Lääkäri kirjoitti, että olen syrjäytynyt, vaikka
minulla on lukio käytynä, en päässyt yliopistoon, joten opiskelen opistotason (merkonomi) koulutusta ja olen työsuhteessa, valitettavasti 0-tuntisopimuksella, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Mutta siis mitä h*lvettiä, voinko valittaa tästä johonkin? Olen ihan normaali nuori ihminen. Eikö syrjäytynyt ole joku koditon ja vain peruskoulun käynyt henkilö?! Vähän on syrjäytymisen määrittelmä muuttunut.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Kumpikohan nyt on oikeassa?
Vuosia kestävän korkeakoulutuksen saanut lääkäri, vai yliopistoon kelpaamaton amis?
Huutonaurua.
Huutonaurajat saavat yleensä alapeukkua, kun ovat sellaista melusaastetta jo ajatuksen tasolla. Eikä kukaan pidä huutonaurajasta.
Vierailija kirjoitti:
Mene heti korjauttamaan tuo termi pois asiakirjoistasi, koska se voi vielä pitkänkin ajan kuluttua kääntyä sinua vastaan ja joudut turhiin ongelmiin! Asioi fiksusti asiallisessa ulkoasussa ensin vaikka hoitajan kanssa ja pyydä korjausta tietoihin usean ihmisen kuullen.
Korjauspyynnöt tehdään KIRJALLISESTI.
T: kokemusta
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on "oppinut" uuden sanan. Jos ei pääse yliopistoon, on syrjäytynyt. Siis lääkärin todellisuudessa.
Siinä tapauksessa yli puolet lääkäreistä on itsekin ollut "syrjäytyneitä" koska suurin osa ei pääse lääkikseen ensiyrittämällä.
Ehkä sen mielestä on syrjäytynyt jos ei ole lääkiksessä tai lääkäri :D Valita ihmeessä, syrjäytyneeksi diagnosointi on leimaavaa, ja usein poikkeaa täysin asiakkaan/potilaan kokemuksesta. Ei lääkäri aina tiedä paremmin.
Sulla on kulahtanut olemus ja huono ulosanti. Silloin saa tuollaisen diagnoosin kiireiseltä lääkäriltä. Poltatko pilveä? Sen näkee ja haistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene heti korjauttamaan tuo termi pois asiakirjoistasi, koska se voi vielä pitkänkin ajan kuluttua kääntyä sinua vastaan ja joudut turhiin ongelmiin! Asioi fiksusti asiallisessa ulkoasussa ensin vaikka hoitajan kanssa ja pyydä korjausta tietoihin usean ihmisen kuullen.
Ei se korjauttaminen juuri auta. Toki se teksti mahdollisesti "poistetaan" tai muokataan, MUTTA se alkuperäinen teksti jää sinne "alle" klikkauksen taakse. Eli kerran sinne kirjoitettu jää sen ainiaan.
Näin on minulle kerrottiin tk:sta, kun vaadin erään väärän tekstin muokkausta (ns. todistusaineisto käsissäni).
T: kokemusta
Jep poistoa ei valitettavasti ole mahdollista tehdä (en kyllä ymmärrä miksi siitä on tehty sellainen). Korjaukseen kirjataan mitä muutettiin, kenen pyynnöstä ja miksi. Ja alkuperäinen on näkyvillä.
Lääkärit saattavat kirjata ties mitä virheellistä ja asiaan kuulumatonta kiireessä. Etenkin nämä puolikieliset.
Jos minulla on aikuisena flunssa, ei ole väliä sisarusten lukumäärällä, isovanhempien ammateilla tai miltä vaatteeni näyttivät. Todennäköisesti vähän räkäisiltä, kun kipeänä liikkeelle joutuu raahautumaan. Pysykää lekurit puhtaasti asiassa. Vasta psykiatrian puolella voi se vaatetus ehkä herättää kysymystä. Terveyskeskussa mitä väliä? Antibioottikuuri tulee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen sen pojan tarina joka sai koulukiusattuna m1 lähetteen ja ei ikinä saanut sitä poistettua vaikka kaverit olivat tehneet jäynää leimaamalla hänet kouluampujakandidaatiksi. Ei jumalauta mikä
HELVETTI LÄÄKÄREITÄ VAIVAA???? Äijä oli kaikkea muuta kuin M1 lähetteen arvoinen.
Eilen tuli inhimillisessä tekijässä juttua mt-sairauksista ja häpeäleimasta, mitä "sairastunut" joutuu kantamaan. Ohjelmassa ihmeteltiin ääneen, miksi näin on. No jos m1 merkintä omakantatiedoissa tietää loppuiäksi tympeää ja asenteellista palvelua terveydenhuollossa, on jotenkin tekopyhää sanoa, että älkää nyt turhaa hävetkö mt-taustojanne. Kun käytäntö on ja vielä sotepalveluissa nimenomaan tuota.
Ja koska hoitopaikoissa on kaikenkarvaista hoitajaa ja vartijaa ja näillä ne poliisi salikverit jne on tieto sairaalassa olostasi nopeammin pitkin pitäjää kuin itselläsi keinot selvitä sieltä pois. Tähön vielä lärvimään kaikki muutkin hiihtäjät sieltä nurkista joilla on aikaa juoruilla niin se vartija- poliisi salimafin pikkukulta ylilaudalla julistaa kaikki terveystietosi netin palstoilta ulos. Ja näin vaikka siellä sairaalassa oltaisiin oltu onnettomuuden tai raiskuksen takia eikä minkään sellaisen joka olisi ollut edes itsestä kiinni!
Nämä ihmispaskat jotka vuotavat ihmisten tietoja palstoilla ja jopa yrittävät kiristää ihmisiä poliittisesti pitämään suitaan kiinni pitäisi kyllä laittaa Suomessa kuriin!
Koko homma kusee ja pahasti sillä ihmisiä kiristetään poliittisesti jo terveystiedoilla! Ja tämä on fakta!
Minä tiedän vielä yhden ihmisen joka joutui sairaalaan erittäin syvän masennuksensa takia. Ulkomaalainen lääkäri oli antanut ohjeet alkaa lukemaan kirjallisuutta ... siinä kaikki. Arvata voitte kuinka kauan tyyppi eli...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriäijä kysyi raiskatulta potilaaltaan ettei se vaan ollut tuon naisen TOIVE?
Tämän tyyppistä olen kuullut valitettavasti paljon.. siis psykologeilta/psykiatreilta ja myös lääkäreiltä sekä poliiselta silloin kun raiskauksesta on tehty rikosilmoitus. Ei tietenkään kaikki näin tee, mutta ikävän paljon tällaisia "ammattilaisia" on. Ei ihme, ettei raiskauksia haluta/uskalleta ilmoittaa eteenpäin, eikä aina muutenkaan uskalleta puhua kellekään, kun jopa ammattilaiset saattaa vähätellä/syyllistää.
Itä- Suomen poliisi ei tutki raiskausta jos tekijä on viranomainen . Ilmoittaja on joku mt tapaus sovitusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykiatriäijä kysyi raiskatulta potilaaltaan ettei se vaan ollut tuon naisen TOIVE?
Tämän tyyppistä olen kuullut valitettavasti paljon.. siis psykologeilta/psykiatreilta ja myös lääkäreiltä sekä poliiselta silloin kun raiskauksesta on tehty rikosilmoitus. Ei tietenkään kaikki näin tee, mutta ikävän paljon tällaisia "ammattilaisia" on. Ei ihme, ettei raiskauksia haluta/uskalleta ilmoittaa eteenpäin, eikä aina muutenkaan uskalleta puhua kellekään, kun jopa ammattilaiset saattaa vähätellä/syyllistää.
Itä- Suomen poliisi ei tutki raiskausta jos tekijä on viranomainen . Ilmoittaja on joku mt tapaus sovitusti.
Jos tästä valittaa saa asianajajaltakin vastauksen: no Suomessa nyt on vaan sellainen systeemi että ne jotka on valtuutettu määrittelemään kuka on mitäkin niin niitten sana on se millä mennään. Eli jos viranominen raiskaa ja väittää kollegojensa kanssa että raiskattu onkin hullu niin se on sitten Itä- Suomessa niin ja homma on loppu tutkinnan osalta.
En tiedä mitään muuta sivistysvaltiota jossa on tällainen mahdollista . Meillä on.
Itsekin tiedän näitä lääkäreitä, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia, jotka toteavat tyyliin johonkin masennukseen, että mene lenkille. Se piristää. Oikeasti masentunutta ei mikään raitis ilma piristä. Seuraavaksi tarjotaan lääkkeitä. Hoito on siinä. Seuraava?
Terveydenhuollon ammattilaiset kertovat usein ja helposti tietoja asiaankuulumattomille henkilöille. Ei tarkisteta kiireessä, saako tietoja antaa ja kenelle. Tai sitten vapaa-ajalla viinilasi kädessä naureskellaan jonkun penissyylälle, vaikkei kyseessä ole kollegat.
Ihan samalla tavalla muuten jälkikasvunne hoitajat ja opettajat kertovat usein keskenään kaiken. Myös ulkopuolisille. Siinä tietää kylillä, montako kaljaa Nicun isä juo ja milloin. Lapsilla kun on tapana olla alkuun yltiörehellisiä. Sitten lipsautella vahingossa.
No meidän terveyskeskuslääkäri ei erota oikeaa ja vasenta, et mieti sitä :D. Mulla oikea jalka kipeä ja lääkäri kirjoittanut kaiken aikaa vasemmasta..
Juuri siksi että välitätte mitä teille tapahtuu ja jotta ette masentuisi niin
VALITTAKAA AINA ja mahdollisimman pitkälle aina jos ei alku auta.
Se on vain hyvä että se viranomainen joka tahrasi mainettanne että HÄNENKIN NIMENSÄ keikkuu jälkipolville vastaavasti arkistoissa. Puntit tasan ainakin. Jo tämä auttaa toipumaan kun lasautetaan itsetuntoa tahallisesti.
Entä jos näytät syrjäytyneeltä? Ehkä joku tietynlainen habitus, elekieli ja ulkoasu antaa helposti vaikutelman. Samoin, jos ihminen ei pysty ottamaan kantaa oikein mihinkään. Siitä saa herkästi syrjäytyneen leiman.
Vierailija kirjoitti:
minulla on lukio käytynä, en päässyt yliopistoon, joten opiskelen opistotason (merkonomi) koulutusta ja olen työsuhteessa, valitettavasti 0-tuntisopimuksella, kun ei parempaakaan ole tarjolla. Mutta siis mitä h*lvettiä, voinko valittaa tästä johonkin? Olen ihan normaali nuori ihminen. Eikö syrjäytynyt ole joku koditon ja vain peruskoulun käynyt henkilö?! Vähän on syrjäytymisen määrittelmä muuttunut.
Kuulostaa ihan normaalilta lääkärin ajattelumallilta. Minulla ihotautilääkäri on arvaillut sukupuolista aktiivisuutta juuri päinvastoin kuin todellisuus oli.
Kun katsoo netin lääkärikirjauksia ja niistä tehtyjä vitsikirjojakin, tuntuu kornilta, että juuri se on ammattikunta, joka ylläpitää virallista rekisteriä suomalaisista. Luulisi, että sellaisen rekisterin pitäminen edellyttäisi edes äidinkielen alkeita.
Minulla fiksuimmin juuri sairautta käsittelevän ja ainoan tekstin josta en löydä yhtään kirjoitusvirhettä on kirjoittanut venäläis- taustainen lääkäri. Ja löytyy usean eri kantasuomalaisen lääkärin tekstejä perussairauteni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Sa täällä taas: olin rikkonut oikean ranteeni ja henkilökunta puhuu vasemman rikkomisesta . Kun huomautin oli puuskahdus äkäisesti kuin vajakille : no kyllä täällä papereisssa ainakin puhutaan Vasemmasta kädestäsi.
Varmaan puuskahti sen takia, että vitutti virheelliset lähetteet.