Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma kerrostalossa asumisessani

Vierailija
04.04.2017 |

Olen maalta kotoisin, omakotitalossa ns. korvessa elänyt ja aikuisena kaupunkiin muuttanut. Ongelmani on, että en osaa oikein asua kerrostalossa. Pelkään häiritseväni naapureitani niin, etten kehtaa elää normaalia elämää. Telkkaria katselen kuulokkeilla, puhelimessa puhun vaimennetulla äänellä. Kun miesystäväni on luonani ja vaikka nauraa ja puhuu kovemmin, ahdistun. Tekisi mieli hyssytellä. Joskus olenkin hyssytellyt.
Miten oppia elämään muiden keskellä ihan reippaasti?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä muutamat bileet.

Vierailija
2/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ryyppämään. Siis rankasti, eikä mitään tissuttelua. Viina vapauttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuota muuttamaan. Olet unelmien naapuri!

Vierailija
4/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli sama tilanne kun asuin vanhassa kerrostalossa jossa seinät oli paperia, en meinannut uskaltaa edes pierua päästää kun siellä kaikki kuului läpi, oli todella ahdistavaa asua koska olen luonteeltani sellainen joka inhoaa tehdä itsestään numeroa ja piti tyyliin hiipiä keskellä päivää. En viihtynyt tämän takia ollenkaan kotona ja vietin useita päiviä aina perheen luona tai kavereilla koska koti ahdisti. Ainoa vaihtoehto oli muuttaa ja onneksi uusi kämppä löytyikin suht äkkiä, toki ehdin tuolla vuoden asua ja kärsiä omista hölmöistä luuloistani. Ei minusta nyt apua ollut, mutta ymmärrän tuskasi.

Vierailija
5/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko naapureistasi sitten paljon melua sinun asuntoosi, kun pelkäät noin paljon itseaiheuttamiasi ääniä? Ajattele niin, että normaalit elämisen äänet kuuluvat myös kerrostaloon. Telkkaria saa siis katsoa ilman kuulokkeita eikä puhelimessakaan tarvitse supista, kunhan et huudata telkkaria täysillä tai keskellä yötä jne. Jos naapureista ei kuulu ääntä, ei kyse ole todennäköisesti siitä, että he olisivat erityisen hiljaisia, vaan siitä että talossa eivät äänet kantaudu helposti asunnosta toiseen (eli sinun ei tarvitse pelätä aiheuttavasi häiriötä). Jos taas naapureista kuuluu normaaleja elämisen ääniä, ei sinulla ole mitään velvoitetta rajoittaa omaa elämääsi ja tehdä siitä mahdollisimman äänetöntä.

Vierailija
6/6 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureista kantautuu kovemmat äänet. Naapurin 90-vuotias rouva on huonokuuloinen ja pitää telkkaria kovalla ja huutaa puhelimeen ja vierailleen. Se kuuluu kyllä aika hyvin, mutta volyymikin on kyllä aika täysillä.

Minua vaan kiusaa se, kun en osaa arvioida sitä keskitietä, missä se on. Olen niin vieraalla maalla tällaisessa päällekkäin-vierekkäin asumisessa, kun ennen lähimpään naapuriin oli 3 km.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi