Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä tilata useampi takki verkkokaupasta sovitettavaksi?

Vierailija
05.04.2017 |

????

Joku toiminut näin?

Verkkokaupassa oli useampi kivannäköinen takki mutta tarvitsen vain yhden ja ajattelin että jos tilaan useamman voin pitää sopivimman tai jos mikään ei sovi niin palauttaa kaikki. Kuitenkin järkevämpää kuin tilata ja palauttaa yksi kerrallaan jos ei sovi?

Tietääkö joku kauppaa josta saa mm. Vilan tai Vero Modan takkeja? Oulu

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tiedä mitä haluat tai minkäkokoista haluat mene normaaliin kauppaan.

Jos tiedät mitä haluat ja minkäkokoista haluat niin sitten voit tilata verkkokaupasta.

Vierailija
2/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa verkkokaupasta tilata sovitettavaksi, sehän se idea on että kotona kokeillaan. Pidä vaan huoli että palautus on maksuton :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole pelkästään hölmöä, vaan se on väärin. Jos aikoo joka tapauksessa palauttaa osan takeista, se on palautusoikeuden väärinkäyttöä. Yksi postimyyntifirma ei suostu toimittamaan enää jatkossa tavaroita, jos palauttaa jostakin tilauksesta yli puolet.

Vierailija
4/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta se ei ole pelkästään hölmöä, vaan se on väärin. Jos aikoo joka tapauksessa palauttaa osan takeista, se on palautusoikeuden väärinkäyttöä. Yksi postimyyntifirma ei suostu toimittamaan enää jatkossa tavaroita, jos palauttaa jostakin tilauksesta yli puolet.

Mikä firma? :O

Vierailija
5/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kotonasovittelijat saisivat maksaa tästä toiminnastaan ihan erillisen maksun, jos eivät muuten kykene ostoksiaan tekemään. Esimerkiksi palautuksista joutuisi aina maksamaan 25% tuotteen hinnasta.

Nostatte kaikkien muiden asiakkaiden tuotteiden hintoja toiminnallanne, joka on omaa laiskuuttanne ja avuttomuuttanne. Ettekä myöskään ajattele laisinkaan toimintanne ympäristövaikutuksia.

Vierailija
6/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen eCommerce-puolella töissä ja meillä ainakin verkkokauppa on tehty asiakkaan ehdoilla. Ei palautusoikeus ole sitä varten että saa palauttaa ainoastaan epäsopivia tuotteita, vaan myös siksi että on mahdollisuus sovittaa ja testata kuten kivijalkakaupassakin voi. 

Vierailija
7/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä firma? :O

Kyllähän tuosta tulee kuluja ja kaikkia palautettuja vaatteita ei voi enää myydä uudelleen.

Joidenkin kauppojen mielestä tuo touhu on ilmeisesti ok, ainakin Asosin palautuslomakkeessa oli yhtenä palautusvaihtoehtona, että on tilannut useamman koon.

Vierailija
8/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa verkkokaupasta tilata sovitettavaksi, sehän se idea on että kotona kokeillaan. Pidä vaan huoli että palautus on maksuton :) 

Ei verkkokaupan idea todellakaan ole se, että tilataan läjä vaatteita joita ei aijota edes pitää!

Vierailija
9/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pitäsi tietää etukäteen miten verkkokaupasta tilattu vaate istuu? Esim käyn ensi kokeilemassa kivijalkakaupassa ja sitten tilaan samanlaisen. Ahaa.

Vierailija
10/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että pitäsi tietää etukäteen miten verkkokaupasta tilattu vaate istuu? Esim käyn ensi kokeilemassa kivijalkakaupassa ja sitten tilaan samanlaisen. Ahaa.

Tätä tämä on kun kotiäidit pääsee paasaamaan verkkobisneksestä :D 

Vierailija
11/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei verkkokaupan idea todellakaan ole se, että tilataan läjä vaatteita joita ei aijota edes pitää!

Totta. En halua toisen palauttamaa koirankarvaista ulsteria, puhumattakaan tupakanhajuista bleiseriä.

Itse en palauta, annan jollekulle, jos itselle ei sovi.

Vierailija
12/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teen niin, että tilaan vaatetta kahta eri kokoa, ja palautan sen, kumpi ei sovi. Erityisesti housuissa minulle sopii mallista riippuen joskus koko 34, joskus 36. Minusta on paljon järkevämpää, että tilaan kerralla molemmat kuin että ensin koon 34, kokeilen ja totean, että 36 voisi sopia paremmin, palautan 34 ja tilaan 36, kokeilen 36 ja totean, että kyllä se 34 oli sittenkin sopivampi kuin 36. Minkä jälkeen palautan 36 ja tilaan taas 34. Enemmän kuluja siitä tulee kuin että tilaa kerralla molemmat, kokeilee kumpi on parempi ja palauttaa "väärän".

Vierailija
13/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. En halua toisen palauttamaa koirankarvaista ulsteria, puhumattakaan tupakanhajuista bleiseriä.

Oletko koirankarvoissa ja tupakanhajuisena aina liikkeissä asioidessasi myös? Hyi sinua.

Vierailija
14/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole hölmöä, vaan fiksua!

Monessa verkkokaupassa on oma koodi palautukselle - vaihtoehtotuote.

Kun tilaat kerralla useamman vaihtoehdon, ei tarvitse verkkokaupan maksaa kun yhdet lähetyskulut. Jos tilaat kolme kertaa ja palautat kaksi (tai kolme), niin kulut on moninkertaiset.

Ja kivijalkakaupat ei ole sitä varten, että niissä voisi käydä sovittamassa, ja sitten tilata halvemmalla netistä. Se vasta epäreilua onkin.

Vierailija
15/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mikä kotona sovittamisessa on väärin. Ei minulla ole mahdollisuus kokeilla jossain oikeassa kaupassa kaiken maailman eri merkkisiä vaatteita ja malleja. Kaikkia vaatemerkkejä kun ei edes myydä lainkaan Suomessa.

Lisäksi koot vaihtelevat eri merkeissä ja myös malleissa eli oikea kokokin on vaikea tietää, joten jos en ole täysin varma koosta niin tilaan aina useamman eri koon.

Esimerkiksi kengissä kokoni vaihtelee 39-41, tutuista kenkämerkeistä osaan valita oman kokoni mutta jos tilaan jonkun vieraan merkin kengät niin tilaan useampaa kokoa.

Vierailija
16/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin osaan sovittaa vaatteet siististi. Laitan sovituksen jälkeen vaatteen takaisin muovipussiin ja takaisin pakettiin. Vaatteet ei pyöri lattialla tms.

Vierailija
17/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä kotona sovittamisessa on väärin. Ei minulla ole mahdollisuus kokeilla jossain oikeassa kaupassa kaiken maailman eri merkkisiä vaatteita ja malleja. Kaikkia vaatemerkkejä kun ei edes myydä lainkaan Suomessa.

Lisäksi koot vaihtelevat eri merkeissä ja myös malleissa eli oikea kokokin on vaikea tietää, joten jos en ole täysin varma koosta niin tilaan aina useamman eri koon.

Esimerkiksi kengissä kokoni vaihtelee 39-41, tutuista kenkämerkeistä osaan valita oman kokoni mutta jos tilaan jonkun vieraan merkin kengät niin tilaan useampaa kokoa.

No ei siinä olekaan mitään väärää, mutta mammoille se on suuri tuska jos joku osaa hyödyntää asiakkaille suunnattuja palveluita kuten normaali ihminen.

Vierailija
18/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi palauttaa vaatteen, mikäli se on epäsopiva. Mutta tilatessa sinulla kai oli aikomus pitää se, jos se istuu hyvin. Tämä on eri asia kuin se, että tilataan viisi erilaista takkia ihan vaan sovitettavaksi ilman mitään aikeita pitää niistä kuin yksi.

Postimyyntifirmojen palautusoikeus on yleensä maksuton asiakkaalle. Firma siis maksaa palautusten postituskulut asiakkaan puolesta. Vähintä mitä asiakas voi tehdä, on päättää etukäteen mitä vaatteita haluaa ja palauttaa vain oikeasti epäsopivat. Se, että tilailee vaatteita vain ns mallattavaksi ja pitää vain sen mallin, josta eniten tykkää, on ilmaisen palautusoikeuden väärinkäyttöä.

Vierailija
19/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi kyllä kivijalkakaupalle onneksi, jos verkkokaupan maksuton palautusoikeus poistuisi.  Loppuisi tasan siihen netistä ostaminen.

Just olin jo tilaamassa yhdestä verkkokaupasta, mutta onneksi huomasin ajoissa että palautus onkin omalla kustannuksella. Sitä on jo tottunut että homma käy sujuvasti kuten esim Zalandolla, että tuollaisia jossa palautusoikeus ei toimi ei viitsi edes noteerata. 

Vierailija
20/22 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan aina kahta, jopa kolmea eri kokoa vaatteista joiden istivuudesta olen epävarma. Tälläisiä on esim farkut, takki, siistit paidat. Jonkun yöasun kanssa ei ole niin justiinsa niin tilaan yhden koon ja istuu jos istuu mutta jos roikkuu päällä niin ei haittaa.

Luulin tämän asian olevan ihan itsestään selvää! Tottakai kerralla tilataan useampi niin kaikki pääsee helpoimmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi