Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puna- ja valkoviini!

Vierailija
06.04.2017 |

Rypäleistä joo molemmat, mut miksi nämä tuntuvat niin kovin erilaisilta. Olen enemmän punaviini-ihmisiä, mutta nyt kevään ja kesän tullen valkkarikin maistuu. Kesähelteillä punaviini voi maistua vähän tunkkaiselta, taas talvella valkoviini on jotenkin liian ''kireän'' makuista. Mistä itse tykkäät ja vaihteleeko vuodenaikojen mukaan? :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva valkkari maistuu kesät talvet, kuten myös kuiva kuohuviini.

Vierailija
2/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee tarjottavan ruoan mukaan. Nykyään sanotaan, että ei ole niin tarkkaa, onko viini minkä väristä, mutta kyllä se joissain tapauksissa on. Pääasia, että viini on hyvää laatua, jolla en tarkoita mitään huippuvuosikertoja vaan ihan tavallista laatutavaraa, Alkon hinnoilla 15-25 euroa per pullo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ovathan punaviinit erilaisia kui valkoviinit tai roseet. Ja sitten punaviinit ovat hyvin erilaisia kuin toiset punaviinit ja valkoviinit tasas erilaisia kuin toiset valkoviinit. Siihen, ikä. Illoinkin maistuu vaikuttaa tietenkin vuodenaika, sää, vuorokaudenaika, se, mitä niiden kanssa syödään tai napostellaan, keitä on paikalla, onko ollut raskas päivä ja onko lomapäivä ja miljoona muuta asiaa. Sen takia on todella kiva, että viinejä on niin erilaisia.

Tällä nimenomaisella hetkellä suosikki on kuiva riesling.

Vierailija
4/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee juotua valkkaria colalla. Raakana en isomalti perusta.

Vierailija
5/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tulee juotua valkkaria colalla. Raakana en isomalti perusta.

Itellä tulee joskus vedettyä colaa vodkalla :D No okei joskus Zero on ihan sellasenaankin jees, mut viini ja cola. Nope! :S Kukin tyylillään. Ap

Vierailija
6/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eniten punaviineistä. Suosikkirypäleitä ovat cabernet savignon, carmenere ja malbet. Suosikkiviinialueita etelä-amerikka ja portugali.

Vierailija
7/7 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään eniten punaviineistä. Suosikkirypäleitä ovat cabernet savignon, carmenere ja malbet. Suosikkiviinialueita etelä-amerikka ja portugali.

Itsekin oon kovasti tykästynyt portugalilaisiin punkkuihin! Ovat vieläpä ihan kohtuuhintaisia :) Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi