Onko kenellekkään Seronil-lääke aiheuttanut maniaa/hypomaniaa?
Tuntuu kuin tuo aiheuttaisi jonkin sorttista maniaa. Tuntuu, jotenkin levottomalt kokoajan ja pakko tehdä jotain. Puhua papatan kokoajan jne
Kommentit (7)
Söin joskus aikoja sitten Seronilia jonkin aikaa, mutta sivuvaikutusten takia oli pakko lopettaa. Aiheutti mulle sydämentykytystä ja paniikkikohtauksia.
Olen käyttänyt kyseistä lääkettä melkein 20 vuotta, eikä ole koskaan aiheittanut minulle tuollaista.
Jos on kaksisuuntainen niin voi aiheuttaa.
Voi aiheuttaa touhukkuutta lukee ohjeessa
Mulla Sertralin aiheuttaa välillä jotenkin yliaktiivisuutta, ei nyt varmaan manian puolelle ole mennyt mutta just touhukkuutta. Varsinkin jos en ole huomannut syödä (lääke aiheuttaa myös ruokahaluttomuutta) Mutta mulle se sopii ihan hyvin, koska masennuksen vuoksi mulla on ollut aikaisemmin aloitekyvyttömyyttä ja vaikeuksia saada asioita aikaan. On kiva, kun asiat eivät jää pelkästään suunnittelun asteelle, vaan se toteutuskin onnistuu nykyään ja ei jää niin usein kesken.
Mun teinilläni aiheutti ekan viikon aikana unettomuutta, mutta sen jälkeen ei mitään sivuoireita. Oli hyväntuulisempi, jaksavampi ja äänten kuulemiset ja tensiopäänsäryt loppuivat.
Näin siis vuosi sitten, on syönyt siitä lähtien.
up