Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on ok sanoa että ei pidä lapsista, mutta ei että ei pidä eläimistä?

Vierailija
02.04.2017 |

Jos joku sanoo että ei pidä lapsista, niin kuuluu vaan hymistellä että joo, aha. Mutta jos erehdyt sanomaan että et pidä eläimistä, niin sittenpä mammat nousevat kapinaan ja suunnilleen lynkkaavat, ja syyttelevät psykopaatiksi ja vaikka miksi. Muut törmänneet samaan ilmiöön?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo että ei pidä lapsista niin siinä alkaa ajattelemaan toisen motiivia. Ikäänkuin että siinä kateellinen lapseton puhuu ja säälistä ei välitä katkeran purkauksesta.

Kun taas jos joku sanoo ettei pidä eläimistä niin siinä paistaa silkka halu olla ilkeä ja tähän voi rauhassa tarttua.

Vierailija
22/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä palstalla on vähän havaittavissa sellaista, mitä ap. sanoi, mutta en muualla ole törmännyt ilmiöön. Ovatkohan nämä provoilumielessä kirjoitettuja kommentteja ja avauksia?

Muistan lapsena, että koin hyvin omituiseksi, jos joku aikuinen ei pitänyt jostain lapsesta. Esim. kerran lapsena katsoin sarjaa Pieni talo preerialla, kun äitini jutteli vieressä jonkun naapurin tädin (jolla myös oli omia lapsia) kanssa. Naapurin täti sanoi ohimennen oikein tuhahtaen: "Että minä en sitten voi sietää tota Lauraa..." siis sarjan Ingallsin Laurasta. Se oli minusta niin outoa, että vieläkin muistan sen.

Minusta kaikkien aikuisten kuuluu pitää kaikista lapsista. Olen hämmästyneenä huomannut, että kaikki eivät ajattele näin.

Ja eläimistäkin lähtökohtaisesti, mutta ei yhtä itsestään selvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minä olen ainakin sanonut monellekin ihmiselle, että en haluaisi missään tapauksessa koiraa. Enpä ole ajatellut, että minua pidettäisiin omituisena.

Vierailija
24/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐱🐶❤️

Vierailija
25/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos myös haluaa, että niitä luontokappaleita sattuu? Aika lailla yhdentekeviä elukat mulle on, mutta ihan sama vaikka koiralta revitään tassu irti. Eläinten kärsimykset on mulle yks hailee.

Mene hoitoon, vaikutat psykopaatilta.

Miten niin? Inhoan väkivaltaa ihmisiä kohtaan. Elukat on tosiaan kuitenkin mulle yks hailee.

Eläimet itsessään voivat olla "yks hailee" mutta jos myös niihin kohdistuva väkivalta ja niiden kärsimys on sitä, niin päässä on vikaa. Eläimet ovat viattomimpia maailmassa, sairas on ihminen joka nauttii niiden rääkkäämisestä tai edes ajattelee että "ihan sama".

Vierailija
26/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja puhui eläimistä ja sit täällä keskustellaan lemmikeistä ja koirista. Siis eihän kukaan varmaan pidä kaikista eläimistä. En mäkään erityisemmin paarmoista, hirvikärpäsistä tai punkeista. Tai jostai sisäloisista. Sit en pidä myöskään kaikista kasveista, esim. jättipalsamista. Enkä kaikista sienistä kuten valkokärpässienestä. Tykkään monista bakteereista mut toisista taas en... Ja virukset on melko kurjia kaikki.

Noin yleisesti musta on kuitenkin ihan ok et elämää on olemassa.