Olen lapseton 35-vuotias. Olen aina halunnut
lapsia. Viime vuonna söin 4kk clomifeneja. Nyt niiden seurauksena tai tuurilla olen raskaana. Mitä enemmän tätä asiaa pohdin, sen varmempi olen etten haluakaan tätä. Asia ahdistaa aivan suunnattomasti ja kaikki todellisuus konkretisoituu nyt. Mm. se, että minulla on migreeniä. Juuri makasin taas 3 päivää sänfyn pohjalla. Mietin siinä, että tässä kun olisi vielä lapsi! Minun ei tarvitse kuin herätä kerran kesken unien niin migreeni on taattu. Mitä jos olisi vielä lapsi hoidettavana kun itse en kykene sängystä liikkumaan kuin vessanpöntölle. Tämä on vain yksi asia jonka olen vasta sisäistänyt. Toinen aika iso asia. Niin paljon kuin lapsen haluaisin pitää. Olen todella mukavuuden haluinen. Lapsi olisi pitkälti minun vastuullani 24/7 koska mies on matkatöissä. Keksin paljon enemmän syitä miksi en pitäisikään lasta kuin se, että pitäisin. Onko se abortti oikeasti maailmanloppu? Tiedän, että tämä hyvin todennäköisesti on ainoa mahdollisuuteni tulla äidiksi, mutta mitä enemmän mietin asian hyviä ja huonoja puolia. Sitä katuvampi olen :( enkä usko tämän olevan yksin mitään alkuraskauden ahdistuksen. Abortti kauhistuttaa mutta olen kamala ja toivon tämän menevän itsestään kesken niin minun ei tarvitsisi tehdä tätä päätöstä.
Kommentit (60)
Noniin. Paniikit on panikoitu.
Lopputulos on kuitenkin ei niin mieluinen. Keskeytys. Asiaa on vatvottu päivästä toiseen ja yöunia menetty. Joka kerta keskustelu johtaa rahaan. Vaikka oltaisiin vain ns normi työttömiä niin asia olisi ihan eri. Tässä painaa nyt kovasti se, että minulla ei yksinkertaisesti ole varaa jäädä kotiin edes äitiysloman ajaksi. Kohta alkaa taas useat lainat pyörimään ja niitä on maksettava tai asutaan puun alla. Töitä siis on löydyttävä molemmille.
Näin tällä kertaa😔
ap
tsemppiä sulle ap. Minulla ei lapsia ole mutta olen viime aikoina miettinyt, että jos tulisin vahingossa raskaaksi niin tekisin abortin. Terveys reistailee ja migreenistä kärsin minäkin. Välillä kun makaa kolmatta päivää kamalassa säryssä niin tajuaa, että jos tässä vielä joutuis lapsesta huolehtimaan niin helvetti olisi irti. Näin on hyvä. Toiset kestää enemmän kun toiset. Lapsesta on varmasti iloa myös, minusta kuitenkin kannattaa kuunnella itseään. Ei tarvitse katsoa kuin iltauutiset niin huomaa, että maailma on aika paska paikka. Tänne syntyy lapsia joka päivä, ei minun tarvitse enää tehdä yhtäkään. Taloudelliset tosiasiat on hyvä huomata, Suomessakin varmasti sosiaaliturva tulee heikkenemään radikaalisti seuraavan kymmenen vuoden sisällä. Jos siinä tilanteessa jää vaikka työttömäksi tai puoliso kuolee tai tulee ero, miten sitä sitten selviää?
Vierailija kirjoitti:
Murhaaja. Palat helvetissä.
Anna tulla jos olosi jotenkin helpottuu. Mun oloa et voi enää pahentaa entisestään.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - murhaaja! Lapsia on tehty sota-aikana, laman aikana, köyhyyteen jne. Miksi? Koska he ovat tulevaisuus, lupaus paremmasta. Sinulle en toivo muuta kuin mielenterveysongelmia tulevaisuudessa. Ole sitten onnellinen velkaisessa asunnossasi yksin kunhan miehesikin jättää sinut paremman (ja heitä riittää) naisen vuoksi.
