TV:ssä näyttivät keppihevostelua - tunnetteko Tekin syvää myötähäpeää?
Kommentit (68)
Tämä pääsi telkkariin myös Uudessa-Seelannissa.
#suomimainittu
Vierailija kirjoitti:
Eli olet trolli, en ruoki trollia enempää keskiviivan trolli.
? Miten F1 on vain miesten laji?
Williamsin F1 tallilla oli naiskuski Susie Wolff. Ei ollut kisakuski mutta F1 kuski.
Jos mennään lajeihin mitkä ovat vain toiselle sukupuolelle niin mieleen tule heti ringette. Niin se on vain naisille.
T:Keskiviivan Mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustan kaikkea liikkumista, en kuitenkaan tykkää joka ainoasta urheilulajista ja urheilumuodosta mitä harrastetaan. Ihan turha tulla ulisemaan kuinka minun on nyt pakko pitää tästä, koska naiset ja jada jada jada..
On lukemattomia miesten harrastamia lajeja joista en pidä ja pidän niitä naurettavina.
Kerrotko muutaman lajin jota vain miehet harrastaa?
Ku
T:keskiviivan Mies.F1 esimerkiksi, oliko muuta kysyttävää.
Formula 1 on autourheiluluokka. Niitä on monia, myös naisille.
Ihan vain ohiksena arvon näsäviisastelijalle, lajeja voidaan pitää yleisesti miesten lajeina vaikka jotkut naisetkin sitä harrastaa. Tullaan siihen keskimäärään ja mikä se suhde on miesten ja naisten kesken, esim jos harrastajista 95% on miehiä on se miesten laji tai jos 99% keppihevostelijoista on naisia on se naisten laji.
Mutta taisitkin tietää tuon, kunhan halusit näsäviisastella ja oikeassa olemisen ja pätemisen tarve on kova.
Kylläpäs nyt meni tunteisiin. Edellinen kysyi lajia, jota vain miehet harrastavat.
Eipä löytynyt edelleenkään vaikka koititkin päästä näpäyttämään.
Tuo värikuulapeli (paintball) lienee aika miesvaltainen harrastus ja kyllä paljon löytyy lajeja, mitkä ovat vain harvojen naisten harrastamia esimerkkinä purjelento.
Mistä veto, niin nuo keppihevoset on seuraavalla työkkärin kurssilla...ja siihen keppihevoseen saa leikkisästi vahtia, kun laittaa porkkanan tikun päähän. Jos laukka on liian löysää, on ohjaajalla raippa tätä varten. Loppuverryttelyksi kyykkyjumppaa: kyykkyyyn, ylös, oikein hitaaaaaasti kyyyyyyykkyyyyyyyn....ja nopeasti ylös! Kyykkyyn! Ylös! Kyykkyyyyyyyyyyn...ja vielä syvempi kyykky...ja vielä...pitäkää siinä...ei fuskata! Syväkyykky noin...ja heti ylös!
Voi että ihmiset sitten voivat olla tyhmiä. Ei voi muuta todeta tätä ketjua lukiessa. Joo, hävetkää vaan kaikki tätä asiaa. Perustakaa häpeämisryhmä. Nimi voisi olla vaikka: ME HÄPEÄJÄT
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustan kaikkea liikkumista, en kuitenkaan tykkää joka ainoasta urheilulajista ja urheilumuodosta mitä harrastetaan. Ihan turha tulla ulisemaan kuinka minun on nyt pakko pitää tästä, koska naiset ja jada jada jada..
On lukemattomia miesten harrastamia lajeja joista en pidä ja pidän niitä naurettavina.
T:keskiviivan Mies.
Ei kai keppihevostelukaan ole miehiltä kielletty??
Enhän minä ole väittänytkään keppihevostelun olevan miehiltä kielletty.
Mutta ringette on täysin naisvaltainen laji.
Hieman menee nyt toistoksi...
Vihdoinkin tervehenkinenharrastus teineille joka kehittää käsityötaitoa, on hyvin liikunnallinen ja jossa on paljon sosiaalista kanssakäymistä! 10v tyttäreni on myös innostunut ja tuen häntä täysillä. Hän on saanut paljon uusia ystäviä tämän harrastuksen myötä. Kisoissa on ehtinyt käydä ja kepparileiri odottaa kesällä :) Nää nuoret on tosi kovia fyysisesti, kun estekisat SM-tasolla on hyvin rankkoja, puhumattakaan korkeushypystä 120-135cm tasolla!
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin tervehenkinenharrastus teineille joka kehittää käsityötaitoa, on hyvin liikunnallinen ja jossa on paljon sosiaalista kanssakäymistä! 10v tyttäreni on myös innostunut ja tuen häntä täysillä. Hän on saanut paljon uusia ystäviä tämän harrastuksen myötä. Kisoissa on ehtinyt käydä ja kepparileiri odottaa kesällä :) Nää nuoret on tosi kovia fyysisesti, kun estekisat SM-tasolla on hyvin rankkoja, puhumattakaan korkeushypystä 120-135cm tasolla!
Ei muuta kuin hyviä keppihevosteluja tyttärellesi, itsellä on pudotuspelit eUrheilun puolella ja toivottavasti mennään päätyyn asti, vuoden kohokohta edessä.
Se eUrheilija joka kommentoi aikaisemmin.
Minusta tämä on hieno laji. Sosiaalisuus, askartelu/käsityöt, urheilu ja tavoitteellisuus. Kivaa noillä näyttää olevan. Ihan itse keksivät ja organisoivat sm-kisat, ilman aikuisten järjestelyä. Olen aikuinen mies, kahden aikuisen tytön isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin hyviä keppihevosteluja tyttärellesi, itsellä on pudotuspelit eUrheilun puolella ja toivottavasti mennään päätyyn asti, vuoden kohokohta edessä.
Se eUrheilija joka kommentoi aikaisemmin.
Onnea sinullekin harrastukseesi. Minä ihastuin tuohon keppihevosharrastukseen, kun näin sitä tv:stä. Katselin keppihevosten kuvia ja olivat tosi hienosti tehtyjä yksilöitä :).
Vierailija kirjoitti:
T:keskiviivan Mies.
Homoseksi
Vierailija kirjoitti:
Kautta aikojen pojat ja miehet ovat saaneet tehdä hassuista jutuista hienoa ja trendikästä.
Ajatelkaa nyt pallon perässä juokseminen...
Laudan päällä surffailu tai rullailu.
Jos alkaa ajatella tarkemmin niin mitä älyä on monessakaan asiassa?Olin ilahtunut, kerrankin tyttöjenkin alakulttuurista nousee jotain ilmiöitä.
Minusta on hienoa, että tytötkin saavat ja haluavat tehdä ihan omaksi ilokseen jotakin muutakin kuin kauneudenhoitoon liittyvää.
Alkujaan poikain leikki,kuten hevoset ylipäätään. Minulla oli pienenä poikana useita muovisia kaupasta ostettuja keppihevosia sekä keinuhevonen. Tytöt veivät hevosharrastuksen ja homot sateenkaaren
Vierailija kirjoitti:
Mistä veto, niin nuo keppihevoset on seuraavalla työkkärin kurssilla...ja siihen keppihevoseen saa leikkisästi vahtia, kun laittaa porkkanan tikun päähän. Jos laukka on liian löysää, on ohjaajalla raippa tätä varten. Loppuverryttelyksi kyykkyjumppaa: kyykkyyyn, ylös, oikein hitaaaaaasti kyyyyyyykkyyyyyyyn....ja nopeasti ylös! Kyykkyyn! Ylös! Kyykkyyyyyyyyyyn...ja vielä syvempi kyykky...ja vielä...pitäkää siinä...ei fuskata! Syväkyykky noin...ja heti ylös!
Ja en tarkoittanut tätä viestiä pilkaksi, on varmasti oikein hyvä harrastus lapsille ja nuorille, aikuisille ja jopa vanhoille. Mutta voin vain sieluni silmin nähdä tämän numenomaan nöyryytykseksi tarkoitettuna työkkärin kurssilla.
Itsessään keppihevostelussa ei ole mitään noloa tai hävettävää :).
Eräs nainen kerran sanoi, että "Puistojumppa on ihan naurettavaa, typerän näköistä kun ämmät pomppii puistossa ja tekee koiranpissausliikettä kaikkien nähden". Tajusin että kaikkea joku pitää nolona ja tyhmänä, eli kannattaa tehdä mitä haluaa.
ps. itse nauran formuloille.
Mitä ihmeen myötähäpeää?
Ja sitä paitsi, noi kepparit oli jo 50-60-luvulla ja niillä nelisteltiin pitkin pihamaita.
Uuden nousun ne taas kokivat 2000-luvun alussa.
Ja se vaatii todellista kuntoa, ainakin alakropalta.
Se mistä tunnen myötähäpeää, että aikuiset ihmiset ivaavat joidenkin liikunnallista harrastusta ja ulkoilua, vaikka joka päivä uutisoidaan liikunnan ja ulkoilun hyvistä terveysvaikutuksista.
Ja miten nuo kepparit olisivat sen häpeällisempiä kuin sauvakävely, rullaluistelu, lautailu, polkupyöräily jne.
Toivon, että lopetatte sen häpeämisen ja naiset ja tytöt tekee tästä jutun. Täysillä ja intohimolla !!
Mä taas ihmettelen ap. myöhäistä ahaa-elämystä, vanhasta aiheesta. Etkö seuraa lainkaan aikaasi, kun minulle 60+ kepparit ovat olleet tuttuja jo toistakymmentä vuotta ellei jo parikymmentä vuotta. Ja niistä on ollut paljon netissä ja lehdistössä.
Siinä yhdistyy mitä parhaiten liikunta ja kädentaidot ja on todella halpa harrastus ja mikä parasta, siinä nuoret saavat sosiaalista elämää, eivätkä tarvitse elää jossakin virtuaalimaailmassa, toisin kun me aikuiset.
Öh? Nyt menee sinun logiikka ja kysymys jotenkin ohi. Kun minä kysyin
" Kerrotko muutaman lajin jota vain miehet harrastaa? "
Sinä sitten vastaat
"Ei kai keppihevostelukaan ole miehiltä kielletty??"
En minä kysynyt " Miksi miehet eivät saa harrastaa joitain lajeja? "
En ihan ymmärrä...