Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uu ramssansaa, kudikudi ramsanssaa - senkö leikkiminen auttaa työllistymään?

Vierailija
02.04.2017 |

Aloitin viime torstaina kuntouttavan työtoiminnan ja ryhmäyttävänä tutustumisleikkinä leikimme niin motoriikkaa kuin kielellistäkin ilmaisua kehtittävää piirileikkiä. Perjantaina en päässyt paikalle kun oli lääkärissä käynti. Jatkuuko sama leikki ja haaveiden kehän askartelu maanantaina kokopäiväisenä vai mikä on homman nimi? Puolen vuoden kakku lusittavana. Ei oo aikamiehen hommaa...

Ari 38v

Kommentit (509)

Vierailija
301/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap itse haluaisi tehdä? Olla vaan kivasti kotona ja nostaa korvauksia?

No kuule, moni työtön haluaisi varmasti mielummin vaikka opiskella! Atk-taitojen päivitystä, kielitaidon petraamista tai uuden kielen opettelua. Kerro sinä miksi työtön ei saa opiskella työttömyysturvalla kuin tarkkaan harkituilla aloilla jos silloinkaan?

Mulla menee päivät juuri itseopiskelun parissa. Onhan sekin jotakin, mutta mieluiten tietysti opiskelisin niin, että saan osaamisestani jonkun todistuksenkin. Valitettavasti esim. atk-sertifikaatit on sen verran kalliita, ettei ole varaa niistä maksaa.

Vierailija
302/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on vain se, että kuntouttavaan työtoimintaan tulevat ovat fyysisiltä ja psyykkisiltä voimavaroiltaan sellaisia, että voivat olla töissä yhtenä päivänä viikossa kolme tuntia. Siitä aloitetaan, ja lisätään työmäärää, jos ja kun voimia riittää.

Jos 38-vuotias mies saa kutsun mainittuun, niin sitä on lusittu kotipuolessa niin kauan, että jotain olis tehtävä. Voi palstalla esittää toki rehvakasta, mutta totuus on toisenlainen.

Kuntouttava työtoiminta on tarkoitettu niille, jotka eivät voi olla kuin 3h viikossa töissä yhtenä päivänä, mutta kuntouttavaan työnnetään myös terveitä työkykyisiä, ettei kunnan tarvitsisi maksaa sakkomaksua. 

Netistä löytyy lukuisia linkkejä, tässä yksi http://www.aamulehti.fi/kotimaa/kaupunki-velvoittaa-jaakko-filppulan-ku…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhea. Tässä ketjussa on ollut monta hykerryttävän hauskaa kohtaa, joille olisin nauranut katketakseni ellei samalla itkettäisi ja ahdistaisi ihmisten puolesta.

Mä olen yksi noista ponileikittäjäksi valmistuneita.

Tai siis, en ole (onneksi!) ponileikkejä vetänyt, mutta mun ensimmäiset työtehtävät oli juurikin jotain Työkkärin uravalmennusjuttuja ja työpajan vetoa. Olen itse ollut aina pesunkestävä humanisti vaikken varsinaisia humanistisia tieteitä olekaan opiskellut. Mulle on kuitenkin aina ollut selvää, että tärkeintä on ihmisten arvostaminen, kunnioittaminen, yksilöiden kohtaaminen elävinä ja oman elämänhistoriansa kokeneina ihmisinä. Mä haluan ymmärtää, auttaa, olla saatavilla ja etsiä tietoa jonka avulla auttaa paremmin. Ajattelin, että työttömien kanssa työskentelyssä nuo asiat korostuvat ja koska haluan auttaa jokaista vahvistamaan pystyvyysuskoaan ja pääsemään hyvään duuniin, joudun tekemään lujasti töitä itse. Mietin ennen töiden aloittamista, millaisten taitojen kartoituksia käyn läpi, mitä asioita käsitellään ja miten, mistä kukin hyötyisi eniten ja mistä löydän erilaisia tehtäviä (esim. ryhmän toiselle puoliskolle vaikka saksan kielen opiskelu"peli" ja toiselle excel-työpajaa jne.). Mietin, miten itse kehittäisin itseäni työelämän ulkopuolella.

