Lääkäri kirjoitti, että olen syrjäytynyt, vaikka
minulla on lukio käytynä, en päässyt yliopistoon, joten opiskelen opistotason (merkonomi) koulutusta ja olen työsuhteessa, valitettavasti 0-tuntisopimuksella, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Mutta siis mitä h*lvettiä, voinko valittaa tästä johonkin? Olen ihan normaali nuori ihminen. Eikö syrjäytynyt ole joku koditon ja vain peruskoulun käynyt henkilö?! Vähän on syrjäytymisen määrittelmä muuttunut.
Kommentit (60)
Olette varmaan tietoisia, että lääkäri sanelee tekstit,eikä usein näe itse lopputulosta lainkaan. Jos sanelee epäselvästi, sihteeri kirjoittaa mitä luulee kuulevansa. Rikkinäinen puhelin on valmis.
Vierailija kirjoitti:
minulla on lukio käytynä, en päässyt yliopistoon, joten opiskelen opistotason (merkonomi) koulutusta ja olen työsuhteessa, valitettavasti 0-tuntisopimuksella, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Mutta siis mitä h*lvettiä, voinko valittaa tästä johonkin? Olen ihan normaali nuori ihminen. Eikö syrjäytynyt ole joku koditon ja vain peruskoulun käynyt henkilö?! Vähän on syrjäytymisen määrittelmä muuttunut.
Mihin sä sitä lääkärintodistusta tarttet jos olet terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sa täällä taas: olin rikkonut oikean ranteeni ja henkilökunta puhuu vasemman rikkomisesta . Kun huomautin oli puuskahdus äkäisesti kuin vajakille : no kyllä täällä papereisssa ainakin puhutaan Vasemmasta kädestäsi.
Varmaan puuskahti sen takia, että vitutti virheelliset lähetteet.
Ei siksi vaan katsoi minua kuin halvinta makkaraa ja jankutti kunnes näytin asian oikean laidan.
Vierailija kirjoitti:
Olette varmaan tietoisia, että lääkäri sanelee tekstit,eikä usein näe itse lopputulosta lainkaan. Jos sanelee epäselvästi, sihteeri kirjoittaa mitä luulee kuulevansa. Rikkinäinen puhelin on valmis.
Miten merkonomiksi opiskeleva työssäkäyvä sanellaan nauhalle vahingossa syrjäytyneeksi? Kyllä tässäkin ketjussa ja niissä vitsikirjoissa on runsaasti esimerkkejä lääkärin omista tyhmyyksistä.
Ainakin meidän tk:ssa ja yliopistosairaalassa lääkärit kirjoittavat itse lausuntojaan tietokoneelle saman käynnin aikana. Olen aika monen lääkärin luona asioinut sairauteni vuoksi ja viimeksi muistan ihan vuosituhannen vaihteesta, kun neurologian ylilääkäri nauhoitti sanelujaan uusiksi. Tervetuloa tälle vuosituhannelle.
Olin kolmekymppinen ammattitutkintoon opiskeleva, kun satuin sairastumaan flunssaan. Menin sitten lääkäriin hakemaan antibioottia poskionteloon ja sairaslomaa. Lääkäri tiukkasi miksi olen opikelija, kerroin etten edellisellä ammatilla työllistynyt ja olin päättänyt opiskella uuden. Lääkäri haukkui minut pystyyn ja halusi lähettää psykiatrille, jotta selvitetään miksi olen työn vieroksuja.
Että sellasta....
Ei kai tuollaisia johtopäätöksiä voi tehdä kuin sen perusteella, että olet kokonaisuutena antanut olemuksellasi jotenkin syrjäytyneen ja eksyksissä olevan vaikutelman. Lääkäreillä käy paljon todella sairaita ihmisiä ja työttömiä. Ei heitäkään usein pidetä syrjäytyneenä, vaikka he usein voivat sitä ollakin. Syrjäytyneestä tulee mieleen jotenkin sellainen hidastunut ja ujo ihminen, joka vaikuttaa tahdottomalta. Ehkä jotenkin ylipainoinen, hoitamaton tai ikäisestään poikkeavan näköinen, habitukseltaan veltto ihminen, joka ei osaa sanoa juuta eikä jaata ja jolle mikään ei oikein kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin vuoden verran psykiatrilla keskivaikean masennuksen takia. Viimeisellä käynnillä lääkäriksi oli vaihtunut hoono soomi-lääkäri ja hänen virallinen diagnoosina on, että olen kahvista riippuvainen.... (Ei ymmärtänyt aamuisin ennen kahvia itselleni sallimaa ahdistushetkeä ihan oikein.)
Minä olen kahvista riippuvainen ja samoin moni muukin suomalainen. Järjestävätkö kunnat katkaisuhoitoa kahviaddikteille, ilmoittautuisin heti sellaiseen. Kirjoittaakohan tk-lääkäri lähetteen katkolle jos sellaista pyydän?
Olemukseni oli käynnillä hieman "epäsiisti", sillä olin sairaana, kuka nyt silloin laittautuu tai onnistuu näyttämään hyvältä? Normaalisti meikkaan ja olen ns. huolitellun näköinen. Harrastan juoksua, joten olen hyvässä fyysisessä kunnossa. Tuntuu aika leimaavalta. +Jos voisin kommentoida kyseisen lääkärin ulkoista olemusta, niin ei siinä kyllä paljoa kehumista ollut. AP
Psykiatrit jahtaa, mistä sinua voisi syyttää..
Ja tehdä sinusta sillä kauppatavaran, jonka " he" rautakouralla myy hermomyrkky tehtailleen rahasammoksi pillereita popsimaan.
Älä missään ongelmassa, tai elämän tilanteessa mene psykiatrille, ne ovat sadisteja ja jos sanot yhdenkään kriittisen sanan, valtion rautakoura tulee ja pidättää sinut keskitysleiriin (kuin juutalisen) ja siellä zyklon kaasu on.korvattu hermomyrkyillä joita super barbaarit väkivalloin iektoi ja kehittävät sinulle traumat,pelon, vihan ei vain tohtoreita kohtaan vaan koko isänmaata kohtaan, jossa julkisterveys toimii valtion gestabona, psykiatrit KGB rautakouralla valtion kiduttjina.
Alä mene valtion kiduttajille, jos valtion rautakoura pakottaa: älä puhu kiduttajille edes pakon, eikä kiristyksen edessä..sillä silloin sadistit joutuu tekemään puhumattomuudesta kidutusta oikeuttavan diaknoosin ja jos puhut, hän tekee sen eka lauseesta jonka sanot..
Vainoharhaisiin, sadistisiin koululääketieteen pannukakku teorioihin ei kannata luottaa, ne ovat poliittiseen.kidutukseen tehtyja teorioita koko psykiatria.
Voit pyytää korjaamaan sairauskertomusmerkintöjä. Minullakin yksi kuntoutusosastolla oleva potilas, josta olin epikriisissä kirjannut hänen osallistuneen osaston kuntopyörällä polkemiseen "useana päivänä", halusi korjattavan "joka päivä": Korjaus tehtiin.
tkl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene heti korjauttamaan tuo termi pois asiakirjoistasi, koska se voi vielä pitkänkin ajan kuluttua kääntyä sinua vastaan ja joudut turhiin ongelmiin! Asioi fiksusti asiallisessa ulkoasussa ensin vaikka hoitajan kanssa ja pyydä korjausta tietoihin usean ihmisen kuullen.
Ei se korjauttaminen juuri auta. Toki se teksti mahdollisesti "poistetaan" tai muokataan, MUTTA se alkuperäinen teksti jää sinne "alle" klikkauksen taakse. Eli kerran sinne kirjoitettu jää sen ainiaan.
Näin on minulle kerrottiin tk:sta, kun vaadin erään väärän tekstin muokkausta (ns. todistusaineisto käsissäni).
T: kokemusta
Kyllä se alkuperäinen teksti poistuu. t. tekstinkäsittelijä terveyskeskuksessa
1.psykiatria on puhdas rotuopin eli eugenismin jatke.
Poikkeaa ainoastaaan siinä että rotuopissa kehon mitat,silmien väri, kallon muoto oli mielisairauden merkki ja kaasuleiri psykiatrit kirjoitti kehon mitat tarkkaan ylös ennen kaasutusta, koska uskottiin jos yksilo on liian pitkä,liian lyhyt, liian pyöreä kalloinen, ruskea silmäinen, hän on mielisairas selvästi ja kaasuuuniin, ettei arjalaisista tule mielisairaita. Opin teki psykiatri ernest rudin ja koululääketiede tilasi nobel palkinnot puoskareilleen.
Kun tuo puoskarointi koululääketieteeltä kiellettiin kun venäläiset löysi kaasuleirit, niinkoska koululääketiede hitusen muutti psyykke teoriaa ja sanoi kehon kivut on nyt mielisairauden merkki ja aloitti saman sadistisen vainon ( ei juutalaisiin) kehon kipupotilaisiin ja kiskoi heitä samanlaisiin keskitytysleireihin kidutettavaksi.
Koululääketiede tuli niistä yhtä militanttiseksi mielipuoli rauta koura sadistiksi.oli kyse kommunismin, rotuhygienia, psykiatria opeista, niistä tullaan aina vaarallisen fanaattisiksi militantti kiduttajiksi, koska ei ole labraa eika faktaa rajaamassa mielipuoleksi tulemista.
