Kissa vai koira, kummasta tykkäät enemmän
Asiallista keskustelua kiitos! Ja perusteluja totta kai.
Kommentit (34)
Joku kissaihminen alapeukuttaa koiria puoltavia viestejä, ihan aiheetta kun lukee viestin sisällön 😀
Kissa: siisti, hiljainen, ei tarvitse suuremmin opettaa tavoille, mukavampi silittää kun ei koskaan haiseva ja rasvainen (koiran paijauksen jälkeen mun usein tekee mieli pestä kädet, vaikkei olisikaan erityisen likainen), ei kuolaa ja nuoleskele, ei sähellä, sopivan pieni, suht' vaaraton ympäristölle kouluttamattomana tai "luonnevikaisenakin".
Koira. Kissatkin on ihan ok, kunhan eivät ole mun kotona. Jos kissan ottaisin niin ulkokissan, muttei niitä kaupungissa ainakaan kannata pitää, mutta jos kissan ulkona näen niin kyllä rapsuttelen mielelläni :)
Vierailija kirjoitti:
Koira, kissoista en erityisemmin välitä. Koira on just parasta seuraa lenkillä. Aina iloinen kun tulet kotiin.
Lisään vielä, että kissan pissan haju on jotain järkyttävää, siksikään ei kissaa mulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kissakin rakastaa ehdoitta ja syvästi, mutta tietysti omistajan pitää tämä syvä rakkaus ja kiintymys ansaita ihan toisella tavalla kuin koiran kanssa.
Tämä on aika rotukohtaista koirilla, osa on niin fiksua että tyhmän omistajan saavat toimimaan oman pillinsä mukaan. On koiria, jotka rakastavat kaikkia, jotka rakastavat yhtä ihmistä, jotka rakastavat itseään, jotka rakastavat vain muita koiria.
Koira, tällä hetkellä niitä on vain kaksi, kun vanha uljas koiraherra menehtyi elettyään hienon koiranelämän. Rakastan kaikkia koiria. Nyt meillä on kaksi pelastustapausta, pikkuinen terrieri Malagasta, entinen kulkukoira ja nykyinen prinsessa, ja isokokoinen kotimainen kodinvaihtaja. Se oli menossa piikille alle vuoden ikäisenä "hulluna", "kontrolloimattomana", "käytöshäiriöisenä" jne. Höpsis. Ihana koira se on, tarvitsi vain määrätietoista koulutusta.
Rakastan myös kissoja, mutta olen niille allerginen. Kun olen kissaperheessä kylässä, kissat yleensä kiehnäävät ympärilläni. Ilmeisesti viileä suhtautumiseni kiehtoo niitä.
Kummastakin yhtä paljon, mutta jos itselle ottaisin niin kissan. Ihan siksi etten halua pakkoulkoilua monta kertaa päivässä tai noukkia kakkaa kadulla, toki kissankin jätökset pitää siivota kotona mutta on se vähän erilaista. Ehkä olen väärässä (minulla ei ole koskaan ollut kissaa tai koiraa), mutta ylipäänsä minulla on sellainen mielikuva että koirat vaativat enemmän omistajaltaan enemmän aktiivista vaivannäköä (lenkitystä, leikitystä, aktivointia) kuin kissat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira, kissoista en erityisemmin välitä. Koira on just parasta seuraa lenkillä. Aina iloinen kun tulet kotiin.
Lisään vielä, että kissan pissan haju on jotain järkyttävää, siksikään ei kissaa mulle.
Oon samaa mieltä tosta kissanpissan hajusta, mutta ei meillä kyllä siltä haise. En osaa sanoa muista kissanhiekoista, mutta meillä ainakin puupelletit toimii eikä pissa haise miltään. Paska kylläkin, mutta jos totta puhutaan niin veskissä haisee pahemmalta miehen kakkareissun jälkeen ku kissan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran kanssa touhutaan enemmän, koira rakastaa sinua ehdoitta, koiran voi ottaa mukaan lähes kaikkialle. Koira muistuttaa hyvässä ja pahassa enemmän lasta.
Tuo ehkä on yksi syy, miksi vierastan koiria. En halua, että minua rakastetaan tai suorastaan palvotaan ehdoitta.
Minusta kissa on paljon enemmän kuin lapsi, ja niin eläintieteilijätkin selittävät: koiralle olet laumanjohtaja, papukaijalle puoliso, kissalle emo. Lapsi ei rakasta vanhempiaan mitenkään ehdoitta, mutta kissa näyttää odottavan, että sinä rakastat sitä ehdottomasti :)
Tieteen kannalta varmaan on näin, mutta käytännössä mielestäni koira muistuttaa enemmän lasta. Se on paljon työläämpi,sitovampi ja täytyy "kasvattaa". Kissa on aina itsenäinen ja vähän arvaamaton, enemmän "villieläin" joka saattaa käydä sylissä tankkaamassa hellyyttä omilla ehdoillaan, mutta elää kuitenkin omaa elämäänsä eikä vaikuta olevan mitenkään riippuvainen omistajastaan(palvelijastaan). Koiralle oma lauma on koko elämä.
Kissa! Rakastan kissoja koska jokainen niistä on oma persoonansa. Kissat ovat myös helppo hoitoisempia. Kissat ovat myös niin söpöjä. Kun rapsuta kissaa niin ne yleensä nostavat peppunsa kohti taivasta ja tervehtivät minua maukumalla.
Koiratkin on ihan ok. Mutta en ole koira ihminen. Kissa ihmiset hymyilevät enemmän ja ovat jotenkin salaperäisenpiä. Koirat rakastavat ihmisiä liikaa.
Pidän kummastakin ja omistan molempia, mutta jos ihan pakko valita niin kissat. Mikään ei ole ihanampaa kuin nukkumaan mennessä kissan käpertyminen tyynyn viereen ja sen rauhallinen kehräys.
Kissa immeinen 🐱 siksi koska kissoilla ei ole tarvetta mielyttää ja tekevät sen mitä huvittaa, mutta kuitenkin rakkaus on niin pyyteetöntä ja aitoa. Oma kissani täyttää kesällä 17 vuotta ja hän on niin rakastava ja hellä herra että❤