Siksi mulle tuli todella aitona järkytyksenä, kun sainkin valmiit ohjeet, joiden avulla toimia. Oppaassa oli tarkkaan määritelty mitä LEIKITÄÄN, mitä pelataan, miten haahuillaan ympäriinsä kuusi tuntia päivässä. Jotkut oli ihan ok, iso osa ei ja mielestäni halvensivat ihmistä. Yritin soveltaa parhaani mukaan noita ohjeita ja jätin kaikki naurettavat jutut pois. En todellakaan halunnut menettää omia kasvojani muiden edessä, koska sitä se olisi ollut. Olin vastavalmistunut, 24-vuotias maisterityttönen ja mulla oli vastassa sekava sakki jengiä, kaikki itseäni vanhempia. Ei siinä herranjumala kukaan voi alkaa vetää jotakin ponileikkiä?? Raportoidessani näitä vetämiäni valmennuksia sain kulmien kohottelua ja epäilyksiä siitä että miksi olen mennyt sooloilemaan omiani. Niin ei kuulemma pidä tehdä, kun näille on tarkat ja hyviksi koetut struktuurit. Just. Onneksi keräämäni osallistujapalaute oli sen verran hyvää, että se kompensoi tätä säätämistäni. Ei silti jäänyt hyvä fiilis enkä onneksi joutunut jatkamaan tuolla pitkään. Mietin vain, että jos ei ole yhtä korkealla moraalilla ja humanistisilla arvoilla varustettua henkilöä kuin mä vetämässä noita, niin ne on todella ihan ala-arvoista kuraa. Voin hyvin kuvitella, että moni tässä ketjussa kerrottu juttu on totta. Kun ihminen saa valtaa, se tykkää käyttää sitä. Mikäpä olisi parempi asetelma, kuin kasvoton kiusaaja ja maahan lyöty työtön. Tai jos siellä on kouluttajana joku yhtä nuori tai nuorempi kuin minä joka ei uskalla ajatella omilla aivoillaan, niin joo, otan osaa kaikkien puolesta, joka noihin joutuu.

Vierailija
304/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän ja Soinin kansalle vittuilu talkoot käynnissä

......ja tämä taitaa olla vasta alkusoittoa?

Vierailija
305/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kauhea. Tässä ketjussa on ollut monta hykerryttävän hauskaa kohtaa, joille olisin nauranut katketakseni ellei samalla itkettäisi ja ahdistaisi ihmisten puolesta.

Mä olen yksi noista ponileikittäjäksi valmistuneita.

Tai siis, en ole (onneksi!) ponileikkejä vetänyt, mutta mun ensimmäiset työtehtävät oli juurikin jotain Työkkärin uravalmennusjuttuja ja työpajan vetoa. Olen itse ollut aina pesunkestävä humanisti vaikken varsinaisia humanistisia tieteitä olekaan opiskellut. Mulle on kuitenkin aina ollut selvää, että tärkeintä on ihmisten arvostaminen, kunnioittaminen, yksilöiden kohtaaminen elävinä ja oman elämänhistoriansa kokeneina ihmisinä. Mä haluan ymmärtää, auttaa, olla saatavilla ja etsiä tietoa jonka avulla auttaa paremmin. Ajattelin, että työttömien kanssa työskentelyssä nuo asiat korostuvat ja koska haluan auttaa jokaista vahvistamaan pystyvyysuskoaan ja pääsemään hyvään duuniin, joudun tekemään lujasti töitä itse. Mietin ennen töiden aloittamista, millaisten taitojen kartoituksia käyn läpi, mitä asioita käsitellään ja miten, mistä kukin hyötyisi eniten ja mistä löydän erilaisia tehtäviä (esim. ryhmän toiselle puoliskolle vaikka saksan kielen opiskelu"peli" ja toiselle excel-työpajaa jne.). Mietin, miten itse kehittäisin itseäni työelämän ulkopuolella.

Siksi mulle tuli todella aitona järkytyksenä, kun sainkin valmiit ohjeet, joiden avulla toimia. Oppaassa oli tarkkaan määritelty mitä LEIKITÄÄN, mitä pelataan, miten haahuillaan ympäriinsä kuusi tuntia päivässä. Jotkut oli ihan ok, iso osa ei ja mielestäni halvensivat ihmistä. Yritin soveltaa parhaani mukaan noita ohjeita ja jätin kaikki naurettavat jutut pois. En todellakaan halunnut menettää omia kasvojani muiden edessä, koska sitä se olisi ollut. Olin vastavalmistunut, 24-vuotias maisterityttönen ja mulla oli vastassa sekava sakki jengiä, kaikki itseäni vanhempia. Ei siinä herranjumala kukaan voi alkaa vetää jotakin ponileikkiä?? Raportoidessani näitä vetämiäni valmennuksia sain kulmien kohottelua ja epäilyksiä siitä että miksi olen mennyt sooloilemaan omiani. Niin ei kuulemma pidä tehdä, kun näille on tarkat ja hyviksi koetut struktuurit. Just. Onneksi keräämäni osallistujapalaute oli sen verran hyvää, että se kompensoi tätä säätämistäni. Ei silti jäänyt hyvä fiilis enkä onneksi joutunut jatkamaan tuolla pitkään. Mietin vain, että jos ei ole yhtä korkealla moraalilla ja humanistisilla arvoilla varustettua henkilöä kuin mä vetämässä noita, niin ne on todella ihan ala-arvoista kuraa. Voin hyvin kuvitella, että moni tässä ketjussa kerrottu juttu on totta. Kun ihminen saa valtaa, se tykkää käyttää sitä. Mikäpä olisi parempi asetelma, kuin kasvoton kiusaaja ja maahan lyöty työtön. Tai jos siellä on kouluttajana joku yhtä nuori tai nuorempi kuin minä joka ei uskalla ajatella omilla aivoillaan, niin joo, otan osaa kaikkien puolesta, joka noihin joutuu.

Kiitos sinulle kun jaoit kouluttajankin näkökulman. Vaikutat fiksulta ihmiseltä, ja ei varmaan ollut ihan helppoa uhmata noita valmennusfirmojen struktuureja pakollisista ponileikeistä.. Onneksi uhmasit, sillä säästit sillä oman maineesi :D . Olisiko mahdollista esittää toive, että ottaisit yhteyttä sinne MOT-ohjelmaan? Toimittajilla on lähdesuoja, he eivät paljasta henkilöllisyyttäsi kun tekevät jutun. Mutta tämä kuvio on niin karmivaa aikuisten ihmisten tahallista nöyryyttämistä, että se pitää paljastaa julkisuuteen. En kestä, että työttömiä kohdellaan noin huonosti (onneksi sinä olit heitä kunnioittava) ja en kestä että sitä tehdään minun verorahoilla. Toivottavasti olet jo kivemmassa työpaikassa :) .

Vierailija
306/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Finnish unemployed people humiliated by forcing them to play Puffy Ponies-childrens play during a course."

-DailyMail 5.4.2017

Myös juutalaisia nöyryytettiin surutta vainon aikana aina kuin mahdollista pelleily-metodein jolloin ihminen alennettiin siten ,että häntä nöyryytettiin olosuhteiden ja pakottein sallimin keinoin.

Kudi-kudi-kudi-ramssassaa.......

Vierailija
307/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Finnish unemployed people humiliated by forcing them to play Puffy Ponies-childrens play during a course."

-DailyMail 5.4.2017

Suomi oli joskus sivistysvaltio.

Vierailija
308/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on sekin kätevää, että laittamalla työttömät tällaisiin leikkivien lasten rooleihin, saadaan heidän oma näkökulmansa mitätöityä.  Ja jos ne työttömät  valittavat, että leikit nöyryyttävät, eivätkä auta työllistymisessä, niin he "eivät ymmärrä omaa parastaan, koska ovat syrjäytyneitä" tai "ovat työhaluttomia, kun ei paria päivää viikossa voi olla kurssilla."  Jos joku kunnan elinkeinojohtaja tulee vierailulle kesken leikin, tämä saa siinä hymistellä partaansa että noniin, tuollaisia ne työttömät ovat, eivät pysty muuhun kuin leikkimään.

Nämä kurssit maksavat yhteiskunnalle rahaa, joten eikö vastineeksi kurssi voisi tuottaa jotain uutta ja ajanmukaista osaamista työttömille? Sillä tavalla siitä rahasta voisi saada edes osan verotuloina joskus takaisin. On periaatteessa hyvä asia, että työttömille on tarjolla kursseja, mutta miksi kurssien ei haluta olevan työllistäviä? Miksi nöyryyttävä leikki on parempaa kuin jonkin uuden taidon opettelu?

Tosin minäkin taidan tässä vain avuttomana tulevana työttömänä höpistä, kun töissä on yt:t päällä, eikä mikään hakemus ole tärpännyt...

Vierailija
309/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on sekin kätevää, että laittamalla työttömät tällaisiin leikkivien lasten rooleihin, saadaan heidän oma näkökulmansa mitätöityä.  Ja jos ne työttömät  valittavat, että leikit nöyryyttävät, eivätkä auta työllistymisessä, niin he "eivät ymmärrä omaa parastaan, koska ovat syrjäytyneitä" tai "ovat työhaluttomia, kun ei paria päivää viikossa voi olla kurssilla."  Jos joku kunnan elinkeinojohtaja tulee vierailulle kesken leikin, tämä saa siinä hymistellä partaansa että noniin, tuollaisia ne työttömät ovat, eivät pysty muuhun kuin leikkimään.

Nämä kurssit maksavat yhteiskunnalle rahaa, joten eikö vastineeksi kurssi voisi tuottaa jotain uutta ja ajanmukaista osaamista työttömille? Sillä tavalla siitä rahasta voisi saada edes osan verotuloina joskus takaisin. On periaatteessa hyvä asia, että työttömille on tarjolla kursseja, mutta miksi kurssien ei haluta olevan työllistäviä? Miksi nöyryyttävä leikki on parempaa kuin jonkin uuden taidon opettelu?

Tosin minäkin taidan tässä vain avuttomana tulevana työttömänä höpistä, kun töissä on yt:t päällä, eikä mikään hakemus ole tärpännyt...

Kasvata nyt mahaa kun on vielä rahaa, sillä jos sinulla on pieni maha niin se paksuponi-leikki on kiusallisesti paljon intiimimpi kuin isolla mahalla. 

Vierailija
310/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tiputa vetäjää ja pompi sen jälkeen tasajalkaa naamaan päällä? Rupee nimittäin hommat muuttumaan.

Vierailija
311/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on vain se, että kuntouttavaan työtoimintaan tulevat ovat fyysisiltä ja psyykkisiltä voimavaroiltaan sellaisia, että voivat olla töissä yhtenä päivänä viikossa kolme tuntia. Siitä aloitetaan, ja lisätään työmäärää, jos ja kun voimia riittää.

Jos 38-vuotias mies saa kutsun mainittuun, niin sitä on lusittu kotipuolessa niin kauan, että jotain olis tehtävä. Voi palstalla esittää toki rehvakasta, mutta totuus on toisenlainen.

Kuntoututtava työtoiminta on sellaista missä ollaan vähintään kaksi päivää 4 - 6 tuntiin tekemässä jotain esim. puupalikoita tai huovuttamassa ja siitä maksetaan se 9 euroa päivä. Tavoitteena on lisätä sitä vähitellen ja lopulta sitä olisi vaikka 4 päivää ja 6 tuntia joka päivä.

Tämä mistä tässä on puhuttu ei ole kuntouttavaa työtoimintaa vaan toimintaa joka kantaa seuraavia nimiä " Valmiuksia työelämään!, Työelämän portit auki!, Jalka työelämään! , ym..."  Ei siis mitään tekemistä kuntoututtavalla työtoiminnalla.

Ja jos on yhtään normaali aikuinen ihminen niin kyllä se poneilu, jänöily, makaronien liimaus, ym. käyvät psyykkeen päälle ja aika rankasti. No fyysinen puoli kohoaa kun laukkaa...

Vierailija
312/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miten ois! Uusi KIVA leikki työkkärin kurssille? Palloleikki!

Tämä uutena, sit askarrellaan käsityönä keppihevonen, mennään ulos ratsastamaan niillä ja hyppimään esteitä ja kyykkyjumppaa lopuksi! Suomi nousuun! Sipilä ja kokkarit hei, te tienaatte tällä!

Vierailija
313/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kursseilla oli ollut tarkat ja hyviksi koetut struktuurit? Mistähän ne pomot sen olivat keksineet...

Vierailija
314/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kursseilla oli ollut tarkat ja hyviksi koetut struktuurit? Mistähän ne pomot sen olivat keksineet...

Yhteisissä ideariihissä ja saunailloissa näitä keksitään kännipäissään. Valtion varoilla kustannettu laatukonjakki stimuloi tätä aivojen kyykytyslohkoa toimimaan maximiteholla. Se täytyy vain muuttaa byrokraattiselle kapulakielelle, eli innovoiva työttömän aktivointi, kuntoutus ja muut erilaiset struktuurit.

Vierailija
315/509 |
05.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poni-, pallo- ja jänisleikeissä ei ole itse asiassa mitään vikaa vaan niiden olemassaolo perustuu oikeudenmukaisuudelle.

Leikitään niitä samoja ja vielä naurettavampiakin leikkejä nimittäin työpaikkojen virikepäivilläkin, ja olisi todella väärin, jos työttömät välttyisivät tältäkin.

Vierailija
316/509 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää leikit on kyllä toimittajienkin tiedossa mutta eikai näistä nyt mitään juttuja tehdä! Solvataan mieluummin työttömiä ja yritetään saada kaikki uskomaan että kaikki työttömät on vaan laiskoja paskoja.

Vierailija
317/509 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
318/509 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyön vetoa, ettei mene kauan kun joku nurkkaan ahdettu, vähän mielenterveysongelmainen hyökkää tuollaisen kurssinpitäjän kimppuun ja tappaa sen.

Vierailija
319/509 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän nämä työttömyyskurssit työllistävät vielä enemmän kuin nyt, kun konsulttien lisäksi palkataan vielä vartijat joka ryhmälle.

Vierailija
320/509 |
07.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vielä lisää laulukurssien tapahtumia! Tää on niin hauskaa kun mietin omia leikkejäni samoilla kursseilla :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi