Muistatteko 90-luvulla Kindereistä saatuja eläinfiguureita (krokotiilit, kilpikonnat, virtahevot jne)?
Olivat ihania.
Omia suosikkejani olivat kilpikonnat ja virtahevot.
Mitkä teidän suosikkeja olivat? Ja mitä kaikkia eläimiä niissä esiintyi, kun itselle ei tule mieleen kuin otsikossa mainitut ja niiden lisäksi leijonat.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Olivat ihania.
Omia suosikkejani olivat kilpikonnat ja virtahevot.
Mitkä teidän suosikkeja olivat? Ja mitä kaikkia eläimiä niissä esiintyi, kun itselle ei tule mieleen kuin otsikossa mainitut ja niiden lisäksi leijonat.
Tuoreempi vielä kiva sarja oli Barbababat. Lapsuudessa oli tinasotilaita.
Nyt aivan viime vuosina ovat menneet kaikki "yllätykset" suoraan roskiin, hirveää kuraa kaikki koottavat muovihäkkyrät.
Miksi tästä ketjusta poistuu näin paljon viestejä? Omakin viestini katosi, eikö kinderlelujen nykylaadusta saa antaa mielipidettä?
Okei. Pakko se on uskoa, että jostain ihmeen syystä kuvaa ei saa linkittää eikä edes mainita ketjussa. Kaksi eka sivun viestiäni poistettiin, toisessa oli linkki kilppareihin, toisessa vastasin ap:lle linkkiasioista. Outoa! 🤔
Vierailija kirjoitti:
Miksi tästä ketjusta poistuu näin paljon viestejä? Omakin viestini katosi, eikö kinderlelujen nykylaadusta saa antaa mielipidettä?
Oho, en ollutkaan siis ainoa. Tosi kummallista, että näin neutraali keskustelunaihe sensuroidaan.
Mutta joo, kuvia löytyy googlen kuvahausta, sinne palauttelemaan muistoja mieleen hahmojen nimistä ja ulkonäöstä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania olivat. Ensimmäiset jotka muistan oli kilpikonnia. Keräsin myös pupuja, haita, krokotiilejä, leijonia ja ainakin hippoja. Niitä toivoisi tulevan vieläkin. Oman lapsen kanssa kerättiin joskus Hello Kittyjä, mutta enää ei taida tulla mitään vastaavaa :(
Luin just jutun suimalaisesta Kinder-keräilijästä, joka sanoi, että keräilysarjoja on edelleen. Viime vuonna oli Kun fu panda -hahmot. Keräiöysarjoissa on oranssi kotelu, koottavissa keltainen.
No joo niin olikin. Me ei montaa saatu kerättyä Kung Fu Pandaa, ja nekään harvat meinannu pystyssä pysyä :( Tänä vuonna siis varmasti smurffit on keräilykohde. Minkähän laatuisia ne on? Meille ei ole niitä vielä sattunut ensimmäistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Muistan! Ja tuleeniitä ikävä, kun kokoaa halpaa muovilelua joka tuli lapsen munasta...
Olisikin koottavia! Minä ostin joku aika sitten Kinderin ja haaveilin lapsuudesta tutuista koottavista jutuista joissa oli vaikka kuinka monta palaa. Mitä vielä, sain sellaisen paperihärpäkkeen jonka pitäisi muka toimia pallona kun siihen puhaltaa. En osta enää.
Tomit ja Jerryt oli hyviä. Kun niiden päät käänsi takaperin, näytti kuin niiden hännät olisi olleet... no tiedättehän. Mutta meillä oli erittäin hauskoja leikkejä niihin liittyen.
Yep, kilpparit oli parhaita ja krokoista jaksoin vielä innostua, mutta sitten taisin kasvaa ulos noista.
Onko Kinder salaliitossa vauva-palstan kanssa? Vauva.lehden lukijoiden oletetaan olevan äitejä ja isejä, jotka ovat Kinder-munien ostajia. Ehkä Kinder pelkää, että vanhemmat alkavat boikotoida Kinderiä sisällä olevien krääsien vuoksi ja vaativat, että laadukkaat eläinfiguurit tulevat takaisin.
Jos Kinderin valmistajat hoksaisivat ottaa uudestaan käyttöön keräilysarjat jotka moni aikuinen muistaa lapsuudestaan, niin miten suklaamunien myynti kasvaisikaan!!
Vierailija kirjoitti:
Ja delfiinit!! Se se oli. Vai oliko ne valaita? :D terv. 12
Juurikin nuo delfiinit oli mun lemppareita :D
Viimeksi pari päivää sitten ostin Star Wars -munan ja toivoin, että siitä saisi figuurin. Mä keräisin todellakin ne kaikki! Mutta vielä mitä - joku typerä muovilätty ja Yoda-tarra.
Muistan. Harmi että kaikista halusin eroon vihaisena teini-ikäisenä.
Mulla oli joskus 80-l alle kouluikäisenä sellaisia pieniä pehmeästä muovista tehtyjä smurffihahmoja. En kyllä muista, saiko niitä suklaamunista vai minkä kylkiäisinä.
Tuliko niitä puujunia sitten 2000-luvun alussa? Muistan että mulle tuli aina sellainen.
Muistan, kun ovat minulla tallessa edelleen :D
Oli myös tonttuja! Ai että kuinka noita erilaisia figuureja oli aina hyllyt täynnä. Ennen kinderit olivat varmaan paljon halvempiakin? Ei niitä leluja kai niin paljon ois pursunnu :D
Tylsää kun ei voi linkittää kuvia :( Mitä kiellettyä niissä oikein on?
Juuri eilen muistelin miten nolo olin kun keräilin niitä virtahepoja vielä yläasteella. Ravistelemalla Kinderiä kaupassa kuuntelin missä on virtahepo ja missä jotain tyhmää koottavaa sälää.