Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomessa on ihan liikaa liian kilttejä miehiä" - mitä mieltä?

Kaija
05.04.2017 |

Näin aamulla telkkarissa tämän herra Minkkisen, jonka blogista olen kieltämättä jonkin verran tykännyt. Ohjelman jälkeen ja tän jutun luettuani jäin kuitenkin pohtimaan, onko tämä miesten kiltteys yleinenkin vaiva Suomessa... Ainakin itselle tainnut sitten osua eteen vähän toisenlaisia tyyppejä :O. Kokemuksia?

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/04/05/havaintoja-parisuhteesta-blogin…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naiset ovat kyllä keskimäärin miehiä miellyttämisenhaluisia ja joutuvat siksi usein miestensä kotipiiaksi. Mulle ainakin kävi näin.

Itse nimenomaan haluaisin miellyttämisenhaluisen miehen, sillä uskon, että kaksi miellyttämisenhaluista sopisivat hyvin yhteen. Silloin huomioiminen olisi molemminpuoleista eikä kumpikaan osapuoli tulisi alistetuksi. Mistä tällaisen helmimiehen löytäisi? Useimmat miehethän jaksavat esittää huomioivaa puolisoa parikin vuotta, joten neuvo "älä ota jännämiestä" ei auta.

Et sinä "joutunut". Tämä on vapaa maa. Et päädy piiaksi, jos et sitä itse salli. On sinun oma ongelmasi, jos et pysty pitämään puoliasi. Ongelma, joka sinun aikuisena ihmisenä pitäisi pystyä selvittämään. Omin voimin tai terapiassa.

Vierailija
22/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman feministisin maa, jossa miehistä on kuohittu nössöjä pehmomiehiä. Kiittäkää nyt sitä "tasa-arvoanne" sitten kun seuraavan kerran valitatte, että kaipaatte tosimiestä joka ottaa rajusti takaapäin, eikä mitään kilttimiestä, joka antaa kukkasia ja kyselee lupaa suudelmaan.

Kuten eräs antropologi on sanonut, Suomi on feminiininen maa. Siis täällä naisiin liitetyt ja naisten vaalimat arvot ovat hallitsevia arvoja kuten mm.

-heikkojen tukeminen ja heistä huolehtiminen,

-asioista keskusteleminen, kompromissit ilman autoritäärisyyttä

-tasavertaisuus kaikessa, perheistä yksilöiden kautta työpaikoille

-toisten oikeuksia ja vapauksia ei saa rajoittaa ja rikkoa

-ketään ei saa sortaa

-kehenkään ei saa koskea ilman tämän lupaa

-vastustamme yleisesti sotimista ja valloittamista, pyrimme rauhaan

Meille suomalaisille nämä ovat selviä, mutta esimerkiksi USA:ssa yhteiskunta on paljon maskuliinisempi. Jo pelkästään heikkojen ja vähäosaisten kuolema heikkouteensa tai saamattomuuteensa, jota suomalainen ei voi oikein kuvitellakaan, on taas siellä aika hyväksytty arkielämän totuus.

Vaikka joku antropologi olisikin noin sanonut, en ole silti sitä mieltä että kaikki muiden arvostaminen ja heikkojen tukeminen ovat mitään "naisten juttuja". Miehet kykenevät ihan samoin arvostamaan ja edistämään noita kaikkia.

Siitä ei ole kysymys etteivätkö pystyisi. Vaan siitä, että suomalainen yhteiskunta on todella epämaskuliininen antropologisesti.

Voimakas maskuliinisuus (esim. sota ja valloitus, yhden yksilön tai ryhmän voimakas valta-asema toisiin ja sanelu) on parhaimmillaankin ongelma, pahimmillaan todella väärin. Mutta heti kun lähdetään Suomen ja Ruotsin ulkopuolelle, niin yhteiskuntakin menee pikku hiljaa miesjohtoisempaan suuntaan. Saksa, Venäjä, Viro ovat maantieteellisesti lähellä, mutta eroavat jo tässä suhteessa Suomesta selkeästi. Mm. kaikista huolen kantaminen jää vähemmälle, valta on keskittynyt enemmän miehille, maskuliiniset arvot ovat voimakkaampia, jne.