Koskaan ei niin voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta ihan yksissä tuumin tässä on päätös tehty. Vaikea sellainen! Tämä ei todellakaan ole mikään läpihuutojuttu.
Ja kuten sanoin. Ilman näitä hurjia velkoja tilanne olisi eri. En nyt tarkoita yksin tätä raskautta vaan muutenkin, asiat ei aina mene niinkuin on suunnitellut.
ap
Ymmärrän sua ap.
Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna. Jos sitä toivetta ja halua ei ole, parempi näin. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sua ap.
Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja haluttuna. Jos sitä toivetta ja halua ei ole, parempi näin. Tsemppiä!
Kiitos sanoistasi!!
Olisimme todella halunneet pitää, mutta tässä tilanteessa se vaan ei tuntunut mitenkään mahdolliselta. Ajatteli asiaa miten päin vaan. Ehkä tästä kuitenkin selvitään. Yritän löytää asiassa myös jotain hyvää. Jos saisin töitä ja tilanteemme tasottuisi jne.
ap
Heippa
En tiedä kiinnostaako ketään, mutta tulin kertomaan kuulumisia.
Tässä kävikin nyt niin, että aika oli varattuna ja olin jo seuraavana päivänä menossa aborttiin. Kuitenkin, jostain ihmeen kumman syystä puhuttiin taas ja lähinnä miehen mieli muuttui ja lopputulos onkin se, että täällä mennään nyt rv 12 ja loppuvuodesta meitä toivottavasti on kolme 🙄 Ajatus abortista ilmeisesti kaiveli sen verran molempia ja pelättiin mitä siitä seuraa, niin päätettiinkin pitää tämä. Ei tässä nyt auta kuin yrittää selvitä kaikesta ja toivoa, että parempaan päin ollaan menossa kaiken suhteen. Ei mitenkään innoissamme olla mutta haimme tänään vaunut ja kaukalon kun ilmaiseksi sai😊Lievästi sanottuna ollaan aikaisessa mutta saahan ne eteenpäin jos jotain ikävää vielä sattuu. .
ap
Vierailija kirjoitti:
Heippa
Tässä kävikin nyt niin, että aika oli varattuna ja olin jo seuraavana päivänä menossa aborttiin. Kuitenkin, jostain ihmeen kumman syystä puhuttiin taas ja lähinnä miehen mieli muuttui ja lopputulos onkin se, että täällä mennään nyt rv 12 ja loppuvuodesta meitä toivottavasti on kolme 🙄 Ajatus abortista ilmeisesti kaiveli sen verran molempia ja pelättiin mitä siitä seuraa, niin päätettiinkin pitää tämä. Ei tässä nyt auta kuin yrittää selvitä kaikesta ja toivoa, että parempaan päin ollaan menossa kaiken suhteen. Ei mitenkään innoissamme olla mutta haimme tänään vaunut ja kaukalon kun ilmaiseksi sai😊Lievästi sanottuna ollaan aikaisessa mutta saahan ne eteenpäin jos jotain ikävää vielä sattuu. .
ap
Nyt alan miettiä, onko provo... kuka kertoisi näin yksityiskohtaisesti jollain palstalla tapahtumista?
Jos on provo, on hyvin laadittu, koska ketju on pitkä. Jos ei ole provo, onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heippa
ap
Nyt alan miettiä, onko provo... kuka kertoisi näin yksityiskohtaisesti jollain palstalla tapahtumista?
Jos on provo, on hyvin laadittu, koska ketju on pitkä. Jos ei ole provo, onnea matkaan.
Ei ole provo. Mielestäni en tunnistettavasti ole kertonut asioita. Ei vaan liiemmälti ole kelle puhua. Tai no, joitakin. Mutta ajattelin vaan kertoa tilanteen jos jotakuta ketjua seurannutta tai uuttakin lukijaa sattuisi kiinnostamaan. Nyt on mieli paljon rauhallisempi ja saa taas nukuttua tilanteen tasaannuttua.
ap
En vaan ymmärrä miksi pitää käyttää resursseja lääkkeiden hankkimiseen ja sitten aborttiin. Ei vaan mene minun päähäni, että eikö tullut aiemmin mietittyä? Toisaalta jos on noin epävakaa, on keskeytys kaikille hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä miksi pitää käyttää resursseja lääkkeiden hankkimiseen ja sitten aborttiin. Ei vaan mene minun päähäni, että eikö tullut aiemmin mietittyä? Toisaalta jos on noin epävakaa, on keskeytys kaikille hyväksi.
Niin. Tulihan tässä koko jutussa 1 ns turha käynti polilla, jonka kylläkin tulen ihan itse maksamaan kun lasku vaan tulisi. Muuten kaikki käynnit olisivat olleet pakolliset, oli lopputulos kummin vain.
ap
Onneksi olkoon! Tiedätkö mitä, ei sen lapsen kanssa oo niin kamalaa. Oikeastaan aika ihanaa ja ainutlaatuista, tulet kyllä huomaamaan. Nauti!
Kiesi kirjoitti:
Onneksi olkoon! Tiedätkö mitä, ei sen lapsen kanssa oo niin kamalaa. Oikeastaan aika ihanaa ja ainutlaatuista, tulet kyllä huomaamaan. Nauti!
Kiitos. On tässä kyllä vielä sulateltavaa mutta eteenpäin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mä kärsin alkuraskaudessa migreenistä todella paljon eli joka toinen päivä varmaan. Sekä edellisessä että nykyisessä raskaudessa. Mutta se meni ohi siinä 12. viikon jälkeen. Ehkä sama sinullakin? Kun totut raskaushormooneihin, olo on helpompi.
Lastaan rakastaa eniten tässä maailmassa. Miksi tuhoaisit pienen elämän jonkun migreenin vuoksi? Hakeudu psykologille tai psykiatrille, tuo johtuu ihan alkushokista. Tuskin oikeasti haluat aborttia. Jos olet herkkä ihminen, miettisit sitä lopun ikääsi.
No ehkä sen takia että "joku migreeni" on vaan niin hirveä? Ei pidä vähätellä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä - murhaaja! Lapsia on tehty sota-aikana, laman aikana, köyhyyteen jne. Miksi? Koska he ovat tulevaisuus, lupaus paremmasta. Sinulle en toivo muuta kuin mielenterveysongelmia tulevaisuudessa. Ole sitten onnellinen velkaisessa asunnossasi yksin kunhan miehesikin jättää sinut paremman (ja heitä riittää) naisen vuoksi.
Hiton sairaita ja noloja nämä jotkut kommentit.
Onnea ap:lle odotukseen.
Kiva, että Porvoossa oli mukava neuvola!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiton sairaita ja noloja nämä jotkut kommentit.
Onnea ap:lle odotukseen.
Kiitos sulle.
Ja niin tuntuu olevan. Se päätös on kaikkea muuta paitsi helppo. Siitä täytyy olla niin varma jotta päätöksen kanssa voi elää. Jollekin se on oikea ratkaisu!
ap
Onnea :) Niistä lainoista saa usein lyhennysvapaata.. ainakin 6kk. Itse otin kun yksin asuntoa maksoin ja lasta odotin. Möin tosin asunnon lyhennysvapaalla ja siirryin vuokralle, niin mahdollistui hoitovapaallekin jääminen (vakityö). Rahan ei kannata antaa ratkaista, kun lapsen elämästä kyse. Tulipa tämänkin isä syntymän jälkeen toisiin aatoksiin ja halusi osaksi jokapäiväistä elämäämme. Mutta olisin minä tämän yksinkin elättänyt, vaikka työttömänä. Itse olen isosta perheestä, duunarivanhemmat.. ja jotenkin niilläkin rahat riitti 4 lapsen kanssa ja omakotitaloa +autoja+venettä maksaen.
Tänään taas neuvolassa. Siellä se pieni sydän jyskytti vimmatusti :) kaikki siellä hyvin. Enkä siis ole kuvitellut vaan kupliminen mahassa tosiaan on kaverin liikkeitä <3 Pääsin myös töihin ainakin niin pitkäksi aikaa kuin vain pystyn olemaan. Mahdollisesti äippä loman jälkeen saan jatkaa jos vain töitä riittää. Valoa tunnelin päässä siis :)
ap
Tuo alun panikoiminen on tuttua. Niin tapahtuu varmaan lähes kaikille.