Kaikki kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet, mutta hikoiken ihan älyttömän herkästi
Ei varmaan voi olla vajaatoimintaa, koska runsas hikoilu ei kai voi kuulua siihen, vaan pikemminkin liikatoimintaan?
Vai onko jollain runsaasti hikoilevalla diagnosoitu kilpirauhasen vajaatoiminta?
Kommentit (9)
Tuskin on vajaatoimintaa jos hikoilee paljon.
Ollut lääkitty vajaatoiminta 15 vuotta. Lääketasapainon ollessa huono, hikoilen kuin sika.
Hikoileva vajaatoimintainen täälläkin. TSH oli lääkityksen saadessani päälle neljäkymmentä.
Joskus liika- ja vajaatoiminnan oireet voivat mennä ristiin. Tiedän ihmisen, jonka leposyke oli luokkaa 150 ja hikoili hirveästi vaikka arvot olivat todella pahasti vajaatoiminnan puolella.
Juot liikaa kahvia tai colaa tai energiajuomia tai mountain dewiä. Ja syöt liikaa suklaata
Juon kahvia vain aamulla. Energiajuomaa en ole kuin kerran maistanut hörpyn vuosia sitten. Mountain dewistä en tiedä mitä se onkaan.
En tunne itseäni masentuneeksi. Masennustestin mukaankaan en ole masentunut.
Kiitos kovasti vastauksista. Kannattaa siis varata aika lääkäriin.
Ap
Voi olla todellakin ristikkäisiä oireita! Minulla oli myös hikoilu runsasta vaikka olin vajaalla.
Mulla on samat oireet, kaikki arvot ok. Lääkärin mielestä masentunut, omasta mielestäni stressaantunut ja ahdistunut maailman tilasta, työstä ja perhetilanteesta.
Hiikoilu liittyy myös kuukautiskiertoon.
Koitan nukkua tarpeeksi, rentoutua ja pysyä välillä erossa uutisista ja Facebookista.