Mitäpä olette tästä mieltä? (kasvatuksesta)
Olimme (minä, mieheni, mieheni sisko ja hänen 2v poika) pari viikkoa sitten kaupungilla ja meidät " nappasi kiinni" sieltä eräs mies, joka kysyi haluttaisko me lähteä hänen kanssa kahville ja samalla kuuntelemaan yhtä bisnes ideaa. Outo tilanne, mutta mieheni pitää yleensä kaikki mahdollisuudet avoinna ja halusi mennä.
Mentiin kahvilaan jossa oli meidän lisäksi vain yhdessä pöydässä ihmisiä, jotka hekin lähtivät jossain vaiheessa pois.
Tekstini käsittelee nyt mieheni siskon lapsenkasvatusta :)
Tässä siis lista mitä lapsi SAI tehdä ilman, että häntä kiellettiin.
-Kaatoi sokeria lautaselleen ja nuoli sitä niin, että kaikki sokerit tippuivat hänen päälleen ja lattialle (äiti vain nauroi)
-Keräsi kaikista pöydistä pois tekokukkakoristeet (äiti katsoi ja hymyili)
-Kaatoi tuolin (äiti katsoi, mutta ei mennyt nostamaan tuolia. Minä kävin sen jonkin ajan päästä nostamassa)
-Lapsi lähti ulos kahvilasta (kahvila on kulttuurikeskuksessa, eli ei mennyt ulos, mutta ei äitikään seurannut tai kieltänyt)
-Meni kassatiskin taakse (äiti ei edes katsonut)
-Kaatoi sokeria tuon vieraan miehen kahviin (äiti vain naurahti)
-Yritti ottaa tuon vieraan miehen suklaan (äiti ei tehnyt mitään, minä estin lasta)
-Siirsi yhden tuolin kahvilan pelin eteen ja nousi penkille ja teki tahmaisia jälkiä peiliin (äiti katsoi, mutta ei tehnyt mitään)
Tässä vaiheessa mieheni sanoi, että käyppäs ottamassa lapsesi pois kun alkaa mennä jo vähän liian hulluksi tuo touhu.
Ja sama jatkui.
-Tiputti omasta pasteijasta murusia tuon vieraan miehen kahviin (minä taas estin kun äitiä ei näyttänyt kiinnostavan)
-Tuli vinkumaan minulle, että haluaa limpparia ja kun annoin omastani se ei kelvannutkaan vaan alkoi kiukutella
-rikkoi yhden niistä pöytäkoristeista (äiti siivosi kaikki koristeet omiin pöytiinsä ja vei tuon rikkinäisen kaikista kauimmaiseen pöytään, että myyjä ei näkisi)
Sitten onneksi jo lähdettiin pois!
Ymmärrän kyllä, että 2 vuotiasta ei kiinnosta istua kahta tuntia jossain kahvilassa, mutta kun tuo käytös alkoi jo heti kun kahvilaan mentiin. Ja kaikista pahinta tuossa mielestäni on se, että miehen sisko sanoi, että ei häntä kiinnostanut kuunnella sitä mitä se mies puhui! No olisi sitten herranjumala vahtinut lastaan ja vaikka mennyt lapsensa kanssa pois!
Tuo lapsen ja äidin käytös on ihan jokapäiväistä heillä ja koko suku vaan nauraa sille, että kun poika on niiiiin vilkas ja kekseliäs. SE ON NIIDEN MIELESTÄ HAUSKAA!!!
Oliko tuo sinun mielestä hauskaa? Onko äidillä ihan kaikki kotona kun antaa kultamussukkansa noin " terrorisoida" muita?
Kommentit (9)
Mitä odotat ihmisten vastaavan? Mikä näiden aloitusten idea on?
Kukin tyylillään. Mä olisin mieluummin vaikka lähtenyt lapsen kanssa pois.
että se miehen sisko kyllä tunnistaa itsensä jos lukee tätä palstaa : D
Aika hirveeltä kuulostaa meininki - huhhuh. Tulee varmaan sulonen 3v. uhmaikä. Eihän tuota tosiaan voi kasvatukseksi kutsua
Onko sinun lapsesi tuollainen ja olisitko itse kieltänyt tuota lasta.
Minua kun häiritsi tuo lapsen ja äidin käytös tosi paljon ja olisin kieltänyt lasta ihan varmasti jos lapsen äiti ei olisi ollut mukana. Mutta eihän minulla ole oikeutta kieltää lasta jos äitikin on paikalla! Vai?
Minusta juuri tämän tyylisten aloitusten pointti on mustamaalata jotakuta muuta ja korostaa omaa pätevyyttään kasvattajana. " Onko tää normaalia? Olenko minä vain erinomaisen hyvä äiti kun MINÄ en IKINÄ antaisi lapseni tehdä noin?"
Kun olisikin joku oikeasti hankala ja mielipiteitä jakava esimerkki eikä tällainen itsestään selvä tapaus.
ärhäkkäästi tuomitse muita! Lapset kasvattavat myös vanhempiaan. Tämä EI tarkoita sitä että itse antaisin jonkun kolmesta lapsestani tehdä kyseisiä juttuja mutta en kyllä lähtisi asiaa kommentoimaan lapsen äidille, varsinkaan jos minulla itselläni ei lapsia olisi, enkä ainakaan sitä tälle palstalle kirjoittelisi.
Mutta karsittiin jo heti alussa (jo alle 1vuotiaana) se pomotus pois ja annettiin lapsen ymmärtää, että vanhemmat määrää. Esim lapsi yritti usein repiä kukkia, mutta kun kerta toisensa jälkeen käskettiin ja komennettiin napakalla äänellä ja tuima ilme kasvoilla , että kukkia ei saa repiä! Kukka menee rikki. Lapsi ymmärsi hyvinkin pian, että kukkia tosiaan ei mennä repimään.
Mutta tuo 2v poika yhä edelleen menee mättämään kukista mullat lattialle ja äiti huutaa vieressä: Miksi niin teit?! ja antaa asian olla.
Lapselta ei myöskään vaadita mitään. Me käskimme meidän lapset siivomaan kun olimme heillä kylässä ja leluja oli levitelty ihan liikaa. Meidän lapset siivosivat tuo 2v katseli ja leikki vieressä ja hänen äitinsä naureskeli...
Sitten vielä kysytään, että miksi nykynuoret ovat niin huonokäytöksisiä!
ap
...MILLAISET IHMISET MENEE KUUNTELEMAAN NOITA " Hei, olisiko sinulla hetki aikaa... lähde mukaan tienaamaan hieman ylimääräistä... tämä on vuoden 2005 bisnesidean voittanut liikeidea..." Ja samalla mies kuvailee kuinka hän, tai itse asiassa hänen pomonsa tienaa 8000euroa kuussa, ja aloitti ihan samalla tavalla kuin " TE" ...
Siis voi hyvänen aika!!! Jos rahat ei riitä elämiseen, tulisi tarkastella menoja, eikä lähteä mukaan näihin ketju-liikeideoihin, vaikka kuinka haluaakin pitää kaikki mahdollisuudet avoinna.
Ja kyllä, miehesi siskon lapsi on kauhukakara ja hänen äitinsä epäonnistunut kasvatuksessa! Sehän on sanomattakin selvää.
ja lapsi sen taitaa tietää jo etukäteen.. Mutta onneksi sun ei tarvitse asua sen lapsen kanssa..