Leikkipuistossa oli pieni poika, jonka nimi oli Mies
Oli vähän hassua, kun äiti huuteli perään; "älä Mies juokse sinne!" "Mies, nyt lähdetään kotiin!"
Kommentit (20)
No, tänään nimipäivää viettää Ukko. Kai nämä ukotkin on joskus olleet pieniä poikia?
Meidän naapurilla on kissa, jonka nimi on Koira. Miettikää, kun se on ollut kissanpentu!
Itse tunnen Ukon, Velin ja Siskon. Eivät ole kylläkään samasta perheestä. Jotenkin en vain näitä nimiä osaa mieltää erisnimiksi.
Ehkä kuitenkin parempi noin päin, että lapsella vanhalta kuulostava nimi kuin että aikuisella olisi nimenä joku Jaxuhaliina.
Sehän on ihan kalenterissakin.
Vieläkö muuten Kotivalo on kalenterissa?
Jos Mies on saanut nimensä tunnetun saksalaisen designerin, Mies van der Rohen mukaan...?
Paitsi Ukon, on myös Miehen ja Sammon nimipäivä. Viimeistä nimeä ei aina miellä hassuksi tai kalevalaiseksi.
Sinänsä veikeä yhteensattuma, että nimpparilapsi kirmaili kuulomatkan päässä.
Aikoinaan ehdotin yhden lapsen nimeksi Mies Kuntoa, mutta idea ei ottanut tulta.
Mies on naisen nimi ulkomailla, Hollannissa ihan yleinen. Mies van der Rohe miehenä on poikkeus:)
Sanotaanko se Miehelle vai Miesille, Mieselle vai Mieslle?
"Menen Miesin" luo ei kuulostaisi niin oudolta kuin "Menen Miehen luo".
Tiedän erään miehen jonka nimi on Poika-Mies... en ymmärrä miten tuollainen nimi on voitu hyväksyä! Ja miettikää jos herra menee naimisiin, niin pappi kysyy morsiammelta "Tahdotko sinä Maija ottaa tämän Poika-Miehen aviomieheksesi" :D Tai kun esittelee itsentä puhelimessa "Poika-Mies tässä terve!"
Mä taas näin leikkipuistossa pojan, jonka nimi oli Aivo :D
Vierailija kirjoitti:
No, tänään nimipäivää viettää Ukko. Kai nämä ukotkin on joskus olleet pieniä poikia?
En voi mitään, mutta Ukossa on jotain hellyyttä ja söpöä, nimenä. Siihen ei liity enää mulle, mitään jäyhää, rankkaa tai vanhaa.
Mies nyt vaan on Mies. Samoin kuin Veli ja Sisko. Eipä ole mielikuvitusta ollut nimettäessä.
Mä tunnen miehen joka on nimeltään Poika-Mies, ja tää on tosi!
Minulla oli päiväkodissa kahdeksakyt luvun alussa kaveri jonka oikea nimi oli Ukkeli. En ole sen jälkeen kenelläkään kuullut.
Siis oliko oikeasti eilen Mies-nimen (en osaa taivuttaa :D) nimipäivä? Jos näin niin kävipä sattuma!
Omalle miehelleni totesin, että jos joskus saadaan poika, hänestä voisi tulla Homo-Mies :D
Ap
Käytin joskus tinderiä feikkifacebook tilillä jonne olin laittanut nimeksi mies.
Naiset tinderissä lähetti normaalia useammin viestin että "moi mies!" tai jotain tyyliin "onpas sulla komea nimi!" .. :D
Miehekäs nimi!