Kaikki teorioihin uskovat ihmiset ovat typeryksia, jotka uskovat että kun he militanttisesti sanoo että heidän sana on tiede..he uskovat että se militantti ääni saa ihmiset uskomaan että se on tiede..vaikka se saa ihmiset pelkäämään heitä.
Koululääketiede on vastuuntunnoton se tekee pannukakun tieteellisellä pohjalla olevia teorioita ihmisen näkymättömästä sisimmästä (.jota sekään ei näe) ja yliviisaana, tyhmänä militanttina puoskaroi niillä ihmisten kanssa ja aiheuttaa traumat, kärsimystä, suomen rakkaalle kansalle..arpolalla tehdyillä vaarallisilla valhe tieteillään, joissa ei ole labraa ei faktaa enempää diakonoosien, kuin tieteen teon pohjana.
On päivän selvää että koululääketieteeltä tulee kieltää tuollaiset järkyttävän sadistiset puoskari teorioiden tehtaat.
Se on täysin vastuuntunnotonta puoskarointia koko psykiatria.
-jokainen joka sanoo toisia mielisairaaksi, on sadisti, joka haluaa ylentää itseään alentamalla muita.
Joka häirikoi vainoharhaisilla teorioilla kehon kipuja on ihmisoikeus rikollinen ja sika, joka haluaa halventaa toista siitä että hän on sairastunut ja se on yk,n ihmisoikeus julistuksen vastainen koko psykiatria.
Valtiot tarvitsevat psykiatreja.
-uskottavuuden pois viemiseen kriitikoilta ja heidän nujertamiseen ja lain suojattomaksi tekemiseen valhe.mielisairaan paperein ja kilpailuton julkisterveys ohittaa mennen tullen tässä rikoslajissa sovietin..
Koska kilpailuttomia järjestelmiä ei voida pitää yllä, ellei kriitikkoja vaimenneta psykiatrian rotuopein..
Kansa ei tarvitse psykiatria, mutta valtio tarvitsee politiikkaan.
PUOLIVUOTTA on nykyään se tarkastelujakso.
Miehen tyttö täytti hetken syrjäytyneen kriteerit, kohautti olkiaan ja sanoi "minulla on ystäviä". Viis veisasi syrjäytyneisyyden määritelmästä.
Noh. Asuu poikaystävän kanssa, opiskelee AMK:ssa, on ystäviä. Omaa identiteettiongelmia, tuntee itsensä yksinäiseksi, on ahdistunut, masentunut. Voi selvästi pahoin ja se alkoi niistä ajoista, kun oli hukassa -> nyt vielä enemmän.
Yliherkkä, tunnollinen tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
No meidän terveyskeskuslääkäri ei erota oikeaa ja vasenta, et mieti sitä :D. Mulla oikea jalka kipeä ja lääkäri kirjoittanut kaiken aikaa vasemmasta..
Meilläpäin on niin, että potilaat eivät erota vasenta oikeasta. Puhuvat vasemman jalan vaivasta ja esittelevät oikeaa jalkaansa. Todennäköisesti sen takia, että ajattelevat heidän suunnastaan oikean jalan vaivan olevan vasemman jalan vaiva lääkärin näkökulmasta. Näin se ei kuitenkaan ole.
Ja näitä oikean ja vasemman jalan / puolen sekoittavia potilaita on paljon!
Juu nykyään näillä ihmispaskapsykiatreilla tai lääkäreillä on täysin kritiikin ulkopuolella olevaa valtaa ruveta ihmisen elämää tuhoamaan. Itse tekevät päätelmänsä kaiken kritiikin ulkopuolella. Jos vaikka työ aiheuttaa ongelmia ja pitäisi saada neuvoa sen parantamiseksi, ettei tarvitse kellon ympäri työskennellä ja olisi aikaa sosiaaliselle elämälle, niin ihmispaskapsykiatrit tulkitsevat sen että sinun pitäisi chattailla enemmän ihmisten kanssa ja yrittävät ties mitä vastenmielistä touhua, josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. Kaikki yleensä pistetään heidän potilaan viaksi, kun eihän heillä potilaan ulkopuolisiin asioihin olekaan valtaa tai kiinnostusta vaikuttaa, kun joutuisi menemään epämukavuusalueelle.
Välttäkää varsinkin Tarja Tuomelaa ja Jaakko Paavilaista Kupittaalta, jos ikinä kallonkutistajan pakeille.
Haluaisin tietää viralliset kriteerit syrjäytyneelle. Haluaisin myös tietää, ovatko syrjäytyneen ja syrjäytetyn kriteerit sama vai eri asia? Ja ovatko ne todella lääketieteellisiä kriteerejä niin, että jollakin lääkärillä todella olisi oikeus ja valmiudet tehdä tällainen arviointi tai jopa diagnoosi.
Mitähän ne olisivat minulle sanoneet. Olen lukion käynyt ja hakenut vuosia opiskelemaan. Välillä ollut vähän töissä, mutta muuten ei minulla ole mitään ammattia. Tosin tämä töihin pääseminenkin on ollut vaikeaa. Yritän vieläkin päästä yliopistoon, koska se kiinnostaa ja jäin vaan pisteen päähän viime vuonna. Olen melko ujo ihminen ja kiusaamistausta, joten saatan vielä vaikuttaa aika ujolta muiden silmissä. Kavereitakaan ei ole koska uusia en ole onnistunut saamaan, pari tuttua ovat muuttaneet kauas ja minulla ei tuon "taustani" vuoksi ole nuorempana ollut paljonkaan seuraa. Jäin yhdessä vaiheessa yksin, kun muut eivät halunneet minua porukkaan. Tämän takia minulle ei ole jäänyt mitään ystäviä sieltä aikaisemmilta vuosilta. Siinä mielessä ehkä täytän tuon syrjäytyneen määritelmän, mutta toisaalta en voi sille mitään ettei minulla seuraa ole.
En haluaisi joutua "maksamaan" tästä, koska en ollut monia asioita mihin en olisi pystynyt vaikuttamaan. Siinä mielessä olisi kamalaa saada joku leima vielä tähän päälle ja olla joku huono ihminen. Kuitenkin muut ovat aiemmin aiheuttaneet minulla paljon pahaa ja siinä mielessä en haluaisi olla se joka tämän kaiken maksaa. Muuten en kaipaa mitään sääliä, mutta en haluaisi saada mitään tuomiota muilta. Olen kuitenkin ollut ihan puhelias ihminen aiemmin ja muuten ihan empaattinen ja fiksukin ihminen. En haluaisi joutua nöyryytetyksi näiden asioiden takia ja sen takia pelkään itsekin kertoa missään "tarinaani". Olen tottunut pärjäämään yksin, vaikka seuraa toivoisinkin. Ja tietysti monet ihmiset eivät muutenkaan edes kaipaa seuraa. Minusta tuo määritelmä on aika halventava ja aiheuttaa sen, että tällainen henkilö monesti tuomitaan. Itselläkään tämä tilanne ei ole mitenkään vapaa-ehtoinen. Toivoisin, että minulla olisi opiskelupaikka ja niitä ystäviä. Siinä mielessä en toivoisi, että kenestäkään edes käytettäisiin kyseistä määritelmää. Ihmiset ovat erilaisia ja eri tarinat, joten ei saisi ainakaan lisätä kenenkään taakkaa. Tällainen leima on ikävä ja aiheuttaa vaan lisää harmia, eikä ainakaan auta ihmistä.
Aloin ihan pelätä mitä minulle tullaan sanomaan, koska aloittajan tilannekin on kuitenkin paljon parempi kuin minun. Ehkä pitää vaan sulkea suunsa ja olla puhumatta mitään tästä. Joku joskus on ihmetellyt kovasti tuota kavereiden puuttumista, koska "kaikilla nuorillahan on seuraa". Tämäkin on minusta ikävää, kun asiat eivät aina ole niin helppoja ja monilla asioilla on vaikutusta tähän. Jokainen varmaan valitsisi "hyvän" elämän jos saisi valita, mutta asiat eivät aina mene niin. Itse toivon nyt, että pääsisin opiskelemaan. Pelkään, että saan vielä jotain harmia tästä ja minusta tehdään joku huono ihminen.
Onko kaikki työkkärin asiakkaat syrjäytyneitä?
Itse olen osa-aikatyössä 40-vuotias en käy missään jis ei ole töitä ,kotona vain yksin.
Eli syrjätytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki työkkärin asiakkaat syrjäytyneitä?
Itse olen osa-aikatyössä 40-vuotias en käy missään jis ei ole töitä ,kotona vain yksin.
Eli syrjätytynyt.
En usko, että työkkärin asiakkuus liittyy syrjäytymiseen mitenkään. Ei sitä varmaan kukaan ulkopuolinen voikaan sanoa. Jokainen ihminen itse tietää, miten omat toiveet ja tämänhetkinen todellisuus kohtaavat eli mikä on se asia, jossa haluaa olla sisällä ja millä ei oikeastaan ole niin väliä.
"Kyseessä siis ainoa silmä, joka kaihileikkaukseen ei mielellään lähde niin kauan kuin toimeen tulee, eikä potilas itsekään tässä vaiheessa ole leikkaukseen halukas." - http://www.jounipaakkinen.fi/laakari.html
Tukehdun muffinimurusiin!