Hoet kovasti tuota antropologiaa, ihan kuin kaikessa olisi järkeä kun mainitset sen tarpeeksi usein.

Naiset pystyvät aivan yhtä hyvin väärinkäyttämään valta-asemaa. Naishallitsijat ovat olleet hirveitä tyranneja ja lähettäneet miehiä sotiin kuolemaan tuhansittain. Vallankäyttäjiä tulee vastaan työpaikilla jatkuvasti, sekä miehiä että naisia.

Suomessa muuten valta on keskittynyt miehille. Kaikki tärkeimmissä valta-asemissa olevat ovat tällä hetkellä miehiä. Yhdysvalloissa puolestaan ei paljon puuttunut, että sinne olisi tullut naispresidentti.

Minusta ei todista oikeasti yhtään mitään, kun vain heittelet satunnaisia faktoja ja sitten vedät johtopäätöksen negatiivinen=maskuliininen.

Alapeukkujen määrästä päätellen minua muuten taidetaan luulla mieheksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä naiset ovat kyllä keskimäärin miehiä miellyttämisenhaluisia ja joutuvat siksi usein miestensä kotipiiaksi. Mulle ainakin kävi näin.

Itse nimenomaan haluaisin miellyttämisenhaluisen miehen, sillä uskon, että kaksi miellyttämisenhaluista sopisivat hyvin yhteen. Silloin huomioiminen olisi molemminpuoleista eikä kumpikaan osapuoli tulisi alistetuksi. Mistä tällaisen helmimiehen löytäisi? Useimmat miehethän jaksavat esittää huomioivaa puolisoa parikin vuotta, joten neuvo "älä ota jännämiestä" ei auta.

Et sinä "joutunut". Tämä on vapaa maa. Et päädy piiaksi, jos et sitä itse salli. On sinun oma ongelmasi, jos et pysty pitämään puoliasi. Ongelma, joka sinun aikuisena ihmisenä pitäisi pystyä selvittämään. Omin voimin tai terapiassa.

Minusta miellyttämisenhalu ei ole ihmisessä vika. Nykyään pystyn kyllä tarvittaessa pitämään puolenikin, mutta mielestäni parisuhteen ei pitäisi olla sellaista. Miksen saisi haluta rinnalleni kaltaiseni miehen, jotta välttyisin jatkuvalta puuduttavalta väännöltä? Tehtäisiin yhdessä ja vuorotellen toisillemme kaikenlaisia kivoja asioita jatkuvan omien rajojen määrittämisen sijaan.

Vierailija
24/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama koskee niitä tossutettuja miehiä. Oma vastuu.

Vierailija
25/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää, suomeen on juuri tullut 30000 erittäin jännää miestä, siitä vaan, puskii.

Vierailija
26/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta miellyttämisenhalu ei ole ihmisessä vika. Nykyään pystyn kyllä tarvittaessa pitämään puolenikin, mutta mielestäni parisuhteen ei pitäisi olla sellaista. Miksen saisi haluta rinnalleni kaltaiseni miehen, jotta välttyisin jatkuvalta puuduttavalta väännöltä? Tehtäisiin yhdessä ja vuorotellen toisillemme kaikenlaisia kivoja asioita jatkuvan omien rajojen määrittämisen sijaan.

