Onko hölmöä tilata useampi takki verkkokaupasta sovitettavaksi?
????
Joku toiminut näin?
Verkkokaupassa oli useampi kivannäköinen takki mutta tarvitsen vain yhden ja ajattelin että jos tilaan useamman voin pitää sopivimman tai jos mikään ei sovi niin palauttaa kaikki. Kuitenkin järkevämpää kuin tilata ja palauttaa yksi kerrallaan jos ei sovi?
Tietääkö joku kauppaa josta saa mm. Vilan tai Vero Modan takkeja? Oulu
Kommentit (29)
kyllä sen sopivuuden oikeasti pystyy arvioimaan ennen tilaamistakin. Yleensä verkkokaupoissa on kokotaulukot, jossa on kerrottu sekä kokojen perusteena olevat kiinteät vartalonmitat (useimmiten tavanomaisten rinnan, vyötärön ja läntienymprysten lisäksi esim olkapäänympärys, olkasauman pituss, selän pituus, hihan pituus, lahkeen pituus jne) ja kunkin vaatten vastaavat mitat. Ottaa mittanauhan käsiinsä ja mittaa omat mittansa. Tämän jälkeen vertaa niitä ensin kokotaulukon mittoihin ja sitten vaatteet mittoihin ja kas: vaatteen istuvuuden tai tarpeellisten väljyyksien arvioiminen ei ole ollenkaan vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se ei ole pelkästään hölmöä, vaan se on väärin. Jos aikoo joka tapauksessa palauttaa osan takeista, se on palautusoikeuden väärinkäyttöä. Yksi postimyyntifirma ei suostu toimittamaan enää jatkossa tavaroita, jos palauttaa jostakin tilauksesta yli puolet.
Se olisi kyllä kivijalkakaupalle onneksi, jos verkkokaupan maksuton palautusoikeus poistuisi. Loppuisi tasan siihen netistä ostaminen.
Just olin jo tilaamassa yhdestä verkkokaupasta, mutta onneksi huomasin ajoissa että palautus onkin omalla kustannuksella. Sitä on jo tottunut että homma käy sujuvasti kuten esim Zalandolla, että tuollaisia jossa palautusoikeus ei toimi ei viitsi edes noteerata.
Vanha ketju, mutta nyt on pakko kommentoida:
Isolla osalla verkkokaupoista on jo palautusmaksu käytössä eikä tämä ole näitä verkkokauppoja kaatanut. Joku siis näyttää edelleen tilaavan verkkokaupoista vaatteita.
Esimerkiksi minä. Olen hyväksynyt, että palautusmaksu on hinta, jonka voin joutua maksamaan siitä, että voin tilata vaatteita kotiin sovitettavaksi.
En asu missään isossa kaupungissa, joten lähimpään ostoskeskukseen on 40min ajomatka ja lisäksi siellä ei myydä brändejä, joista pidän. Maksaa ne polttoaineetkin, jos ajelen täältä "perämetsästä" Turkuun/Tampereelle/Helsinkiin. Sitten pitäs vielä löytää aikaa tälle.
En halua myöskään tehdä hätäisiä päätöksiä ostosten kanssa. Verkkokaupat on ainakin itellä vähentäneet heräteostosten tekoa, koska verkkokauppaa selatessa voin rauhassa etsiä tuotteita tietyistä kategorioista ja rajata hakutuloksia. Kivijalkaliikkeissä yrität ensin löytää jtn mieleistä tuhansien tuotteiden seasta, sitten jonotat sovituskoppiin, jossa on huono valo.
Sovitettuasi bongaat vielä jtn, mutta ei jaksa mennä enää uudelleen sovituskoppiin ja kaiken turhautumisen jälkeen jätät kaikki tuotteet ostamatta. :D
Vierailija kirjoitti:
kyllä sen sopivuuden oikeasti pystyy arvioimaan ennen tilaamistakin. Yleensä verkkokaupoissa on kokotaulukot, jossa on kerrottu sekä kokojen perusteena olevat kiinteät vartalonmitat (useimmiten tavanomaisten rinnan, vyötärön ja läntienymprysten lisäksi esim olkapäänympärys, olkasauman pituss, selän pituus, hihan pituus, lahkeen pituus jne) ja kunkin vaatten vastaavat mitat. Ottaa mittanauhan käsiinsä ja mittaa omat mittansa. Tämän jälkeen vertaa niitä ensin kokotaulukon mittoihin ja sitten vaatteet mittoihin ja kas: vaatteen istuvuuden tai tarpeellisten väljyyksien arvioiminen ei ole ollenkaan vaikeaa.
