Taas se alkaa, jokavuotinen mämmihurmio
Miksi on niin vaikea uskoa että kaikki eivät pidä siitä, eivät edes vaniljakastikkeella! mutta sitähän ei ole kunnon suomalainen, ellei vedä jouluna kinkkua ja pääsiäisenä mämmiä niin että napa rytkyy...
Kommentit (12)
Nii-in, oi voi! Miten sinä nyt vallan selviät tästä hirvittävästä jokavuotisesta ahdistuksestasi? Ja taas on onnistuttu suomalaisuutta mollaamaan. Syö halal teurastettua karitsaa kuten palvomasi kunniakansalaiset kulttuureineen.
Jos ei pidä mämmistä naturellina, sitä voi hiukan tuunata. Sekoita 2 dl mämmiä, 3 dl vettä ja 0,5 dl vodkaa, niin belgialaisetkin kadehtivat erikoisoluttasi.
Kaikki suomalaiset perinneruuat on aina yhtenäistä mössöä, ei mitään rakennetta. Mämmi, laatikot jne...
Ja näyttääkin ihan paskalta, kirjaimellisesti.
Mä en yleensä niinkään himoitse suomalaisia perinneruokia. Ihan ok ovat. Mutta mämmi on tosi hyvää! Tekis mieli ostaa, mutta vatsa ei tykkää rukiista. :(
Mä en oo koskaan tykännyt mämmistä, mutta en ole myöskään kokenut sitä ongelmaksi. En muista että sitä olisi minulle mitenkään tuputettu tai syömättömyttäni kummasteltu.
Ostin viime vuonna mämmiä ensimmäisen kerran yli kahteenkymmeneen vuoteen ja hurahdin ihan täysin. Söin mämmiä ja vaniljakastiketta valehtelematta kilotolkulla koko pääsiäistä edeltävän että seuraavan viikon.
En muista, että olisin nuorempana erityisemmin tykännyt mämmistä, en varmaan kyllä inhonnutkaan. En tiedä, mitä makunystyröilleni tapahtui tuossa välissä, mutta tykkäsin mämmistä ihan hirveän paljon. Nyt en ole vielä ostanut, joten en osaa sanoa, onko hurmos yhtä syvä kuin vuosi sitten :D
Minusta taas sitten tuntuu, että olen ainoa omassa tuttavapiirissä joka edes tykkää mämmistä :D
Itse olen treenannut huippumallimissin hommia varten juuri mämmillä. Nyt menee jo tuokkonen kerrallaan ilman kakomista. Lennot Dubaihin on jo ostettu.
Mä en syö mämmiä eikä se ole ikinä ollut kenellekään ongelma. Kieltäydyn nätisti ja sanon etten tykkää. Ei ole kukaan haukkunut epäisänmaalliseksi tai vittänyt etten ole suomalainen. Joten vähän nyt ihmettelen purkaustasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi on niin vaikea uskoa että kaikki eivät pidä siitä, eivät edes vaniljakastikkeella! mutta sitähän ei ole kunnon suomalainen, ellei vedä jouluna kinkkua ja pääsiäisenä mämmiä niin että napa rytkyy...
Vedä nyt hyvä ihminen henkeä. En ole koskaan syönyt mämmiä, mutta en ole kokenut mitään stressiä asian suhteen. Antaa toisten syödän jos haluavat.
mutta maistuuko mämmi instagram kaunottarille?