Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herpeksen estolääkitys, APUA! :(

Vierailija
06.04.2017 |

Onko kellään kokemusta herpeksen estolääkityksestä raskauden aikana? Mitä käytit ja auttoiko, synnytitkö normaalisti alateitse jne? Kokemuksia kaivataan, pieni paniikki tässä että mitä jos ei autakaan :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, kaksi alatiesynnytystä, loppuvaiheessa estolääkitys (taisi olla Valtrex). Lapset jo teinejä.

Älä hermoile, hyvin se menee.

Vierailija
2/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, kaksi alatiesynnytystä, loppuvaiheessa estolääkitys (taisi olla Valtrex). Lapset jo teinejä.

Älä hermoile, hyvin se menee.

Mulla Valavir, 500mg x 2 päivässä.

Ihan määräkin kauhistuttaa.

Pelottaa, että tän hermoilun ja stressin takia lääkitys ei pidä herpestä kurissa vaan iskee juuri ennen synnytystä.

Kiitos kommentista! Muita?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin viikolla 38, vauva syntyi 40+1. Eipä siinä ollut mitään sen kummempaa, en stressannut asiasta. Esikoisen kohdalla en edes käyttänyt lääkitystä, mutta näköjään eri paikkakunnilla (muutimme siinä välissä) on eri ohjeistukset. Ja nyt kun muistelen niin 2010 asiaa kätilön kanssa pohtiessa hän rauhoitteli mua että heillä on kyllä konstit teipata alue jos herpes iskee. Joten ihan huoletta säkin voit olla! Ja mitä jos tuleekin herpes synnytyksessä - no eikö sitten vaan anneta heti lääkitys vauvallekin joten aika hyvässä hoidossa siinä kyllä on.

Vierailija
4/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi rv 35 ( kysyin lääkityksestä koska sain tietää että entisellä kumppanilla on herpes ja pelkäsin että itselleni räjähtäisi päälle juuri ennen synnytystä) että miten toimitaan, hän sanoi vaan että

Jos tulisi synnytyksen aikana tai ennen niin antaisivat estolääkkeitä suoraan suoneen eikä vaikuta alatiesynnytykseen.

Saanko kysyä teiltä muilta eli tuliko teille ihan rakkulat esiin ja siksi lääkitys vai ennaltaehkäisevästi?

Vierailija
5/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltiin estolääkitystä loppuvaiheeksi, mutta vauva syntyi ennen aloitusta. Normaalisti usein oireita, synnytyksessä ei merkkejäkään sairaudesta. Kannattaa pelätä jotain muuta, jos pelkää 😊. Ymmärrän hyvin kyllä huolen.

Vierailija
6/11 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todella paljon kaikille vastanneille! :) Mua on tää asia stressannut jo siitä lähtien kun plussasin. Huomenna ois siis tarkoitus aloittaa lääkitys (ei ole rakkuloita nyt, ennaltaehkäisevästi koska on uusinut 2krt raskauden aikana). Ehkä otan nyt rauhallisesti ja keskityn loppuraskauteen. Tuosta teippaamisesta olen mäkin kuullut, pitää vaan luottaa siihen että niitä rakkuloita ei nyt tule ja ei tarvitse teipatakaan :D

Mulla onneksi rakkulat ilmestyy aina samaan paikkaan, eli bikinirajan ulkonurkkaan, eli onneksi ei ole ihan siinä suulla häiritsemässä..

Ap

Vierailija
7/11 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Ap

Vierailija
8/11 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mua kiinnostaisi asia :)

Onko kellään kokemuksia? Juuri aloitin estolääkityksen muta stressaan silti!

Vierailija
9/11 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi saada lapsia, mutta kerron nyt silti että syön Lysiiniä ja se estää herpeksen suht tehokkaasti. Se on siis aminohappo.

Vierailija
10/11 |
03.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi saada lapsia, mutta kerron nyt silti että syön Lysiiniä ja se estää herpeksen suht tehokkaasti. Se on siis aminohappo.

Saakohan raskaana syödä..? Pitää ottaa selvää

Vierailija
11/11 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtrex ilman reseptiä - https://ibright.lv/valtrexfi.htm Nopea toimitus.