Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys (?) laihdutuksesta ja anoreksiasta.

Vierailija
02.04.2017 |

Kun laihdutetaan, sanotaan että pitää syödä tarpeeksi tai keho menee säästöliekillä eikä laihtumista enää tapahdu.

Miten anorektikko voivat syödä hyvin hyvin vähän ja laihtua silti?

Selittäkää mulle te viisaammat!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittyy sillä, että säästöliekillä uhkailu on aivan yliliioiteltua.

Vierailija
2/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mitään "säästöliekkiä" ei ole olemassakaan. Toisekseen proanat liikkuvat syömiensä kalorien edestä ja enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve ihminen laihduttaessaankin syö vähintään tuplasti sen mitä anorektikko. Anorektikko nälkiinnyttää itseään, ei syö juuri mitään ja treenaa pakonomaisesti, niin kauan kuin pystyy.

Vierailija
4/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut tätä säästöliekki juttua. Selittäkää toki miten säästöliekki voi iskeä peruslaihduttajaan mutta ei esim. nälänhätäalueille tai syömishäiriöisiin.

Vierailija
5/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei säästöliekki tuota tarkoita. Se tarkoittaa, että painonpudotus tapahtuu hitaammin ja vaikeammin kuin laskennallisen kalorimäärän perusteella olettaisi, koska keho pyrkii säästämään energiaa, mm. ruumiinlämpö laskee ja liikkuminen vähenee.

Vierailija
6/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöliekki vähentää perusenerginakulutusta -> hidastaa laihtumista jos kalorit pysyy samana

Mutta ei se nollaan mene.

Säästöliekissä siis elimistö alkaa sulkea "turhia" elintoimintoja kuten hiusten kasvua ja ihon kuntoa, lämmöntuotantoa jne, a esim naisilla hedelmällisyys lähtee helposti (ei ovuloi)

Vierailija
7/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok! Kiitos numerot 5 ja 6.

T: ap

Vierailija
8/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittäkää mulle miten monella anorektikolla on kaunis, pitkä tukka ja toisaalta, aika moni tulee helposti raskaaksi?

Vierailija
9/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

selittäkää mulle miten monella anorektikolla on kaunis, pitkä tukka ja toisaalta, aika moni tulee helposti raskaaksi?

Selitys: et tunne ''montaa anorektikkoa''. Mä vietin aikoinaan vuoden syömishäiriöosastolla, ja kyllä siellä näki sen mitä tuo sairaus on todellisuudessa. Taidettiin vitsaillakin siitä, kuinka jokaisen hiusharja oli yhden harjanvedon jälkeen täynnä irtohiuksia. Raskausjuttuun en osaa vastata, tuntemani anorektikot eivät ole pystyneet parisuhteeseen/seksiin. 

Vierailija
10/10 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet syövät vitamiineja yms. jotta hiukset, kynnet, hampaat ja iho pysyisi kunnossa. Tällä myös ehkäistään se, että ihmiset eivät alkaisi epäillä ja kysellä. Tapa piilotella sairauttansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän