Jos menette kauppaan kysymään jostain tuotteesta ja myyjä ilmiselvästi valehtelee
Niin mikä on kynnys asioida siinä kaupassa enää jatkossa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Autokaupassa ne valehtelee aina. Miten sattuikin, että myyjän vävyllä on samanlainen auto, jonka olen jättämässä vaihtoon ja myyjä otse ajaa sellaisella, jota olen ostamassa. Vihaan sitä tinkimistäkin, ruokakaupassa on niin kiva käydä kun hyllyn reunassa lukee kaks euroa, niin se oikeesti on kaks euroa. Mutta pakko niihin autokauppoihin on silti välillä mennä. Sama meno se on niissä kaikissa.
Saksasta on kiva käydä ostamassa auto. Hinnoissa ei ole juurikaan tinkivaraa ja palvelu on parempaa, mitä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi osa-aikainen tai uusi tai heittotuuraaja muualta niin sillon pitää sanoa asiakkaalle anteeksi olen uusi, etsinkö teille jonkun joka tietää.
Ei todellakaan kuulu valehdella, mutta montahan niitä on aspan työssä joille asiakkaat on kuin rutto.Jep, mutta tämä ei ole pätevä syy irtisanomiselle. Työhaastettalussa työntekijä sanoo että pitää asiakaspalvelusta mutta sitten todellisuudessa on tälläinen mutta minkäs teet kun ei voi antaa potkuja ja palkata kunnollista tilalle.
Oma vikanne. Ette edes kutsu minua työhaastatteluun, vaikka olen todella hyvä asiakaspalvelussa ja kerron missä ja miten olen sitä tehnyt. Katsotte vaan hakemuksesta mun iän, ja heitätte sen ö-mappiin. Yök, keski-ikäinen nainen.
Juu, en mene enää toiste jos myyjästä jää vilunki mielikuva. Kerran menin Expertille ostamaan astianpesukonetta, myyjä otti hintahaarukkani huomioon, ja kertoi yhdessä mallissa olevan metalliset ne jäteosat pohjassa, haukkui vielä päälle että muoviset hajoaa heti jne. No, ostin sitten mallin ja kun se tuotiin aikanaan kotiin, mitäpä muutakaan löysin kuin ne muoviset jäteosat!
Ostin sen jopa asennuksella eli en jaksanut lähteä reklamoimaan mutta kyllä jäi niin kusetuksen maku suuhun että enää en Expertillä käynyt eikä sitä enää onneksi olekaan.
Kyseessä oli suht vanha, sellainen kaupparatsumainen myyjä eli en usko että oli mistään kesähessustakaan kyse.
Vierailija kirjoitti:
Juu, en mene enää toiste jos myyjästä jää vilunki mielikuva. Kerran menin Expertille ostamaan astianpesukonetta, myyjä otti hintahaarukkani huomioon, ja kertoi yhdessä mallissa olevan metalliset ne jäteosat pohjassa, haukkui vielä päälle että muoviset hajoaa heti jne. No, ostin sitten mallin ja kun se tuotiin aikanaan kotiin, mitäpä muutakaan löysin kuin ne muoviset jäteosat!
Ostin sen jopa asennuksella eli en jaksanut lähteä reklamoimaan mutta kyllä jäi niin kusetuksen maku suuhun että enää en Expertillä käynyt eikä sitä enää onneksi olekaan.
Kyseessä oli suht vanha, sellainen kaupparatsumainen myyjä eli en usko että oli mistään kesähessustakaan kyse.
Ainiin, unohtui vielä kertoa että eipä ne muoviosat ole tässä vielä 5 vuodessa miksikään menneet eli myyjä kusetti niitäkin haukkuessaan.
Joskus eräa myyjä on väittänyt palvelutiskillä tuotteesta, että ei heillä sitä ole, eikä sitä saa mistään. Todellisuudessa tuotetta on ollut varastossa ja tämä on selvinnyt ihan itse netin kautta katsomalla. Myyjää vain ei ole kiinnostanut edes tarkistaa siltä koneeltaan. Joku aivan ihmeellinen asennevamma, jossa työnteko ja työpaikan säilyminen ei ilmeisesti ole kamalasti kiinnostanut ja asiakas on vain ärsyttänyt kun kehtaa tulla häiritsemään puoli tuntia ennen työajan loppumista.
Tämä eräässä huonekaluja ja sisustustarvikkeita myyvässä liikkeessä. En nyt mainitse nimeä, sillä tätä yhtä myyjää lukuunottamatta on ollut ihan asiallista palvelua.
Näemmä osaa myyjät valehdella tai eivät tiedä mistään mtn. Motonetistä kävin kysymässä kahvinkeittimen puhdistusainetta ja myyjä sanoo ettei ole. Olispa hoksannu puhelimesta etsiä ja sanoa että onhan sitä, tai vaihtoehtosesti motata naamatauluun.
Olin aikoinaan huoltoasemalla töissä. Pomo sanoi että jos joku nuori ihminen tulee kysymään sytkärin kaasua eli butaania niin pitää vastata että sitä ei ole. Siksi koska imppaavat sitä. Ne butaanit myytiin "tiskin alta" mutta nuorille ei saanut myydä. Melkoista ikärasismia ja törkeää olettaa että kaikki nuoret imppaisivat sitä, mutta pomoa oli toteltava.
Koen sen enemmänkin myyjän tietämättömyydeksi tai laiskuudeksi kuin valehteluksi. Mitä vanhemmaksi elän jotkut myyjät luottavat liikaa siihen, etten oikein tajua mistään mitään. Sekin on mielestäni lapsellista asennetta kuin valehtelua, joka tietenkin johtaa siihen " että harkitsen vielä ja palaan, jos päätän tehdä kaupat".
Kuvittelisin, että myyjätkin ovat joskus väsyneitä ja saattavat siksi sanoa mitä sattuu kuin lähteä juoksemaan ympäri kauppaa asiakkaan vuoksi. Siinä syytä kyllä kauppiasta, joka repii työntekijöiltä selkänahasta kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekaupan myyjä väittää kirkkain silmin asiakkaalle, että viskoosi on luonnonkuitua. Kuulin sivusta, enkä voinut olla kommentoimatta. Tuloksena myyjällä hölmistynyt kiinni jäin -ilme. Myyjä oli takuulla kokenut keski-ikäinen naisihminen, eli ammattitaidottomuudesta ei voinut olla kyse.
Viskoosin raaka-aine on kuitenkin luonnonmateriaali (yleensä selluloosa).
Suomessa ei tarvitse edes palvella kummoisesti, kun jäljestäpäin sataa kiitosta hyvästä palvelusta. Tätä olen aina ihmetellyt.