Halua mitä tykkäät, mutta älä syytä muita itsesi pakottamisesta piiaksi, kun sinun olisi pitänyt pystyä pitämään puolesi. Se juuri on ongelma miellyttämishaluisissa ihmisissä. Sen sijaan että kumpikin reilusti kertoisi mitä haluaa ja mitä ei, miellyttämishaluinen edellyttää että hänen tarpeensa arvataan sanomatta. Sitten kun ei arvatakaan ja toinen tekee mitä itse tykkää, seuraa loukkaantuneita hiljaisuuksia ja syyllistäviä silmäyksiä. Äitini on sellainen ja on muuten raskasta olla hänen lähellään, kun pitäisi koko ajan lukea hänen ajatuksensa ja tukahduttaa omansa, jos ne eivät vaikka hänelle sovi. Ja hän itsehän ei voi milloinkaan suutaan avata. Parisuhde tuollaisen ihmisen kanssa tekee varmaan hulluksi.

Vierailija
27/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halua mitä tykkäät, mutta älä syytä muita itsesi pakottamisesta piiaksi, kun sinun olisi pitänyt pystyä pitämään puolesi. Se juuri on ongelma miellyttämishaluisissa ihmisissä. Sen sijaan että kumpikin reilusti kertoisi mitä haluaa ja mitä ei, miellyttämishaluinen edellyttää että hänen tarpeensa arvataan sanomatta. Sitten kun ei arvatakaan ja toinen tekee mitä itse tykkää, seuraa loukkaantuneita hiljaisuuksia ja syyllistäviä silmäyksiä. Äitini on sellainen ja on muuten raskasta olla hänen lähellään, kun pitäisi koko ajan lukea hänen ajatuksensa ja tukahduttaa omansa, jos ne eivät vaikka hänelle sovi. Ja hän itsehän ei voi milloinkaan suutaan avata. Parisuhde tuollaisen ihmisen kanssa tekee varmaan hulluksi.

Kaikki miellyttämisenhaluiset eivät ole passiivisagressiivisia sekopäitä.

Vierailija
28/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltit miehet ovat parhaita.

Vierailija
29/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miellyttämisenhaluiset eivät ole passiivisagressiivisia sekopäitä.

Vähästä määrittelet ihmisen passiivis-aggressiiviseksi sekopääksi, jos siihen riittää loukkaantunut hiljaisuus. Varmaan jos joku puhuu tylysti puhelinmyyjälle, oletat häntä vähintään kirvesmurhaajaksi.

Vierailija
30/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka ei uskalla jäädä illalla telkkaria katsomaan, kun vaimo menee nukkumaan, on tahdoton ja alistuva vässykkä. Ehkä he ovat kilttejäkin, mutta ei se kiltteys tuossa tilanteessa ole se määräävin luonteenpiirre. Alistuneisuus on eri asia kuin kiltteys. Ei tämä Sami Minkkinenkään miksikään puolikriminaali-jännämieheksi muuttunut luovuttuaan alistumisesta ja pakonomaisesta miellyttämisenhalusta. Kiltti mies hän on edelleen, mutta ei enää tahdoton nössö.

En tiedä kuinka paljon näitä vässykkämiehiä Suomessa on. Itse en ole koko ilmiöön törmännyt muualla kuin netissä, ensin yhdysvaltalaisilla MGTOW - sivustoilla ja sittemmin olen huomannut että samaa ideologiaa on käännetty myös tänne. Oman tuttavapiiriini miehistä tulee mieleen pari vässykkää, joista toinen oli ylikiltti vässykkä erittäin voimakastahtoisen äitinsä kanssa, mutta parisuhteessa uskalsi olla vapaampi ja itsenäisempi. Toinen puolestaan erehtyi naimaan naisen, joka saisi vanhojen suomifilmien Justiinankin näyttämään suorastaan herttaiselta ja hyväntuuliselta naiselta. Sellaisen pirun varjossa alistuisi ennenpitkää kuka tahansa normaali ihminen.

Valtaosa tuntemistani miehistä on tavallisia, kilttejä miehiä, joilla on omat mielipiteensä ja jotka ovat kykeneviä tekemään itsenäisiä ratkaisuja. Eivät he ole sen enempää alistuneita vässyjä kuin jännämiehiäkään. Arvostan tällaisia miehiä paljon.

Vierailija
31/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman feministisin maa, jossa miehistä on kuohittu nössöjä pehmomiehiä. Kiittäkää nyt sitä "tasa-arvoanne" sitten kun seuraavan kerran valitatte, että kaipaatte tosimiestä joka ottaa rajusti takaapäin, eikä mitään kilttimiestä, joka antaa kukkasia ja kyselee lupaa suudelmaan.

Usko tai älä, mutta aika moni mies osaa sekä ostaa puolisolleen silloin tällöin kukkia, että ottaa tämän rajusti takaapäin kun niillä fiiliksillä ollaan. Nämä eivät ole millään tavalla toisensa poissulkevia asioita. 😊

Vierailija
32/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että suomalaiset naiset valittaa turhasta. Nythän meille on tullut tuontitavarana nitä vähemmän kilttejä, joten ehkä valittajat ovat nyt tyytyväisiä. Useammalle löytyy karmean jännittävä jännämies. 

Mahtaa sinua ärsyttää, kun olet kirjoittanut tuon kommentin tänne vähän eri sanoilla ties miten monta kertaa, eikä kukaan vain tartu siihen.

Vierailija
33/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että suomalaiset naiset valittaa turhasta. Nythän meille on tullut tuontitavarana nitä vähemmän kilttejä, joten ehkä valittajat ovat nyt tyytyväisiä. Useammalle löytyy karmean jännittävä jännämies. 

Miksi valitat suomalaisista naisista, kun kirjoituksessa mies kokee, että Suomessa on liikaa liian kilttejä miehiä? Luulisi sen vuoksi nimenomaan miesten olevan tyytyväisiä uuteen vereen maassamme.

Vierailija
34/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa sinua ärsyttää, kun olet kirjoittanut tuon kommentin tänne vähän eri sanoilla ties miten monta kertaa, eikä kukaan vain tartu siihen.

Sä tartuit. :)) Huomaatko?

Vierailija
35/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tartuit. :)) Huomaatko?

Ei, vastasin sinulle. En lähde viemään keskustelua haluamaasi suuntaan. Huomaatko?

Taidat olla ihan aloittelija provoilussa, poju.

Vierailija
36/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut AP:n linkkiä, mutta tuo otsikko on täysin paikkaansapitävä. Jopa poliisista on tullut niin kiltti, että se on täysin kädet ilmassa rosvojen edessä, saati sitten tavan kansalainen.

Vierailija
37/37 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Suomessa on aika korkeat perheväkivaltatilastot, ei siis aivan kilttejä miehiä täälläkään.

Perheväkivallassa miehet on useammin uhreja kuin naiset.

Tuota Ap:n linkkaamaa kirjoitusta kun silmäilin niin tuli sellainen fiilis että parisuhteenkin pitäisi olla jotain vitun saippuasarjaa. Että jos on liian tasaista ja mukavaa niin sinkkuelämän ynnä muiden paskasarjojen myrkyttämä nainen kyllästyy ja nostaa kytkintä.

En oo koskaan ymmärtänyt sellaista että riitely ns kuuluisi parisuhteeseen. Miten kenenkään suhdetta parantaa väkisin väännetyt riidat? Siksikö että sinkkuelämän jaksossa x riideltiin?

Yleisemmin naisiin pitäisi suhtautua kuin miehiin. Tasa-arvoahan naiset haluavat. Kaikki ylenpalttinen hyysääminen, ymmärtäminen ja helpotukset ja ylenpalttiset turhat tuet pois.

Siitä se todellinen talouskasvu lähtee kun aletaan vaatia naisilta täsmälleen samaa panosta yhteiskunnassa kuin miehiltäkin. Naiset ensin my ass. Todellista tasa-arvoa odotellessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän