Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten bändin kiertueelle töihin?

Vierailija
02.04.2017 |

Ihan ajatusleikkinä ja mielenkiinnosta kysyn. Miten ihmiset hakee ja pääsee vaikka lempibändinsä kiertueen crew'hun töihin? Onko joku ollut jonkin bändin kiertueella töissä? Minkälaisia töitä sieltä löytyy? Onko jotain "yleismies jantusen" hommia (vaikka fanituotteiden myyntiä kojussa), missä ei vaadita erityistaitoja (esim. ääniteknikko tms.)?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tiedoilla ei kyllä kannata hakea minkään bändin hommiin.

Vierailija
2/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan hakemassa. Osaatko itse lukea? ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olekaan hakemassa. Osaatko itse lukea? ;-)

Juu osaan.

Eli ajatusleikkinä, ota selvää mitä ääniteknikko tekee.

Vierailija
4/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla tiedoilla ei kyllä kannata hakea minkään bändin hommiin.

Sulla kun ilmeisesti on sitä tietoa, niin sivistäpä meitä tyhmempiä?

Vierailija
5/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö siellä kiertueella ole töissä ääniteknikoita tmv.(vai mitä ne nyt sit on?), joilla on erityiskoulutus ja kokemusta siihen hommaan? En nyt jaksanut kirjoittaa ap viestiin niin pitkästi, mut ääniteknikko oli siis suluissa siksi, koska siihen tarvitaan spesiaaliosaamista ja halusin tietää onko siis muita hommia, mihin ei tarvittaisi vastaavia erikoistaitoja?

Vierailija
6/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarat auki niin eiköhän irtoa.

Vierailija
7/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haarat auki niin eiköhän irtoa.

En mä sillee haluu. :-D onks muita tapoja?

Vierailija
8/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä nahkamiesten bändissä ois fagotinsoittajan vakanssi kiertueelle avoinna. Kiinnostaako ap:ta?

Vierailija
9/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö siellä kiertueella ole töissä ääniteknikoita tmv.(vai mitä ne nyt sit on?), joilla on erityiskoulutus ja kokemusta siihen hommaan? En nyt jaksanut kirjoittaa ap viestiin niin pitkästi, mut ääniteknikko oli siis suluissa siksi, koska siihen tarvitaan spesiaaliosaamista ja halusin tietää onko siis muita hommia, mihin ei tarvittaisi vastaavia erikoistaitoja?

Roudaus, jos olet fyysisesti vahva. Usein kai tarvitaan erityisosaamista sähköjen, reityksen, miksauksen jne kanssa. Tosi vähän olen bändien matkassa kulkenut mutta soittajakavereiden puheista niin olen ymmärtänyt. Ja mä en ymmärrä noista mitään.

Pienemmät bändit roudaa kyllä itte ja myy itse levyjään keikoilla.

Bändäri olisi tietty yksi vaihtoehto, jos pokkaa riittää.

Vierailija
10/10 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! :-) Ihan tosiaan huvikseni mietin tällaista iltani ratoksi, en todellakaan ole oikeasti minnekään hakemassa. :-)

Mites sellaiset isot "maailmanluokan" ulkomaalaiset bändit? Vaikka jollain U2:n kiertueellahan on kai jos jonkinlaista työntekijää mukanaan ravintola-alan työntekijöistä ja hierojista lähtien? :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme