Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on ok sanoa että ei pidä lapsista, mutta ei että ei pidä eläimistä?

Vierailija
02.04.2017 |

Jos joku sanoo että ei pidä lapsista, niin kuuluu vaan hymistellä että joo, aha. Mutta jos erehdyt sanomaan että et pidä eläimistä, niin sittenpä mammat nousevat kapinaan ja suunnilleen lynkkaavat, ja syyttelevät psykopaatiksi ja vaikka miksi. Muut törmänneet samaan ilmiöön?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Ennen en edes uskaltanut tunnustaa sitä.

Nykyään sanon kyllä ihan suoraan, etten pidä eläimistä, koska mitä tuota valehtelemaan? Siinäpähän paheksuu joku, jos niin haluaa.

Itse pidän lapsista, mutta en eläimistä. Eläimetkin ovat ihan kivoja tuolla luonnossa, mutta lemmikeistä en välitä. Olen huomannut, että ihmiset paheksuvat herkästi varsinkin jos ei tykkää koirista. Minusta koirat ovat rasittavia, ärsyttäviä ja niistä tulee sotkua. En ymmärrä, miksi niistä pitäisi tykätä? Ei se luulisi olevan keltään pois.

Vierailija
2/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kaikki eläimiä. Olette sairaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta kumpikin on ok sanoa. Se riippuu siitä, esittääkö asian tahallaan loukkaavasti. Normaalit käytöstavat kun huomioi, niin saa olla ihan rehellinen. En esim. juuri äidiksi tulleelle naiselle alkaisi esitelmöimään omaa mielipidettäni vaan käyttäytyisin kunnioittavasti. Mutta kaveriporukassa jos aiheesta keskusteltaisiin muuten vain niin voisin ihan hyvin kertoa, etten pidä lapsista.

Vierailija
4/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut. Ennen en edes uskaltanut tunnustaa sitä.

Nykyään sanon kyllä ihan suoraan, etten pidä eläimistä, koska mitä tuota valehtelemaan? Siinäpähän paheksuu joku, jos niin haluaa.

Itse pidän lapsista, mutta en eläimistä. Eläimetkin ovat ihan kivoja tuolla luonnossa, mutta lemmikeistä en välitä. Olen huomannut, että ihmiset paheksuvat herkästi varsinkin jos ei tykkää koirista. Minusta koirat ovat rasittavia, ärsyttäviä ja niistä tulee sotkua. En ymmärrä, miksi niistä pitäisi tykätä? Ei se luulisi olevan keltään pois.

Hyvä että joku muu ymmärtää. Osa tuntuu olevan sen verran yksinkertaisia, että luulevat että jos joku ei vaikkapa pidä koirista, niin sitten ne haluavat että koiria pitäisi jotenkin satuttaa. Eihän siitä ole kyse. Ja itse asiassahan suurin osa näistä jotka kohtelevat koiria kaltoin ovat "eläinrakkaita". 

Vierailija
5/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt. On ihan OK sanoa, ettei halua lapsia, mutta jos erehtyy sanomaan, ettei halua itselleen koiraa, leimataan koiranvihaajaksi, eikä kissaa -> kissanvihaajaksi, eikä mitään muutakaan lemmikkiä -> eläinvihajaksi yleisesti.

On ihmisillä aika suppea tunneskaala, jos kuvittelee, että eläimiä voi vain joko vihata tai rakastaa, ei mitään siltä väliltä.

Vierailija
6/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lemmikkieläimistä enkä sellaisia halua, mutta eläinten oikeudet ovat kuitenkin minulle hyvin tärkeitä, ja yritän elää niitä kunnioittaen (en syö eläimiä, osta niistä tehtyjä vaatteita jne.). Jostakin syystä saan kuitenkin osakseni kauhistelua kun sanon mielipiteeni lemmikeistä, ja minua sitten pidetään vähemmän eläinrakkaana kuin vaikkapa lihaa syövää koiranomistajaystävääni. Ei mitään järkeä.

Vierailija
7/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ylipäänsä sanoa, että ei pidä lapsista tai elämistä tai vaikkapa vanhuksista?

Harvoin kai tällaista kysymystä kohtaa? En minä ainakaan muista, että kukaan olisi minun mieltymyksiäni erityisesti kysynyt vaikkapa kissoista. 

Pikemminkin ongelma on se, että nämä ei-pitäjät ovat itse toitottamassa ei-pitämisiään ihmisille, joita asia ei vähimmässäkään määrin kiinnosta. 

Vierailija
8/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos myös haluaa, että niitä luontokappaleita sattuu? Aika lailla yhdentekeviä elukat mulle on, mutta ihan sama vaikka koiralta revitään tassu irti. Eläinten kärsimykset on mulle yks hailee.

Tässä tilanteessa kannattaa varmaan pitää suunsa kiinni seurassa kuin seurassa. 

Vierailija
9/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos myös haluaa, että niitä luontokappaleita sattuu? Aika lailla yhdentekeviä elukat mulle on, mutta ihan sama vaikka koiralta revitään tassu irti. Eläinten kärsimykset on mulle yks hailee.

Miksi?

Vierailija
10/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä monesti miettinyt. Vaikka pörröiset koirat ovat tietenkin söpöjä, niin en jaksaisi sitä jatkuvaa ulkoilua ja sitä likaa mitä tuovat, erityisesti tähän vuodenaikaan sisälle. Olen muutenkin laiska siivoamaan.

Kissoista en pidä niiden arvaamattomuuden takia enkä haluaisi että koti haisee kissanpissalle. En kestäisi sitä hajua, enkä sitä hiekkalaatikkoa "silmänroskana". Mutta tosiaan, näitähän juttuja ei saa sanoa koska silloin on automaattisesti eläinten vihaaja.

Muuten olen kyllä todella huolissani eläinrääkkäyksistä ja eläinkokeista. Pyrin käyttämään eettisesti valmistettuja, eläimillä testaamattomia tuotteita enkä osta halvinta mahdollista lihaa mitä kaupasta löytyy (tiedä mistä oloista se tulisi). Tosiaan kun sanon etten halua kotieläintä niin minä olen sitten se "hirviö".

Vierailija
11/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka on niin irtaantunut luonnosta ja elämästä, että vihaa lapsia ja/tai lemmikkejä, voitaisiin eliminoida. Turhake, jota kukaan ei tarvitse maapallolle paskomaan.

Vierailija
12/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Jos haluaa, että sitä seuraa on jatkossakin ympärillä. On tuo sen verran vastenmielinen näkemys, että harva varmaan sinua ystäväkseen haluaa. 

Mutta jos sillä ei ole väliä, niin sano sitten vain. 

Vierailija
13/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, siihen törmää tällä palstalla useasti. Joku keskustelu oli aikoinaan täälläkin kun jonkun piti valita mies tai kissa. Suurin osa kommentoijista oli sitä mieltä, että kissa tietenkin, koska lemmikkejä vihaavaa psykopaattia ei voi ottaa puolisoksi, eikä lapsia ainakaan kannata tehdä, koska jos mies on valmis kaduttamaan kissaa, niin mitä se tekisi lapsille. Kyse oli kuitenkin vain siitä, että mies ei halunnut kissaa. Mutta palstalaisten päässä asia kääntyi eläinrääkkäykseksi.

Mä en välitä lemmikeistä. En kuitenkaan hyväksy lemmikkien kaltoinkohtelua. Olisi parempi jos lemmikkejä ei saisi edes pitää. Niille harvoin tarjotaan lajille ominaista elinympäristöä ja aktiviteettejä.

Vierailija
14/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon, vaikutat psykopaatilta.

Vierailija
15/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Jos haluat, että viattomia eläimiä sattuu, se kuulostaa aika sadistiselta... Empatiakyvyttömistä sosiopaateista, jotka nauttivat kivun tuottamisesta ei yleensä pidetä. Jos vähän mietit asiaa, tajuat kyllä miksi.

Toki voit kertoa ihan ääneen niin ihmiset osaavat karttaa sinua. Etenkin naisten kannattaa karttaa tällaista henkilöä, sillä moni raakaa väkivaltaa naiselle tehnyt on aloittanut zoosadismilla. Että ihan siksi.

Vierailija
16/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään on joku trendi olla lapsivihaaja. Surullista.

Vierailija
17/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka on niin irtaantunut luonnosta ja elämästä, että vihaa lapsia ja/tai lemmikkejä, voitaisiin eliminoida. Turhake, jota kukaan ei tarvitse maapallolle paskomaan.

No minä en vihaa ketään tai mitään, en vain pidä eläimistä. Lapsetkaan ei minun juttu. Paskon kuitenkin täällä sinun kiusaksi... Ja maksan hemmetisti veroja, jotta koirapuistot, päiväkodit jne saadaan rakennettua. Joka ihan ok.

Vierailija
18/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikemminkin kohdannut päinvastaisia asenteita. Jos sanoo, ettei pidä lapsista, varsinkaan ei vauvoista, niin johan remmakka nousee. Nehän ovat niin suloisia. Eivät ole, kuolaavat ja haisevat ties mille. Sen sijaan on ihan ok, ettei pidä lemmikkieläimistä. Minä en pidä lapsista enkä elukoista. Molemmat haisevat pahalle.

Vierailija
19/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pikemminkin kohdannut päinvastaisia asenteita. Jos sanoo, ettei pidä lapsista, varsinkaan ei vauvoista, niin johan remmakka nousee. Nehän ovat niin suloisia. Eivät ole, kuolaavat ja haisevat ties mille. Sen sijaan on ihan ok, ettei pidä lemmikkieläimistä. Minä en pidä lapsista enkä elukoista. Molemmat haisevat pahalle.

Joten selaat vauva foorumia? Vaikka täällä kuinka on aihe vapaa, tämä on vauvapainoitteinen sivusto...

Vierailija
20/26 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon, vaikutat psykopaatilta.

Miten niin? Inhoan väkivaltaa ihmisiä kohtaan. Elukat on tosiaan kuitenkin mulle yks hailee.