Palstalääkärit help! Mitä tämä on, aamuisin virtsatietulehduksen(?) oireita
Olen muutama kuukausi sitten aloittanut uuden suhteen ja olemme jättäneet kondomin pois. Aluksi minulla tuli näitä oireita lähinnä seksin täyteisen viikonlopun jälkeen, mutta nykyään vaiva on päällä vaikka en olisi nähnyt miestä viikkoihin.
Varsinkin aamuisin virtsarakko tuntuu siis siltä kuin siellä olisi tulehdus. Koko ajan pissattaa, mutta pissatessa ei meinaa tulla mitään ulos tai sitten tulee pari tippaa. Myös oikean pissahädän aikana virtsaaminen on vaikeampaa kuin yleensä, ei varsinaisesti kirvele mutta joudun todella "pusertamaan" sen ulos. Oireet yleensä helpottavat vähän päivää kohti, kun olen saanut juotua vähintään muutaman pullollisen (!!!) vettä ja käynyt onnistuneesti vessassa, eli vaiva on pahin heti aamusta kun elimistö on kuivimmillaan/rakko tyhjimmillään. Vähän väliä tuntuu inhottava paine ja pissahädän tunne.
Onko tämä tulehdus vai voiko kyseessä olla joku sukupuolitauti? Vai liittyykö tämä uudelta kumppanilta saatuihin uusiin bakteereihin, ts eivätkö meidän värkit vielä vain sovi yhteen? Käyn aina pissalla ennen seksiä ja seksin jälkeen, syön myös päivittäin puolukoita ja juon vähän väliä karpalomehua. Hiivatulehdus tämä ei myöskään ole, ei ole outoja vuotoja tai hajuja vaan ongelma on nimenomaan rakossa. Olen menossa ensi viikolla lääkäriin ja varmuuden vuoksi std-testeihin mutta olisi tosi mukava kuulla jos jollain on vastaavia kokemuksia tai tietoa siitä mitä tämä voisi olla... Lääkärit eivät todellakaan aina tiedä heti mistä on kyse ja he tuntuvat tarjoavan jokaiseen alapään vaivaan vain jotain rasvaa. Parempia vinkkejä naistenvaivoihin olen usein saanut suoraan muilta potilailta keskustelupalstoilta!
Kommentit (2)
Hei. Huomasin tämän ja minulla on nyt alkanut aivan samanlaiset oireet mitä itse kirjoitit. Julkaisu on toki 7 vuotta vanha mutta jos jotenkin näät tai ihan kuka tahansa tämän niin apuja otettaisiin vastaan!
Pleaaase