Juu ja joka kerta, jos olen tilannut kokotaulukon perusteella niin on mennyt pieleen... 😂
Tottakai voi tilata useamman koon tai useamman takin ja palauttaa ne mitä ei aio pitää.
Minulla menee palautukseen lähes aina osa tuotteista. Tämä siksi, että pidän tuotteen vain, jos se istuu täydellisesti, kangas on laadultaan hyvä, saumat suorat ja ompeleet ehjät. Ja näinhän ei siis läheskään aina ole.
Mikäli tämä palautuskäytäntö ei verkkokaupalle käy, niin siirrän sitten asiointi sellaiseen firmaan, joka ymmärtää, että näin se verkkokauppabisnes toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi tilata useamman koon tai useamman takin ja palauttaa ne mitä ei aio pitää.
Minulla menee palautukseen lähes aina osa tuotteista. Tämä siksi, että pidän tuotteen vain, jos se istuu täydellisesti, kangas on laadultaan hyvä, saumat suorat ja ompeleet ehjät. Ja näinhän ei siis läheskään aina ole.
Mikäli tämä palautuskäytäntö ei verkkokaupalle käy, niin siirrän sitten asiointi sellaiseen firmaan, joka ymmärtää, että näin se verkkokauppabisnes toimii.
Kyllä, mullakin on ollut tuotteita sovituksessa, jotka olisin ehdottomasti pitänyt, JOS laatu olis vastannut odotuksia. Mutta jos ompeleet repsottaa ja uhkaavat purkaantua jo ennen käyttöä, palautukseen menee vaikka olis kuinka sopiva. Toki vältän tällaista brändiä jatkossa, jolta tulee sekundaa.
Eikä kyse ole vain hinnasta, kaikkein halvimmat olen jättänyt "kaupan hyllylle" jo vuosia.
Mietin vielä, että kumpi on ympäristölle haitallisempaa: se, että mä ajelen mun autolla ostoskeskukseen sovittelemaan vaatteita, vai se, että tilaan niitä verkkokaupasta jolloin ne saapuvat kuljetusliikkeen autolla, joka kulkee joka tapauksessa reittiään.
Jos mä ajan mun autolla tunnin matkan ostarille, ja Postin auto tulee mua vastaan, paljonko säästin ympäristöä? 😄
(Älkää ehdottako bussilla kulkemista täällä kehäkolmosen ulkopuolella..)
Vastuullisesti vaateostoksilla: Verkkokauppaostosten palautus | Kuluttajaliitto https://share.google/DTB07eltFqFEOXJZ6
Miksi niitä vaatteita ei voi käydä sovittamassa kaupassa, jolloin heti näkee, mikä sopii ja mikä ei. Ja jos löytää saman tuotteen verkkokaupasta edullisemmin, niin tilaa sieltä sitten sen sopivan koon. Ei tule turhaa trafiikkia verkkokaupasta ja takaisin sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä vaatteita ei voi käydä sovittamassa kaupassa, jolloin heti näkee, mikä sopii ja mikä ei. Ja jos löytää saman tuotteen verkkokaupasta edullisemmin, niin tilaa sieltä sitten sen sopivan koon. Ei tule turhaa trafiikkia verkkokaupasta ja takaisin sinne.
Niin että ajelisin pitkin maita ja mantuja autollani sovittelemassa tuotteita ja sitten tilaisin ne verkkokaupasta??
Ei ihme, ettei kivijalkakaupat pysy pystyssä.
Ps. En näe järkeä liikutella mielummin autoani, kuin paketteja kuljetuksissa, jotka kulkee riippumatta siitä, onko minun pakettini siellä seassa vai ei.
Ja sä luulet oikeasti ettei verkkokauppafirmat osaa sisällyttää katteeseen postimaksuja? Nyyh, voi pieniä yrityksiä kun kuluttajan pitää niitä oikein auttaa. Se on bisnestä, kannattavaa sellaista, ja perustuu asiakkaan palvelemiseen.