Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan käsittämätöntä touhua noissa facen lahjoitetaan ryhmissä. Nyt loppu mun lahjoittamiset, vien mieluummin roskiin

Vierailija
05.04.2017 |

Varataan tavaroita ja sitten jätetään hakematta mitään ilmoittamatta, vaikka sovittuna noutoaika. Pyydetään varaamaan johonkin saakka ja sitten ei itse viitsitä ilmoittaa, ettei päästäkkään, vaan lahjoittaja joutuu kyselemään perään.
Varataan tuote eikä sitten laiteta edes mitään viestiä, ikäänkuin se olisi minun tehtäväni laitella niitä viestejä. Pieni käytönjälki tuotteessa niin ei kelpaa kun pitää olla uudenveroinen.
Kyseessä ikean tuote niin pyydetään mittailemaan sun muuta, kun ne tiedot saisi ihan itse helposti sieltä ikean sivuilta, miksi ihmeessä mun pitäisi vielä mittailla tuotteita kun ilmaiseksi ne jo annan pois. Mitään ei olla valmiita tekemään itse, pahimmat pyytää tuomaan tavaran heille, kun eivät viitsi bussilla lähteä hakemaan. Just joo.

Nyt loppu mun lahjoitukset, vien mieluummin roskiin kuin päivystän kotona että tuleeko se hakemaan vai ei.
Tai sen nyt tietää, että minkä tyyppiset ihmiset noita lahjoituksia ottaa vastaan, joten voi arvata, että meno on tätä sitten.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita, milloin tavara on noudettavissa äläkä ota varauksia vastaan

Vierailija
2/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on tässä kahden päivän sisällä käynyt jo kaksi kertaa niin, että on sovittu noutoaika ja sitten ei hakijasta kuulukkaan mitään, toinen sentään laittoi myöhemmin viestiä että UNOHTI. Toisesta ei kuulunut mitään ja vastasi ettei pääse vasta sitten kun itse kyselin perään.

Luulisi että kun ilmaiseksi saa, niin aivan itse huolehtisi näistä, eikä sen lahjoittajan tarvitsisi huolehtia. Paljon helpompaa vain viedä roskiin tavarat joita ei tarvitse kuin vaihdella sata viestiä hakijan kanssa joka kyselee mittoja yms ja sitten lopulta ei tule edes hakemaan. Varsinkin joissain ikean huonekaluissa on aika helppo itse tsekata ne mitat nettisivuilta, mutta ei kun pyydetään sitä lahjoittajaa vielä mittailemaan tuotetta.

Tasan yksi lahjoitus onnistunut, tuli hakemaan silloin kun minulle sopi ja vielä sanoi että voi tulla mihin aikaan vain hakemaan ja tuli myös, sekä kiitteli kovasti. Onko nää tyypit vaan niin tottuneet siihen, että ilmaiseksi saa melkein mitä tahansa ja jos ei sitten jaksakkaan just sillä hetkellä hakea sitä, niin voi vain jättää hakematta, kun ei se mitään maksakkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisi ihmisten oppineen oman ahneuden tuottaman toimintamallin. Kuinkahan paljon tilataan HM:n verkkokaupasta postiennakolla, kun lunastuksen aika tulee, ei ole rahaa, tai huomaa, että no, ei nuo olekaan niin hyviä. Kerrasta opin itse.

Vierailija
4/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos lahjoittaisitte ihan suosiolla ylimääräiset tavarat Fidalle, Pelastusarmeijalle, SPR:n kontille tai vastaaville. Pienemmillä paikkakunnilla voi lahjoituksia antaa esim. seurakunnan diakonialle, joka sitten välittää hyväkuntoista tavaraa sitä oikeasti tarvitseville diakonian asiakkaille.

Vierailija
5/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se järkyttävintä, että joku ystävällisesti antaa ilmaiseksi tavaraa sellaiselle jolla ei ole varaa sitä ostaa ja sitten ei viitsitä sille antajalle mitään ilmoittaa ettei onnistukkaan. Antaja joutuu turhaan pitämään tavaraa omassa kotonaan varattuna tälle ihmiselle, kun voisi viedä sen muuten roskikseen.

Mulla olis täällä vaikka mitä lahjoitettavaa, jos joku vaan hakis pois, mutta en näiden kokemusten myötä kyllä enää viitsi vaivautua, jos nämä lahjoitusten saajat ei sen vertaa arvosta sitä, että joku ne heille ilmaiseksi antaa, että viitsisivät edes ilmoittaa muutoksista.

Kurja heittää ihan hyvää tavaraa roskiin, mutta ei meillä ole säilytystiloja niin paljon, että voisin näitä täällä säilöä jos ehkä joku tulee hakemaan kun lupaa niin. Roskiksille 20m matkaa ja vie aikaa puoli minuuttia...

Vierailija
6/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä roskiin laita. Kierrätyskeskukseen tms. Isommat huonekalut kierrätyskeskus hakee kotoa!

Vierailija
7/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lahjoittaisitte ihan suosiolla ylimääräiset tavarat Fidalle, Pelastusarmeijalle, SPR:n kontille tai vastaaville. Pienemmillä paikkakunnilla voi lahjoituksia antaa esim. seurakunnan diakonialle, joka sitten välittää hyväkuntoista tavaraa sitä oikeasti tarvitseville diakonian asiakkaille.

Ei mulla ole aikaa tai halua lähteä niitä kuskaamaan minnekkään. Tämä ilmiö on vain lahjoitetuissa tavaroissa ja noissa ryhmissä. Normaalit ostajat kyllä ilmaantuvat paikalle sovittuna aikana tai jos tulee esteitä niin ilmoittavat itse asiasta. Ainakin suurinosa niistä.

Onko se jotenkin eri asia sitten kun tavaran saa ilmaiseksi? Luulisi, että silloin oltais itse se aktiivisempi osapuoli, kerran jotain ollaan ilmaiseksi saamassa.

Vierailija
8/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPRlle mä en ainakaan antais mitään. Eihän sinne kelpaa mitään vähän käytettyä. Uutta sen olla pitää. Mieluimmin vien roskikseen.

Vierailija
9/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole aikaa tai halua lähteä niitä kuskaamaan minnekkään. Tämä ilmiö on vain lahjoitetuissa tavaroissa ja noissa ryhmissä. Normaalit ostajat kyllä ilmaantuvat paikalle sovittuna aikana tai jos tulee esteitä niin ilmoittavat itse asiasta. Ainakin suurinosa niistä.

Onko se jotenkin eri asia sitten kun tavaran saa ilmaiseksi? Luulisi, että silloin oltais itse se aktiivisempi osapuoli, kerran jotain ollaan ilmaiseksi saamassa.

Tulevat hakemaan ihan ilmaiseksi. Ei tarvitse olla välttämättä huonekaluja, hakevat muutkin tavarat.

Vierailija
10/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SPRlle mä en ainakaan antais mitään. Eihän sinne kelpaa mitään vähän käytettyä. Uutta sen olla pitää. Mieluimmin vien roskikseen.

Joo ei ne huoli mitään vähänkään huonompikuntoista. Noissa spr:n myymälöissä lisäksi aivan järjettömät hinnat. Viimeksi katselin finnwearin yöpaitaa 18 euroa oli hinta, ei se nyt mitään nansoa sentään ole. Vähän joku henkkamaukkaa parempi merkki niin hinta on tavallisessa paidassakin 20e. Ihmettelen vain, että kuka ostaa tuolta yhtään mitään

Vierailija
11/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun ilmaiseksi annetaan, niin ilmaantuu näitä ihmisiä jotka haluaisivat, mutta eivät saa aikaiseksi hakea sovitusti. Mieluummin pyytää pienen hinnan, niin ostajista karsiutuu pahimmat pois.

Usein on kyllä niin, että se pienen hinnan pyytäminen ei kuitenkaan hyvitä sitä vaivannäköä. Helpommalla pääsee, kun vie itse kierrätykseen.

Jos yhden vinkin saisin kaikille antaa, niin älkää ostako Ikeaa! Ostakaa kunnon huonekalut niin että kierrätykselle ei ole tarvetta. Ikeat on niin huonolaatuisia ettei ne tahdo kelvata muille edes ilmaiseksi.

Vierailija
12/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pyytänyt joutilaasta roinasta pienen hinnan. Se karsii ne, jotka haalivat toisilta tavaraa vain siksi, että ilmaiseksi saa. Kirjahyllystä pyysin 20 euroa, ja ostaja löytyi päivässä. Vanhan veneen myin halvalla ja myyntiin kului pari viikkoa. Olisi sekin ehkä ollut vähän suuremman summan arvoinen, mutta kun sen säilyttäminen ja ylläpito maksaa merkittäviä summia, niin parempi myydä joutuin ja edullisesti.

Ylipäätään tämä aihe saa pohtimaan materiaalista kulttuuriamme. Joko nyt alkaa olla roinaa tarpeeksi? Voisiko edessä olla aika, jolloin tavara on selvästi kallimpaa, mutta ehkä myös laadukkaampaa? Mitä menettäisimme, vaikka roinaa olisi vähemmän? Hurskastelen tässä, kun olen itsekin taipuvainen ostelemaan... mutta pohdin asiaa silti! =)

Vierailija
13/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitin muovista tuotetta jossa pieni musta jälki, joku varasi sen ja alkoi sitten kyselemään, että lähtisköhän tuo jälki pois. Minunko se olisi pitänyt kokeilla, että saanko jäljen tuotteesta pois??

