Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole yrittäjä?

Vierailija
02.04.2017 |

Mitä vaikeaa siinä muka on? Ei oo ketään hengittämässä niskaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaisin itseni hengiltä puolessa vuodessa.

Tämä. Sitäpaitsi jos firma menis konkkaan niin..

Vierailija
22/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittäjä, mies myös. Syynä se ettei ollut muuta työtä joten oli "pakko" alkaa yrittäjiksi.

Nyt ei tarvii elää muiden rahoilla.

Olisihan helpomaa olla toisella töissä. Olisi ylityökorvaukset ja lomarahat ja sairauslomat.

Tosin nyt minulla jää nettona käteen 2000-2500ekk ja miehellä 2000-4000ekk.

Itselläni tosin työpäivätkin 9-10h ma-pe ja kesällä lomaa 3-4vk.

Miehellä työpäivät 5-7h ma-pe kesällä lomaa 2vk.

Sairauslomalla ei kumpikaan ole ollut koko yrittäjyytensä aikana, eli minä 5v aikana ja mies 10v.n aikana.

Itse ainakin pääsisin varmasti jo muillekkin töihin tälle alalle, mutta palkka olisi reilusti pienempi joten ei kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli aiemmin yrittäjä ja musta se oli kamalaa hommaa. Ainainen epävarmuus. Lopetti yrityksen liian pienen tuoton takia ja uutta työtä, palkkatyötä, ei löytynytkään. Lopettamisen hyväksyi kyllä työkkärikin, koska tulot jäi alle minimitoimeentulon yli 1,5 vuoden ajan. Onneksi ei jäänyt sentään velkaa.

No, miespä päätti, että yritystä taas aloiteltava, koska muutakaan vaihtoehtoa ei ole, eikä työttömänä voi ikuisesti olla. Tällä kertaa (viimeksi perusti tyhjästä) löysi hyvän myynnissä olevan yrityksen ja ei kun ostoksille. Mä vastustin kovin, koska meidän taloon piti kiinnittää osa ostolainasta, mutta mies perusteli sillä, että ikää tulee ja pakkohan tässä on jotain tehdä. Mitään ei saa, jos ei ota riskiä.

Tällä kertaa minäkin päätin osallistua yrityksen toimintaan ja olen jäänyt aivan koukkuun. En jaksaisi enää omaa palkkatyötä, hoitaisin mielelläni yrityksen asioita kaikki päivät. Ei vaan uskalla laittaa kaikkia munia samaan koriin. Työtä mulle kyllä riittäisi ja hyödyllistä. Nyt mulle on auennut tuo yrittämisen riemu. Välillä valuu hiki pelosta, että tähänkö tää kaatuu ja sitten mennään taas korkealla. Adrenaliini virtaa. Ja se tunne, kun oikeasti saat homman toimimaan. Oikeasti sinä teet jotain oikein ja saat tuotetta menemään. Jes. Se tyydytys siitä, kun maksaa laskut, työntekijöiden palkat ja vielä tilille jää rahaa. Siitä on ihana nostaa sitten itselle, kun tietää ansainneensa joka pennin. Eikä kukaan sanele aikatauluja. Ei määrittele, mihin hintaan teet tarjouksia. Saat itse päättää ja itse vastata. Asetat itse tavoitteesi ja et ole tilivelvollinen yksityiskohdista kenellekään tai isommistakaan linjoista. Tää on upeaa. En olisi ikinä uskonut, että tämmöinen peruspelkuri, jonka suvussa ei ole yhtään yrittäjää, voi löytää itsestään tämmöisen riemun tällä alueella. Tottakai työ sitoo palkkatyötä enemmän ja stressitasokin nousee välillä korkealle, mutta ei ne palkkatyötkään niin stressittömiä ole aina.

Oikeasti yrittäjyyttä ei kannata pelätä turhaan. Ei se vaadi kuin tervettä järkeä ja jonkinlaista psykologista silmää tulla ihmisten kanssa toimeen. Tietysti bisnesidea pitää olla kohdillaan, mutta sen jälkeen se ei ole rakettitiedettä!

Vierailija
24/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan turvallisen elämän, säännöllisen palkan ja lomarahat, palkallisen kesäloman, ylityökorvaukset ja työterveyshuollon.

Mistä ne löytyy? Onko samassa paikassa myös taikaseinä, runsaudensarvi ja nuoruuden lähde?

Olen lääkäri. Voin hyvin konkreettisesti saada turvallisen elämän, säännöllisen palkan, lomarahat, palkallisen kesäloman, ylityökorvaukset, työterveyshuollon ja muita etuja. Samaan aikaan saan työstäni hyvän korvauksen, elämä on stressitöntä ja vapaa-aikaa jää perhe-elämään ja matkusteluun. Osingoista saa lisätuloja, vaikka ilmankin pärjäisi. En koe loisivani taikaseinän varassa, koska pelastan ihmishenkiä ja maksan veroni. Kerrohan sinä nyt pikkuyrityksestäsi, jos haluat. :)

"kerrohan sinä nyt pikkuyrityksestäsi..." 

Vierailija
25/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yrittäjä on käytännössä vain duunari paskemmilla työehdoilla ja oikeuksilla.

Vierailija
26/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan turvallisen elämän, säännöllisen palkan ja lomarahat, palkallisen kesäloman, ylityökorvaukset ja työterveyshuollon.

Mistä ne löytyy? Onko samassa paikassa myös taikaseinä, runsaudensarvi ja nuoruuden lähde?

Olen lääkäri. Voin hyvin konkreettisesti saada turvallisen elämän, säännöllisen palkan, lomarahat, palkallisen kesäloman, ylityökorvaukset, työterveyshuollon ja muita etuja. Samaan aikaan saan työstäni hyvän korvauksen, elämä on stressitöntä ja vapaa-aikaa jää perhe-elämään ja matkusteluun. Osingoista saa lisätuloja, vaikka ilmankin pärjäisi. En koe loisivani taikaseinän varassa, koska pelastan ihmishenkiä ja maksan veroni. Kerrohan sinä nyt pikkuyrityksestäsi, jos haluat. :)

"kerrohan sinä nyt pikkuyrityksestäsi..." 

Ollaan rehellisiä, tuskin täällä mikään Ilkka Paananen kirjoittelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi