Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen päättömät rahareiät

Vierailija
05.04.2017 |

Olemme aika pieni tuloinen perhe.
Minä opiskelen ja mies tekee pienellä kuukausipalkalla töitä. Olemme kuitenkin pärjänneet ihan hyvin. Ei mitään ylimääräistä, mutta ollaan saatu hankittua mitä on oikeasti tarvittu. Emme tuhlaa rahaa mihinkään ylimääräiseen tai niin minä luulin.
Sain kuulla että kun minä olin ollut viikonlopun poissa oli mies ollut kaverin luona juomassa ja tullut sieltä kotiin taksilla. Jättänyt taksin pihaan mittari raksuttamaan, kun mies oli lenkkeilyttänyt koirat ja sitten takaisin kaverille. Taksilla sitten ajellut baareissa vielä pitkin yötä. Välimatkat ovat olleet esim kaverilta meille 1km.
En tiedä miten tähän suhtautua.
Mies on ainoa joka tällä hetkellä tienaa rahaa perheeseen, mutta tuntuu tosi pahalta kuulla että kun olen poissa niin mies tekee jotain näin tyhmää.
Minä saan pihistellä kaikessa missä vain pystyn ja toinen laittaa hetkessä yli satasen sileäksi.
Katsoin myös tilitiedoista, että tämmöisiä viikonloppu reissuja on ollut muutamia aina silloin tällöin.
ARG! suututtaa
Mutta jos minä en edes tienaa tällä hetkellä mitään, niin onko minulla edes vara valittaa tuollaisesta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa, joten mies käyttää rahansa niin kuin haluaa.

Vierailija
2/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän säilyttänyt ne irroitetut päät? Onko teillä niitä varten eri pakastin? Oletko ollut vielä yhteydessä poliisiin aiheen tiimoilta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt tämän viestin aiemminkin. Kopioitko edellisen viestisi vai toistuuko tilanne joka kuukausi?

Vierailija
4/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos omaan viikonlopun poissaoloosi meni rahaa nollatuloisena opiskelijana?

Vierailija
5/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen aikuisen pitäisi elättää itse itsenä. Joten paha sun on mennä motkottamaankaan.

Vierailija
6/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö nyt haluamasi kevätverhot ostamatta tai yksi turha ikean kipporeissu väliin?

Vierailija
7/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, jonka rahat ovat, päättää niiden käytöstä - turha siis valittaa. Toki asiasta voi nätisti keskustella/ottaa puheeksi, mutta mitään päätäntävaltaa sinulla ei ole miehesi rahoihin.

Jos sinä saat tukia ja mies palkkaa ja maksatte kaiken "yhteisestä" kassasta, niin toki silloin koko talouden rahankäyttö kuuluu (johonkin rajaan asti) molemmille.

Vierailija
8/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun tuloerot on suuret, niin kumman pitäisi joustaa?

Pitäisikö pienempituloisen käydä ansaitsemaan enemmän vaiko suurempituloisen käydä säästeliäämmäksi (+ mahdollisesti samalla elättää pienempituloista)?

Vierailija
9/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuitenkin maksaa oman osuutensa teidän talouden menoista ja mielestäni hänellä on täysi oikeus käyttää "ylimääräiset" kuten itse tahtoo.

Eri asia jos ei osallistuisi tasapuolisesti yhteisiin pakollisiin kuluihin.

Vierailija
10/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit se kävi maksullisella sillä satasella...

Vierailija
11/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? ap, sanoit aloituksessa että saatte kaiken tarpeellisen. Onhan tuo toki nyt toki melko turhaa rahan tuhlausta, mutta on sitä kai tyhmempääkin. Esim. käyttää kahden viikon ruokarahat muutaman pizzaa...

Vierailija
12/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Olet perustanut perheen teinin kanssa.

Vierailija
13/13 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen ap ei  vastaa.