Mihin aikaan päivästä kannattaisi painottaa hiilareiden ja proteiinien syömistä?
Jotta pysyisi virkeänä ja keskittymiskyky hyvänä koko päivän. Onko parempi syödä aamulla proteiinipainotteisemmin ja illalla hiilaripainotteisemmin? Vai päinpastoin? Entä aamulla kevyemmin ja illalla raskaammin, vai juuri toisinpäin? Vai vaihteleeko nämä paljonkin eri ihmisillä? Olen yrittänyt googlailla mutta asiasta tuntuu olevan hyvin monenlaisia, toinen toistensa kanssa ristiriidassa olevia ohjeita. Joten olisiko jollain kertoa omia kokemuksia, muita vinkkejä? Yritän suunnitella uuden ruokavalion, jonka avulla pysyisi pirteänä ja jaksaisi keskittyä ja touhuta paremmin. Toki siihen vaikuttaa myös uni, liikunta ja se minkälaista ruoka on laadultaan.
Kommentit (2)
Hiilareita kannattaa syödä silloin kun on nälkä ja proteiinia siinä välissä. Raskaasti voi syödä aina silloin, jos ei kevyesti voi syödä. Tai sitten päinvastoin. Ruukkusalaattia on hyvä napsia välillä. Jos ei oo nälkä, niin on ihan turha syödä. Paitsi jos tarvitsee proteiinia ja hiilareita, silloin kannattaa syödä niitä päinvastaisessa järjestyksessä. Tai jos ei tarvitse, niin sitten ei. Etelä-Sudanissa mietiskellään koko ajan ihan samaa. Salilla on hyvä olla kunnon peilit, joista näkee miten ihana itse on.
Nämä on niin yksilöllisiä juttuja, että kokeilemalla saa selville, mikä itselle sopii parhaiten. Mielipiteitä on niin paljon kuin on syöjiäkin.
Mulle sopii proteiinivoittoinen aamusta ja enemmän hiilaria illalla.