Käyttääkö kukaan Propralia jännittävissä tilantessa?
Millainen annostus on sopiva ja kuinka kauan ennen tilannetta?
Kommentit (17)
Käytän, otan puolikkaan etukäteen ja toisen puolikkaan, jos ei autakaan, niin tarvittaessa siis.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, otan puolikkaan etukäteen ja toisen puolikkaan, jos ei autakaan, niin tarvittaessa siis.
Onko sinulla 10 vai 40 mg tabletit? Kuinka kauan menee, että alkaa vaikuttaa? Entä kauanko vaikuttaa?ap.
Sopiva annostus vaihtelee, mutta kannattaa aloittaa mahdollisimman pienellä. Olen ottanut puoli tuntia ennen jännittävää tilannetta.
Väsyttääkö ne muuten? Jos vaikka työhaastattelua ennen ottaa?
Käytän, 10 mg. Yksi tabletti lähtiessä, toimii.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, 10 mg. Yksi tabletti lähtiessä, toimii.
Niin ja ainakaan minua ne eivät väsytä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Väsyttääkö ne muuten? Jos vaikka työhaastattelua ennen ottaa?
Eivät väsytä. Jos annos on liian suuri, saattaa tulla hieman hutera olo verenpaineen laskun takia.
Käytössä 40 mg. Otan puolikkaan, 3/4 tai kokonaisen tilanteesta riippuen mielellään tuntia ennen. Joskus kokeilin puolta tuntia ennen mutta se ei ehdi vaikuttaa. Jos on koko päivä tiedossa jotain jännittävää, niin sitten toinen tabletti puolelta päivin ja tarvittaessa illalla.
Jos olet uusi käyttäjä, niin voisit kokeilla ensin kotioloissa, millainen olo tulee. Yleensä todella vaivaton apu jännitystilanteisiin, ei siis mitään sivuoireita. Voi keskittyä esiintymiseen tai mikä ikinä tilanne onkin ilman että tarvitsee miettiä kasvojen punoittamista ja käsien tärinää.
Oma annostus on 20-40 mg. Eli otan joko puolikkaan tai kokonaisen nelikymppisestä. Tilanteen ja oman arvion mukaan.
Monesti sen itse tilanteen jälkeen väsyttää. Ja kurkku on kipeä, olen huomannut Propralin aiheuttavan kuivaa köhämäistä yskää.
Astman kanssa ei sovi yhteen on kokemusta.Supistaa hengitystä,kuivattaa tosiaan kurkkua. Laskee aika reippaasti sydämen sykettä jos ottaa 40 mg kerralla. Huomaa urheilessa kun koneesta ei saa kaikkea irti. Väsyttävä olo on myös jälkiseurauksia.
Oletteko saaneet propralista avun ahdistukseen?
Minua ei väsytä, mutta eipä vie paniikkiakaan mihinkään eli ihan sokerinappeja tähän ongelmaan.
Propal on beetasalpaaja, joka on käsien tärinään ja jännitys oireisiin. Ei se ahdistusta vie pois,kun ahdistus johtuu masennuksesta.
Ei se sitä itse paniikkia pois viekään, mutta se vie kaikki ne ahdistavat jännitysoireet, pään ja käsien tärinät, punastumisen, sydämen pamppailun...
En minä ainakaan haluaisikaan "turruttaa" itseäni, parempi että tunteet ja ajatukset säilyy kirkkaina. Pääasia ettei se jännitys näy ulospäin typerinä ahdistusoireina ja ettei tarvitse pelätä kahvikuppineuroosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sitä itse paniikkia pois viekään, mutta se vie kaikki ne ahdistavat jännitysoireet, pään ja käsien tärinät, punastumisen, sydämen pamppailun...
En minä ainakaan haluaisikaan "turruttaa" itseäni, parempi että tunteet ja ajatukset säilyy kirkkaina. Pääasia ettei se jännitys näy ulospäin typerinä ahdistusoireina ja ettei tarvitse pelätä kahvikuppineuroosia.
Mulla ei vie pois edes sydämen rytmin karkaamista ja pompottelua saati mitenkään käsien jännittyneisyyttä. Hienoa, että jollekin auttaa.
Propral auttaa monia, myös tasaa mielialaa ja itte olen saanut apua henkiseen ahdistukseen. Parempi kuin mielialalääkkeet. Kannattaa kokeilla kun saa reseptin.
Ei käytetä. Kysy tätä hoitavalta lääkäriltäsi, älä vauvalta.