Vastasin, että en tiedä lähteekö ja sitten tämä henkilö vapautti tuotteen :O

Ei kelvannut kun ei ollut priimaa. Kyse tuotteesta jossa pieni jälki ei todellakaan haittaa mitään. Meinasin vastata, että hae kaupasta uusi niin on uudenveroinen, että tämä on ilmainen juurikin sen takia, että tuotteessa on jälki. Ois voinut vielä kirjoittaa, että jäljettömän tuotteen olisin myynyt hintaan 20 euroa.

No toiselle tuote kelpasi eikä haitannut jäljet, työtön oli niin kelpasi ettei tarvitse kaupasta ostaa.

Vierailija
14/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pyytänyt joutilaasta roinasta pienen hinnan. Se karsii ne, jotka haalivat toisilta tavaraa vain siksi, että ilmaiseksi saa. Kirjahyllystä pyysin 20 euroa, ja ostaja löytyi päivässä. Vanhan veneen myin halvalla ja myyntiin kului pari viikkoa. Olisi sekin ehkä ollut vähän suuremman summan arvoinen, mutta kun sen säilyttäminen ja ylläpito maksaa merkittäviä summia, niin parempi myydä joutuin ja edullisesti.

Ylipäätään tämä aihe saa pohtimaan materiaalista kulttuuriamme. Joko nyt alkaa olla roinaa tarpeeksi? Voisiko edessä olla aika, jolloin tavara on selvästi kallimpaa, mutta ehkä myös laadukkaampaa? Mitä menettäisimme, vaikka roinaa olisi vähemmän? Hurskastelen tässä, kun olen itsekin taipuvainen ostelemaan... mutta pohdin asiaa silti! =)

No minä lahjoitin huonekalut, koska oli kiire saada ne tieltä pois, olisi niistä saanut varmasti rahaakin jos olisi muutaman päivän niitä pitänyt myynnissä. Nyt sitten kävi niin, että noiden hupihakijoiden takia ne tavarat olivat täällä kuitenkin sen pari päivää, eli aivan hyvin olisin samassa ajassa saanut ne ihan myytyäkin.

Ärsyttää vain aivan suunnattomasti, enkä voi ymmärtää tuollaista käytöstä kun joku ihan ilmaiseksi antaa tavaraa jolla vielä kuitenkin joku arvo. Tuo antaja se siitä menettää kun ei rahaa niistä ota. Yleensä ilmaiseksi annetaan, jos on kiire päästä tavaroista vain eroon, sitten tulee näitä kyselijöitä, että varaatko viikon päähän mulle tavaran. No joo, en varaa vaan se pitää hakea tänään jos ilmaiseksi meinaa saada

Vierailija
15/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ilmatteeks tarjota, edes nimellinen vastike vaikkapa kahvipaketti, muuten pummit varailee ja jättävät hakematta jos ei huvitakkaan nousta sohvalta.

Vierailija
16/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali-vali. Konmarita itses sinne jätehorniin minne kuulut.

Vierailija
17/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan kaikille nyt varmasti selväksi, että AP antaa tavaran ILMAISEKSI, vai pitäisikö hänen kertoa siitä vielä muutamalla viestillä?

Vierailija
18/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin antanut jykevän pöydän tuoleineen SPR:lle vaan ei kelvannut. Tulivat noutamaan ja totesivat "ei tosta mitään saa myymällä". Olisin halunnut että se olisi päätynyt vähäosaisille eikä niin että sillä yritetään tehdä voittoa. Noh, sinä päivänä oli muutto ja koska pöytä ei mahtunut uuteen kalustettuun asuntoon oli se pistettävä säpäleiksi ja kuskattava kaatopaikalle.

Vierailija
19/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin antanut jykevän pöydän tuoleineen SPR:lle vaan ei kelvannut. Tulivat noutamaan ja totesivat "ei tosta mitään saa myymällä". Olisin halunnut että se olisi päätynyt vähäosaisille eikä niin että sillä yritetään tehdä voittoa. Noh, sinä päivänä oli muutto ja koska pöytä ei mahtunut uuteen kalustettuun asuntoon oli se pistettävä säpäleiksi ja kuskattava kaatopaikalle.

Sellaista se on. Ruma, vanha, muille kelpaamaton roina kuuluukin kaatopaikalle.

Vierailija
20/40 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin tein minäkin kaikille tavaroille :/

Pakko kun ostettiin melkein kaikki uudet huonekalut ja ei yhteen asuntoon mahdu kaksia huonekaluja. Muutenkin karsin paljon tavaraa. Helpompi vain viedä kaatopaikalle, kun ensin kuvata ja sitten vastailla miljooniin viesteihin, säilöä tavaroita jos se kiinnostunut ehkä hakee sen lupaamaansa aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä