvä baarimikko heittää sulle kokoon alkottoman cocktailin. Jos mitään ei todella löydy, sitten ota persikkajäätee (se näyttää jonkun verran kaljalta) tms. Jos paikka on kahvila-ravintola, ota tavallinen cappucino ja siihen Moninin Irish Cream makusiirappia, se on sitten "Irish coffee".

Vierailija
7/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olen ennen ollut juomatta, on asia herättänyt huomiota ja latistanut tunnelmaa muissa vieraissa. Mitä "juhlajuomaa" voin juoda, jotta juomattomuuteni ei kiinnitä huomioita eikä asiaa tarvi selitellä?

Todella syvältä suomalaisten tapa kytätä toisten alkoholittomuutta ja tyrkyttää väkisin alkoholia niille, jotka eivät sitä kaipaa :( . Itse kärsin kroonisesta migreenistä ja olen leimattu monesti raitistuneeksi alkoholistiksi koska en halua juoda ja voida pahoin muiden mieliksi.