Onko croissant mielestäsi makea vai suolainen?
Kommentit (25)
Riippuu täytteistä. Pan au chocolate. .nami!
Juusto-Croisantti. .nami!
Kumpaakin. Aito on aavistuksen makea, suomiversio yleensä liian suolainen ja lehtevä.
Riippuu syökö sen täytteiden kanssa vai ei, sekä tietysti myös täytteiden laadusta riippuen. Jos kokonaan ilman täytteitä = suolainen. Makeilla täytteillä = makea, suolaisilla täytteillä = suolainen.
Lidlissä myytiin joku aika sitten suklaatäytteisiä croissantteja, pähkinärouhetta päällä. Harmi ettei enää.
Croissantin voi täyttää suklaalla tai hillolla. Suolainen kinkku-juusto, lohituorejuusto tms.
No ihan riippuu croissantista. Niitä on makeita ja suolaisia (enkä nyt puhu täytetyistä). Varsinkin ulkomailla (esim. Italia&Ranska) niissä on usein sellainen tahmea sokeripinnoite tai tomusokeria. Itse taikinankin makeus vaihtelee.
Pelkältään on rasvainen ja täytteen mukaan suolainen/makea.
Pelkältään menee tavallisesti Suomessa kategoriaan suolainen. Siis ilman täytteitä.
Neutraali, samalla tavalla kuin vaalea paahtoleipä.
Suolainen tai suolainen neutraali. Ellet lisää sen sisälle makeaa. Ja taikina voi olla hieman makeahkon oloinen kuin juustoa, muttei se ole makea leivos.
Kroiskut on mun mielestä kans neutraaleja.
Suolainen on yleensä. Jos ei ole makeaa täytettä tai poikkeuksellisen makea taikina, niin on suolainen tarjottava esim. juhliin tai ns. suolaiseksi herkkuevääksi mukaan paistopisteeltä.
Tykkään kaikista eniten suolaisilla täytteillä, joten minulle croissant on suolainen.
Pelkiltään se on kyllä kuin leivonnainen, mutta sanoisin silti suolaiseksi vaikka makeakin on.
Ja toki tykkään niistä myös vaikkapa suklaatäytteellä huolimatta siitä että suosikkini ovat suolaiset
Suolaiseen kategoriaan menee kuten riisipiirakkakin.
Suolainen, mutta kaikenkaikkiaan ihan hirveä "ruoka". Kamala rasvainen kalvo tulee kitalakeen, un sitä on syönyt, sormet ihan rasvassa ja sitten vielä tippuu niitä muruja joka paikkaan eikä edes maistu hyvältä. Ilmeisesti kuitenkin ihmiset siitä tykkäävät, kun niitä aina myydään
Sehän on itsessään sokerittomana ja suolattomana ihan neutraali hyvin voinen sarvi.
Suolainen.