Jos suomeen tulisi laki mikä kieltäisi alkoholin juonnin kokonaan, lopettaisitko juomisen vai joisitko silti?
Kommentit (38)
Hauska lukea ku kaikki sanoo että jatkaisin. No noinhan se kävi kannabiksenki kanssa päätettiin vaan laittaa se laittomaksi. Eli pointti on se jos alkoholi olisi kiellettyä niin sen käyttäjät olisivat yhtälailla sitten nistejä kuin pössyttelijätkin tänäpäivänä.
Ei haittaisi, en juo muutenkaan usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kieltolaki toiminut edelliselläkään kerralla. Ennen sitä suomalaiset naukkailivat sivistyneesti, kieltolain peruja on kossulla läträily.
Yksikään kieltolaki ei ole toiminut eikä tule toimimaan. Se ei valitettavasti estä idareita politikkoja kannattamasta kieltolakeja.
Niinpä, kieltolait eivät toimi. Esimerkiksi nuuska päätettiin kieltää, mutta joidenkin tilastojen mukaan sen käyttö on kuitenkin jopa lisääntynyt kiellon jälkeen. Tosin verotulot menevät nyt Ruotsiin.
Lopettaisin. Juon muutenkin niin vähän ja harvoin että yks lysti koko juttu.
En. Olen lopettanut ihan omasta aloitteesta ilman lakeja.
No mä nykyäänkin juon ehkä max kerran vuodessa, niin kyllä mä sitten lopettaisin juomisen.
En edes muista milloin olen viimeksi juonut, joten tuollainen laki sopis mulle hyvin.
Ei haitta. Asun Ranskassa. Älysin lähteä ajoissa pois.
Suomalaisilla on ihmeellinen viehtymys rajoittaa omaansa ja toisten elämää säännöillä. Minkä takia?
Lopettaisin tämän vähäisen alkoholinkäyttöni.
Roinatan kirjoitti:
Hauska lukea ku kaikki sanoo että jatkaisin. No noinhan se kävi kannabiksenki kanssa päätettiin vaan laittaa se laittomaksi. Eli pointti on se jos alkoholi olisi kiellettyä niin sen käyttäjät olisivat yhtälailla sitten nistejä kuin pössyttelijätkin tänäpäivänä.
Suomessa kannabiskielto arvottiin kolikolla. Äänet päättyi tasan ja piti saada joku päätös. Samalla tavalla arvotaan kelan johtajat. Mitään pätevyyttä ei tarvita, pelkästään kolikonheitto. Näkeehän sen nyt mitä kelassa touhutaan.
En joisi. Olen viimeksi juonut alkoholia pari vuotta sitten. En ole absolutisti, ei vain ole ollut halua juoda.
Vierailija kirjoitti:
Ei haitta. Asun Ranskassa. Älysin lähteä ajoissa pois.
Suomalaisilla on ihmeellinen viehtymys rajoittaa omaansa ja toisten elämää säännöillä. Minkä takia?
maksaako ranska uuden maksan vaihtamisen, kun olet ranskalaisella viinillä tuhonnut maksasi?
En joisi, mutta ostaisin ison määrän alkoholia ja väitän että olen juonut/juon paljon. Sitten pääsen loikoilemaan Suomen vankilaan. Helpompaa kuin nykyinen paperisota Kelan sattumanvaraisten aikojen kanssa.
Saisin elinkautisen, koska se yksi ainoa jäänkylmä bisse silloin tällöin on vaan niin tarpeeseen.
Olisin todennäköisesti liian laiska uhmaamaan lakia, viinadiilerit pitäisi etsiä jostain ja olla salamykäinen. Alkoholi ei ole niin tärkeää että jaksaisin nähdä sen vaivan, riskistä puhumattakaan. Sen sijaan saattaisin alkaa ulkomailla käydessä juomaan enempi viiniä.
Lopettaisin. En tosin juo nykyäänkään kun muutaman annoksen vuodessa, joinain vuosina en yhtään. Esimerkiksi tänä vuonna en tule juomaan yhtään alkoholia. Saan lokakuussa vauvan, niin ei oikein ole syytä ryypiskellä.
Ja mitähän hittoa??