Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi erillaiset ongelmat kasautuvat yh- äitien lapsille?

Vierailija
03.04.2017 |

Esimerkiksi päihde-, henkiset-, taloudelliset-, ja sosiaaliset ongelmat. Kun taas yh-isien lapset parjäävät jopa paremmin kuin ydinperheiden kasvatit. Näin tilastojen mukaan. Mutta mikä on syy ja mikä seuraus?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta kasvatettu osin yh:na osin uusperheess. Kaikki täyspäisiä, koulutettuja, fiksuja, vakitöissä jne.

Ehkä poikkeus vahvistaa säännön;D

Vierailija
22/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on olemassa oikeasti tuollainen sukupuolien välinen ero, sanoisin, että johtuu varmaankin siitä, että niitä totaaliyh-äitejä on paljon enemmän kuin totaaliyh-isiä. Äidin on vain pakko pärjätä, häneltä ei kysellä mitään. Mies on huoltaja vain jos on erityisen hyvä ja jaksava. Jos näin ei ole, niin lapsen tai isän äiti hoitaa. Eli naisen yksinhuoltajuus ei ole yhtä paljon oma valinta kuin miehen.

Höpö höpö varmaan ainoa "mies" joka on pystynyt valitsemaan yksinhuoltajuuden uupuu nytkin taakkansa alle ja saikuttaa kansanedustajan hommista. Mutta joka kyllä on naisia jotka ovat lisääntyneet ilman parisuhdetta. Sanon kyllä suoraan että naisen valinta on yksinhuoltajuus lähes aina, oli se yksin huoltaja sitten mies tai nainen.

Vaatii että äiti ei kykene edes itsestään huolehtimaan, ennen kuin mies voi valita yksinhuoltajuuden äidin sanasta välittämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on olemassa oikeasti tuollainen sukupuolien välinen ero, sanoisin, että johtuu varmaankin siitä, että niitä totaaliyh-äitejä on paljon enemmän kuin totaaliyh-isiä. Äidin on vain pakko pärjätä, häneltä ei kysellä mitään. Mies on huoltaja vain jos on erityisen hyvä ja jaksava. Jos näin ei ole, niin lapsen tai isän äiti hoitaa. Eli naisen yksinhuoltajuus ei ole yhtä paljon oma valinta kuin miehen.

Höpö höpö varmaan ainoa "mies" joka on pystynyt valitsemaan yksinhuoltajuuden uupuu nytkin taakkansa alle ja saikuttaa kansanedustajan hommista. Mutta joka kyllä on naisia jotka ovat lisääntyneet ilman parisuhdetta. Sanon kyllä suoraan että naisen valinta on yksinhuoltajuus lähes aina, oli se yksin huoltaja sitten mies tai nainen.
Vaatii että äiti ei kykene edes itsestään huolehtimaan, ennen kuin mies voi valita yksinhuoltajuuden äidin sanasta välittämättä.

Ai. Minä kyllä näen tämän niin, että jos on kaksi vanhempaa, joista kumpikaan ei oikeastaan halua lasta tai pärjää lapsen kanssa, se lapsi jää näissä tapauksissa lähes poikkeuksetta äidille, kun isä viipottaa jo kaukana.

Vierailija
24/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos äiti on yksinhuoltaja,

hänellä ei ole ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Näin on 99%:ssa yh-äitien perheissä.

Hävetkää isät!

Vierailija
25/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en nyt kyllä puhuisi kansanedustajasta tässä yhteydessä. Tottakai yksinhuoltaja voi olla väsynyt, se on ihan normaalia. Tuo tilanne on käsittääkseni vielä aika kaukana mistään ongelmatilanteesta, jossa oikeasti lastensuojelun pitäisi puuttua. Mutta tätähän tämä on, jos miespuolinen ihminen puhuu avoimesti tunteistaan ja jaksamisestaan.

Vierailija
26/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erot kasautuvat ongelmallisille ja siitä sitten lapsetkin saavat osansa. 

Eli yksinhuoltajuus sinänsä ei tuota huonompaa kasvuympäristöä, vaan nämä eronneet vanhemmat keskimäärin ovat enemmän luettelemassasi tilanteissa eli huonossa taloudellisessa asemassa, päihdeongelmaisia ym. 

Pitäisi tietysti puhua yhteishuoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta, koska enää harvemmin on puhtaasti yksinuoltajia. Käsite on vain jäänyt elämään. 

Vierailija
27/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erot kasautuvat ongelmallisille ja siitä sitten lapsetkin saavat osansa. 

Eli yksinhuoltajuus sinänsä ei tuota huonompaa kasvuympäristöä, vaan nämä eronneet vanhemmat keskimäärin ovat enemmän luettelemassasi tilanteissa eli huonossa taloudellisessa asemassa, päihdeongelmaisia ym. 

Pitäisi tietysti puhua yhteishuoltajuudesta ja lähivanhemmuudesta, koska enää harvemmin on puhtaasti yksinuoltajia. Käsite on vain jäänyt elämään. 

On kai ne yh-isätkin enimmäkseen eronneita?

