Pärjäisitkö 300 eurolla kk?
Jos siis tuo 300e olisi tarkoitetty pelkkään ruokaan.
Kommentit (27)
Minä, puoliso ja kissa pärjättäisiin tosi hyvin :D jos tosiaan pelkkään ruokaan olisi tuo summa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka voi pärjätä tolla summalla ja MITEN? Syöttekö pelkkää makaronia? Yksin elävä kyllä pärjäisi, mutta entäs jos perheessä on esim lapsia?
Suht helposti, kun ei ole peukalo ihan keskellä kämmentä tai mielikuvitukseltaan köyhä. Meitä on nelihenkinen perhe. Lapsista toinen on urheileva teinipoika, joka syö kuin hevonen. Mies on töissä, itse opiskelen ja haluan pärjätä ilman opintolainaa. Siksi budjetti on nyt jonkun aikaa melko tiukka. Syödään ihan perus kotiruokaa. Paljon keittoja, muhennoksia, uunipuuroja marjoilla, munakkaita jne. Leipää haen usein pakastimen täyteen leipomon tehtaanmyymälästä. Käytän myös kauppojen tarjouksia ja laputettuja tuotteita. Leivonnaisia en osta kaupasta, vaan leivon itse. Itse asiassa olen sitä mieltä, että syömme nyt paljon paremmin kuin töissä ollessani, jolloin kiireessä tuli turvauduttua enemmän eineksiin ja puolivalmisteisiin. Ainoa, mikä harmittaa on se, että kalliiseen kalaan ei ole varaa niin usein kuin haluaisin.
Normi opiskelijan tulot. Tosin parikymppiä enemmän on tuo.
Aika monelle jää tuon verran rahaa käteen siis kaikkien pakollisten menojen jälkeen. Tai jopa vähemmänkin. Mutta on toi sillai aika vähän koska yleensä loppu rahaa meneeki sitten pelkkään ruokaan. Ja sitä mä tällä köyhyydellä tarkotan että joo onpas kivaa kun on kattopäänpäällä ja saa ruokaa. Mutta en nyt rikkaaksi menis suomenkansaa sanomaan ku ei oo varaa enää mihinkään. Huonekaluihin, vaatteisiin, eloktroniikkaan tai mihinkään.
Joo, jos tuo tosiaan olisi ruokaraha ja muut menot katettaisiin muuten.
No meillä on ruokaan varattuna 400e/kk, 2 aikuista ja 1 lapsi. Ihan monipuolisesti syödään,joskin paljon kasvisruokaa ja tarkkaan joutuu laskemaan.