Naapurille tiedoksi, että kiinteistössä on koneellinen ilmastointi
Kommentit (11)
No vaikka imuroinnin ajaksi ikkunan voi avata, mutta tuntikausien tuulettaminen on jo silkkaa tyhmyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan tuulettaminen raikastaa sisäilmaa vaikka kuinka olisi koneellinen ilmastointi. Kylmemmällä säällä ei tietenkään pidetä ikkunoita hirveän pitkään auki vaan tuuletetaan nopeasti.
tämä
^ Esimerkiksi kesällä ikkunaa ei ole tarkoitus pitää auki vaan asuinviihtyvyyden kannalta suotuisa lämpötila saadaan ilmastoinnin kautta.
Oletko ihan varma että on ilmastointi eikä ilmanvaihto?
Meillä on keittiön ikkuna aina auki että röökin haju poistuisi. Kesällä poltellaan sitten partsilla vaikka siitäkäön ei naapurit tykkää mutta mehän poltetaan omassa kämpässä missä halutaan.
Kertoisit nyt edes sen naapurin osoitteen, jotta tästä aloituksesta voisi olla hyötyä edes jollekulle.
Kiitos tiedosta, rakas naapuri. Suljen heti ikkunan.
Se koneellinen ilmanvaihto on ihan persuksista.
Jos asunnon ikkuna on jatkuvasti auki on ongelma lämmityspattereissa.
Joo, tässä kiinteistössä on koneellinen ilmanvaihto, joka toimii silloin kuin huvittaa, eli harvoin. Aamuisin saattaa olla kylppäri täynnä tupakansavua kun toimimaton ilmanvaihto on imenyt naapurin käryt kylppäriin. Haju on kammottava varsinkin kun en itse polta. Päivän aikana saattaa makkariin nousta alakerroksista kaikkien kokkaajien rasvan käryt; ilmeisesti liesituulettimien poistoilman loppousijoituspaikka on makuuhuoneeni. Kiva tulla töistä kotiin kun kauhea paistin ja lettujen käry leijuu asunnossa. Se tarttuu verhoihin ja muihin tekstiileihin, myös vaatteisiin ja hiuksiin. Toisinaan taas omasta liesituulettimesta puskee taas ah se niin ihana tupakankatku. Olkkarin ilmanvaihtokanavassa sama ongelma - välillä tupakkaa ja välillä rasvan käryä. Sen takia minulla on ikkuna auki, että esim. päivän poissa ollessani asuntoni ei olisi sinisen haisevan usvan vallassa. Minulla on kotonani oikeus raittiiseen sisäilmaan ja kyllä, olen valittanut.
Oman kokemuksen mukaan tuulettaminen raikastaa sisäilmaa vaikka kuinka olisi koneellinen ilmastointi. Kylmemmällä säällä ei tietenkään pidetä ikkunoita hirveän pitkään auki vaan tuuletetaan nopeasti.