Vierailija
28/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistään tutkimuksista joissa todentuisi että yh-isät pärjäävät äitejä paremmin. Jos näin on niin luultavasti ainakin osittain selittyy sillä että yh-isiä on todella paljon vähemmän kuin yh-äitejä. Äitien joukkoon mahtuu siis enemmän myös niitä joille ongelmat tuppaa kasautumaan. Näillä äideillä on varmasti ollut ongelmia jo ennen äidiksi tulemista ja usein myös puolisoksi valikoituneella miehellä on ongelmia. Kun tällainen pari sitten saa lapsia niin kumpikaan ei oikein olisi kelvollinen vanhemmuuteen mutta eron tullessa jonkun on ne lapset kuitenkin hoidettava. Yleensä tällöin mies on se joka häipyy takavasemmalle ja äidille jää lapset halusi ja pystyi tai ei. Yksin lasten kanssa jäävät miehet taas ovat luultavasti usein leskiä. Tällöin on paljon enemmän mahdollista ettei ongelmia ole esim päihteiden tai mielenterveyden kanssa alunperinkään ollut jolloin valmiudet selviytyä yksin ovat paljon paremmat. Luulen että tästä syystä huonosti lasten kanssa selviytyvät yh-äidit tulevat vaan paljon näkyvämmiksi koska heitä on niin paljon enemmän. Ne joilla menee hyvin eivät herätä mitenkään huomiota vaan elävät ihan normaalia elämää niinkuin muissakin perheissä. Hyvin asiansa hoitavat yh:t ovat mielestäni sanakareita sukupuolesta riippumatta kun jaksavat ihan yksin ottaa kokonaisvastuun lapsista ja arjesta 24/7 ja vielä yhden ihmisen tuloilla joka tarkoittaa että vaikka olisi hyvinkin koulutettu ja tulot kohtuuhyvät voi silti olla tiukkaa jos on useampi lapsi elätettävänä.

Vierailija
29/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö varmaan ainoa "mies" joka on pystynyt valitsemaan yksinhuoltajuuden uupuu nytkin taakkansa alle ja saikuttaa kansanedustajan hommista. Mutta joka kyllä on naisia jotka ovat lisääntyneet ilman parisuhdetta. Sanon kyllä suoraan että naisen valinta on yksinhuoltajuus lähes aina, oli se yksin huoltaja sitten mies tai nainen.Vaatii että äiti ei kykene edes itsestään huolehtimaan, ennen kuin mies voi valita yksinhuoltajuuden äidin sanasta välittämättä.

Ai. Minä kyllä näen tämän niin, että jos on kaksi vanhempaa, joista kumpikaan ei oikeastaan halua lasta tai pärjää lapsen kanssa, se lapsi jää näissä tapauksissa lähes poikkeuksetta äidille, kun isä viipottaa jo kaukana.

Lapsi jää kaikissa tapauksissa lähes poikkeuksetta aina äidille, edelleen vuonna 2017.

Ainoastaan jos äiti on kykenemätön huolehtimaan edes itsestään aletaan miettiä isää yksinhuoltajaksi.

Mieheni äitiä en ole edes nähnyt eikä miehenikään pidä äitiinsä mitään yhteyttä. Naiselle alkoholi ja muut päihteet olivat lapsia tärkeämpiä.

Vierailija
30/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-isän lasta auttaa koko kylä. Yh-äitiä halveksuu koko kylä. Lapsi kärsii isän hylkäämisestä vaikka äiti yrittää. Mutta yh-isät yleensä leskiä ja aina joku nainen auttamassa. Ja naisen euro on 75senttiä, eli köyhempää yh-äidillä.

Tässä on muuten jotain perää. Jos mies on eronnut ja hänellä on lapsia ja tapaa heitä edes joskus, hän on ympäristön mukaan todellinen lastensa eteen raataja, kun taas äidin pitäisi jaksaa mitä vaan. Miehelläni oli lapsia edellisestä liitosta kun tapasimme ja kyllä miehen sukulaisnaiset olivat koko ajan hoitamassa lapsia, ostamassa näille vaatteita, siivoamassa ja ties mitä, kun miehellä "on niin rankkaa". Kyllä käsittääkseni aika moni äitikin käy töissä ym. tavallista.

Sitä en tiedä, pärjäävätkö yh-isien lapset elämässään hyvin, mutta yksi näkökohta on se, että lapsi voi jo pienenä olla tosi vaativainen ihan temperamentiltaan, on jotain neurologista juttua tai muuta, mikä ehkä altistaa myöhempiin ongelmiin (ei toki onneksi suoraan johda sellaisiin), mutta samalla se koettelee parisuhdetta ja voi johtaa eroon. Eli voi olla, että ne lapsen ongelmat olivat olemassa jo ennen kuin kukaan oli yh.

Vierailija
31/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Nyt pitää saada lisää tukea yh-äideille ja varsinkin heidän lapsilleen. Tuollainen räikeä epäkohta pitää saada korjattua. Seka taloudellista, että henkistä tukea.

Vierailija
32/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva isä alkaa yksinhuoltajaksi, ne jotka alkavat ovat sitten niitä todella hyviä isiä. Naisilla taas usein ei ole vaihtoehtoa, onhan se nyt kovin paljon yleisempää että mies lähtee ja hylkää perheensä kuin että nainen tekisi saman.

Sitten on tietysti ne "yksinhuoltajaisät" joilla on koko suvun naiset apuna, kuten mun naapurini tuossa, sillä käy oma äiti monta kertaa viikossa ja siskot myös, nämä naiset hankkivat lapselle vaatteet yms.

Vierailija
33/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs kommentoijat kirjoittavat huonosti... Mars takaisin koulunpenkille!

Vierailija
34/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lapsiparoilla on huonot ja vastuuttomat isät, jotka eivät huolehdi vanhemmuudesta.

Vierailija
35/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva isä alkaa yksinhuoltajaksi, ne jotka alkavat ovat sitten niitä todella hyviä isiä. Naisilla taas usein ei ole vaihtoehtoa, onhan se nyt kovin paljon yleisempää että mies lähtee ja hylkää perheensä kuin että nainen tekisi saman.

Sitten on tietysti ne "yksinhuoltajaisät" joilla on koko suvun naiset apuna, kuten mun naapurini tuossa, sillä käy oma äiti monta kertaa viikossa ja siskot myös, nämä naiset hankkivat lapselle vaatteet yms.

Missä maailmankaikkeudessa oikein elät valaosan parisuhteista lopettaa nainen. Avioerohakemuksen tekee nainen yksin kahdessa tapauksessa kolmesta ja jopa niin että joka kolmannelle miehelle avioero tulee täysin yllätyksenä.

Yritin seurustella juuri tuollaisen miehen kanssa, jonka vaimo oli vain ottanut lapset ja muuttanut pois suunnilleen mitään sanomatta. Ihan ok mies oli minusta, mutta se avioero ja lastentapaamisiin aina viime hetkellä tulevat muutokset, jotka estivät meitä lähtemästä kauemmas, kuin päivä reissu Tallinnassa, oli hieman liikaa rasitetta.

Jos mies olisi ollut yksinhuoltaja tai edes lähivanhempi, niin olisi ollut yksinkertaisempaa.

Vierailija
36/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä maailmankaikkeudessa oikein elät valaosan parisuhteista lopettaa nainen. Avioerohakemuksen tekee nainen yksin kahdessa tapauksessa kolmesta ja jopa niin että joka kolmannelle miehelle avioero tulee täysin yllätyksenä.

Yritin seurustella juuri tuollaisen miehen kanssa, jonka vaimo oli vain ottanut lapset ja muuttanut pois suunnilleen mitään sanomatta. Ihan ok mies oli minusta, mutta se avioero ja lastentapaamisiin aina viime hetkellä tulevat muutokset, jotka estivät meitä lähtemästä kauemmas, kuin päivä reissu Tallinnassa, oli hieman liikaa rasitetta.

Jos mies olisi ollut yksinhuoltaja tai edes lähivanhempi, niin olisi ollut yksinkertaisempaa.

Vierailija
37/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
38/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lapsiparoilla on huonot ja vastuuttomat isät, jotka eivät huolehdi vanhemmuudesta.

On tuo varmaan osittain totta, naapurin YHlla on kolme lasta eri isien kanssa ja olen nähnyt vain hänen vanhimman lapsen isää, nuorempien isät eivät ole ilmeisesti mitenkään lapsiensa elämässä mukana.

Vierailija
39/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset kyllä pärjäävät elämässään hyvin, paremmin kuin monen ydinperheen lapset. Ei tällä tarvii pröystäillä, mut sanonpa vaan., enempiä erittelemättä. Yksinhuoltajuudesta on lapsille semmoinen hyöty, etteivät kasva itsestäänselvyyksissä ja pumpulissa, vaan huomaavat elämän realiteetteja ja oppivat toimimaan niiden mukaan. Oppivat ratkaisemaan ongelmia ja luottamaan itseensä myös vastoinkäymisten tullen. Hahmottavat niin työn kuin levon ja rahan ja vaivannäön keskinäiset suhteet. Yh-ratkaisun hyväksi puoleksi on sanottava sekin, että huono liitto heidän isänsä kanssa päättyi ja osasin valita uuden kumppanini paremmin. Nyt näkevät myös onnellisen, kukoistavan äidin, ja parisuhteen joka perustuu toisen kunnioittamiseen ja rakkauteen. Minulta toki vaatinut paljon rohkeutta ja vaivaa. 

Vierailija
40/45 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain aika nuorena ekan ja sen jälkeen pari. Mä olin ite aika huono koulussa niin mun mielestä se että tuli raskaas pelasti mut. Mun lapset on kanssa aika huonoja kolussa. Mut mä oon sitä mieltä että johtuu kun ei oo älyä. Ei vaan tajuta asioita ja kun ei tajuta niin vähän vaikee on ottaa hyviä numeroita. En mä olis ikinä selvinnyt ilman mun äitiä ja mun kavereita mun tätiä ja on mun velikin auttanu mua ja laittaa aina meijän fillarit ja korjaa jotain muuta joskus ja mut eniten auttaa kaikessa elektorniikassa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan