Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät halua tavata/auttaa mummoa

Vierailija
02.04.2017 |

Mummolla on suuri tarve apuun kun ei pääse enää itse käymän kaupassa tai siivoamaan kotiaan. Toki hänellä käy kotipalvelu (vai mikä se on) mutta se ei kuulemma riitä. Mummo harrastaa bingoilua mutta nyt ei pääse sinnekkään kun ei pysty kävelemään bussipysäkille.

Ratkaisu tähän on hänen mielestään että meidän lapset voisi kuskata kun heillä on mopoautot, tai minä voisin jeesata siivouksessa ja kaupassa käynneissä.

Mummo ei itse ole kyllä koskaan auttanut meitä kun lapset oli pieniä, hänellä oli aina kiire omiin juttuihinsa eikä aikaa riittänyt tavata lapsia.

Nyt on raivoissaan kun meidän lapset eivät halua auttaa "tuntematonta" mummoa heillä innosta kaverit ja omat menot niinkuin mummolla oli silloin kun nämä olivat pieniä.

Oon tästä nyt saanut suvun raivot päälleni kun olen ainoa samalla paikkakunnalla asuva enkä auta:(

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyseessä minun äitini vaan ex-mieheni joka lähti lätkimään kun lapset oli pieniä. Yritin silloin pitää läheiset välit mummoon mutta mummolla ei koskaan riittänyt aikaa meille.

Oma äitini auttoi minua paljonkin lasten ollessa pieniä ja häntä autan mielelläni jos tarve on.

Ap

Asia selvä, mitään velvollisuuksia ei ole exän sukua kohtan joten punaista luuria vaan heti kun sieltä joku  soittaa. Käske niiden ottaa yhteys exääsi, sulla ei ole mitään pakkoa auttaa tai ees selitellä.

Vierailija
42/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko soittanut kotipalveluun ja kysynyt onko heillä ideoita miten mummo pääsisi bingoon? Kauppapalvelukin järjestyisi varmasti kotihoidon kautta. Meillä päin maksaa 6e/kauppakassi kotiintuotuna eli kotihoito tekee kauppalistan mummon kanssa ja lähettää sen sitten totalille ja total käy kaupassa ja tuo ostokset kotiin. Meillä tämä toimii näin.

Kannattaa sitä kotihoitoakin välillä konsultoida. Paljon on kuitenkin sielläkin ideoita. Mummohan voisi käydä vaikka päiväkeskuksessa joku päivä. Taksilla menisi ja se tulee köntässä se päiväkeskuspäivä+taksikyydit ja taksiinkin voi hakea kelan korvauksen muihin matkoihin.

Jos olisin sinä, niin aloittaisin siitä että otat nyt nämä asiat esiin ja soitat kotihoitoon 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyseessä minun äitini vaan ex-mieheni joka lähti lätkimään kun lapset oli pieniä. Yritin silloin pitää läheiset välit mummoon mutta mummolla ei koskaan riittänyt aikaa meille.

Oma äitini auttoi minua paljonkin lasten ollessa pieniä ja häntä autan mielelläni jos tarve on.

Ap

Suvulle voi sanoa, että se on ex-mummo. Hoitakoot omansa.

Mitä vittua nyt taas? Tajuatko miesten munaa lutkuttava horu, että sun erosi exästäsi ei tee mummoista lapsille ex-mummoja! :D

Tajuatko sinä imbesilli että se mummo teki ihan itse itsestään ex-mummon omalla käytöksellään. Sen lisäksi että sulla on paha asennevamma niin myös luetun ymmärtäminen on heikkoa, aphan  kirjoitti että  koitti  itse ylläpitää suhteita ex-anoppiin mutta ex-anoppia ei kiinnostanut. Mikä siinä  oli niin ylivoimaisen vaikeaa tajuta vai iskikö vaan naisvihavaihe päälle ja sumensi  ymmärryksesi?

Lue seuraava hyvin hitaasti että asian tajuat:Mummo siis sai  ihan omalla käytöksellään aikaan sen että lapsenlapset vieraantuivat eivätkä nyt halua auttaa. Menikö nyt perille vai  vieläkö väniset?

ohis

Vierailija
44/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ap.homma hoitaa äitiään, eikä sysätä vastuuta omille lapsilleen, minusta se ei ole heidän velvollisuus ja jos mummo on niin huonossa kunnossa, eiköhän laitoshoito olisi paras vaihtoehto siellä saa 24/7 apua ja hoitoa, ei nuorilla ole aikaa hoidella mummoja, jos muutenkin opiskeleevat, käyvät töissä ym..

Vierailija
45/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitä ihmettä? Eihän tuon ihmisen auttaminen ole millään tavalla sinun tehtäväsi. Älä ota mitään syyllistämistä kuuleviin korviisikaan, ja lopeta yhteydenpito näiden syyllistäjien kanssa jos eivät lopeta. Mä olen varsin syyllisyysherkkä, mutta voin sanoa käsi sydämellä että en tuossa tilanteessa tuntisi mitään painetta auttaa.

Vierailija
46/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autan mummoani mielelläni. Käyn hänelle kaupassa aina kun paikkakunnalla olen ja muutenkin käyn viettämässä aikaa hänen kanssaan. Siskoni tekee samaa. Olemme 24 ja 18 -vuotiaat.

Tosiaan, koko lapsuus vietetty mummolassa ja kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa. En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi. En koe tehtäväkseni enkä halua.

Ootko sä ihan retardi? Mihin se hyvä kasvatus on jäänyt, jossa just kehuit itseäsi? Eli ei ole sinua kotona kasvatettu auttamaan.

Ja sä varmaan oot joku teini-ikäinen häirikkö, kun heittelet tänne tuollaisia kommentteja.

T. Eräs mutsi

Vierailija
47/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suvulle voi sanoa, että se on ex-mummo. Hoitakoot omansa.

Mitä vittua nyt taas? Tajuatko miesten munaa lutkuttava horu, että sun erosi exästäsi ei tee mummoista lapsille ex-mummoja! :D

Tajuatko sinä imbesilli että se mummo teki ihan itse itsestään ex-mummon omalla käytöksellään. Sen lisäksi että sulla on paha asennevamma niin myös luetun ymmärtäminen on heikkoa, aphan  kirjoitti että  koitti  itse ylläpitää suhteita ex-anoppiin mutta ex-anoppia ei kiinnostanut. Mikä siinä  oli niin ylivoimaisen vaikeaa tajuta vai iskikö vaan naisvihavaihe päälle ja sumensi  ymmärryksesi?

Lue seuraava hyvin hitaasti että asian tajuat:Mummo siis sai  ihan omalla käytöksellään aikaan sen että lapsenlapset vieraantuivat eivätkä nyt halua auttaa. Menikö nyt perille vai  vieläkö väniset?

ohis

Sullakin meni ihanasti tunteisiin ;D Lue mun kommentti viestistä 41:

"Lapsille hän on silti samanarvoinen mummo. Mutta totta kai mummot eivät välttämättä ole käyttäytyneet samoin. Silloin on ok käyttäytyä heitä kohtaan eri lailla, (kuten he aloittajan perhettä kohtaan), mutta ei siksi, että toinen on muka ex-mummo, koska sellaisia ei ole olemassakaan, vaan koska tunnesidettä ei ole tms."

Vierailija
48/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autan mummoani mielelläni. Käyn hänelle kaupassa aina kun paikkakunnalla olen ja muutenkin käyn viettämässä aikaa hänen kanssaan. Siskoni tekee samaa. Olemme 24 ja 18 -vuotiaat.

Tosiaan, koko lapsuus vietetty mummolassa ja kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa. En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi. En koe tehtäväkseni enkä halua.

Ootko sä ihan retardi? Mihin se hyvä kasvatus on jäänyt, jossa just kehuit itseäsi? Eli ei ole sinua kotona kasvatettu auttamaan.

Ja sä varmaan oot joku teini-ikäinen häirikkö, kun heittelet tänne tuollaisia kommentteja.

T. Eräs mutsi

Enhän ole, vaan miten VOI ihminen sanoa samaan hengenvetoon, että " kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa" ja sitten käy ilmi, että oikeastaan autetaankin vain sitä omaa verta olevaa :D koska juttu jatkuu näin: "En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi."

:'D Epäloogisuus kunniaan!

Vierailija
49/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs mutsi

Ja tällaiset mutsiksi itseään kutsuvat nyt eivät muutenkaan ole koskaan olleet niitä kansakunnan terävimpiä, eli sun mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.

t. Äiti

Vierailija
50/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun lasteni elämästä pudonneet sukulaiset:

- isäni: alkoholisti, jolle riittää seuraksi se oma ryyppyremmi

- äitini: narsisti, jolle kelpaa seuraksi vain hänen kanssaan samaa mieltä olevat ihmiset, myös jatkuva akuutti rahapula (itse aiheutettu)

- äitini äiti eli lasten isoäiti: myöskin jotenkin epävakaa mielenterveydeltään, on lähinnä kiinnostunut siitä miten muut ihmiset hänet näkevät ja siitä, että saa paljon sääliä ja ihailua osakseen, mutta ei kuitenkaan ole kiinnostunut esim. meidän lapsistamme, ei edes osaa heidän nimiään

- mieheni äiti eli lasten isoäiti: elää kahdestaan alkoholisoituneen poikansa kanssa, päätti katkaista yhteydenpidon kun kerroimme, ettei alkoholilla läträäminen kuulu meidän arkeemme, eli emme voi esim. mennä samaan aikaan kesämökille tuon mieheni alkoholisti-veljen kanssa, koska viimeistään iltapäivään mennessä hän on aivan jurrissa (ja tietysti "vika" oli meissä, eli meidän pitäisi tukea aikuisen alkoholistin hyvinvointia viemällä lapsemme hänen tykönsä - whaaat)

En ihan periaatteesta mustamaalaa ketään ja oikeasti olen hyvin pettynyt ja suren sitä, että lähipiirissämme on tällaisia ihmisiä. Paljon mieluummin veisin lapsia mummolaan ja kesämökille ja iloitsisin siitä, että lapsemme ovat tärkeitä kaikille sukulaisille. En silti aio altistaa lapsiani ihan järkyttävällä tavalla käyttäytyville aikuisille, sillä voin ihan suoraan sanoa, etten enää jaksa korjata muiden aikuisten aiheuttamaa tuhoa. :/

Mä luin tuota Aina Inkeri Ankeisen äänellä.[/quote

Muuten voisi naurattaa, mutta lasten takia ei naurata. Ei myöskään oman lapsuuteni takia. Ilmeisesti et ole koskaan kokenut tuollaista, koska et ymmärrä miten pahasti se rikkoo pienen ihmisen, joita myös kasvavat teini-ikäiset ovat. Kiitos kommentista, vaikkei se nyt osunutkaan kohdilleen.

Tuo vastaaja on itse sellainen itsekäs ihminen, joka kohtelee muita kuin roskaa vaan ja olettaa, että muut rientävät apuun, kun mummo on vähän kussut omat asiansa. Iski näistä kirjoituksista defenssit päälle ja pelko siitä, että hänetkin jätetään tekojensa seurauksena yksin. Niin jätetäänkin, koska sen minkä taakseen jättää, sen edestä löytää.

Jos haluaa saada apua, tulee muita ihmisiä kohdella arvostavasti ka kunnioittavasti koko elämän. Ei vasta siinä vaiheessa, kun tarvitsee apua. Tämä on kallis, mutta hyvä opetus. Jos se vaikka herättäisi jonkun toisen itsekkään ja ikävän ihmisen ajattelemaan käytöstään jo ennen vanhuusvuosia.

Vierailija
51/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Meillä on nyt kolme pientä lasta ja kuusikymppiset vanhempani auttavat lastenhoidossa todella paljon. Muistan kyllä ihan varmasti itse saamani avun kun he tulevat vanhemmiksi ja tarvitsevat apua.

Ihanaa :) Mä autan nyt mummina oman tyttäreni perhettä (eronnut). En rahallisesti (mitä nyt voin lainata, jos tarvii rahaa ja lasten merkkipäivinä annan pikkuisen kahisevaa), mutta muuten kaikin tavoin. Tytär joskus sanoikin, että varaathan Tenoja tarpeeksi ja nokkamukit sun muut, kun joskus alkaa ne sun "hoidot" :D Läppää läppää, mutta on ihan vakavastikin puhuttu asiasta. Käy nyt jo pesemässä mun ikkunat. Ja täysin vapaaehtoisesti kaikki, iloisin mielin ja rakkaudesta. Ja aivan taatusti kukaan ei ole hyväksikäytetty.

Vierailija
52/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs mutsi

Enhän ole, vaan miten VOI ihminen sanoa samaan hengenvetoon, että " kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa" ja sitten käy ilmi, että oikeastaan autetaankin vain sitä omaa verta olevaa :D koska juttu jatkuu näin: "En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi."

:'D Epäloogisuus kunniaan!

Älykäs ihminen ymmärtää, että sille on syynsä, miksi toista mummoa autetaan ja toista ei. Ja syynä ei ole se, että on väärä mummo, vaan syynä on mummon oma käytös.

Minäkin autan vain toista mummoa. Tai autoin, tämä toinen, jota en auttanut enkä käynyt katsomassa, kuoli jo aikaa sitten. Oli joka päivä tuhannen kännissä ja käytti huumaavia lääkkeitä alkon kanssa sekaisin. Tappeli ja riiteli sekavana kaikesta. Haki draamaan ja räiskyviä yhteenottoja. Juu ei kiinnostanut olla sellaisen mummon kanssa tekemisissä.

Vierailija
53/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se kasvatus ainakaan perille mennyt. Näetkö ristiriidan?

Vierailija
54/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs mutsi

Ja tällaiset mutsiksi itseään kutsuvat nyt eivät muutenkaan ole koskaan olleet niitä kansakunnan terävimpiä, eli sun mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.

t. Äiti

No ei tämäkään kommentti mikään älykäs ollut millään tavalla. Ihminen joka ei ymmärrä sitä, että tietyillä alueilla voi olla murresanoja ja niitä käytetään huolimatta älykkyyosamäärästä, on sivistykseltään ja empatiataidoiltaan vajaa. Katsos kun koko Suomi ei puhu pelkkää kirjakieltä, edes professorit.

Vierailija
55/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kasvatus ainakaan perille mennyt. Näetkö ristiriidan?

Miten monta kertaa meinasit jankata samaa viestiä :D?

Ohis

Vierailija
56/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ajatellut edes käydä katsomassa mummoani, nyt kun hän on kuolinvuoteella. Enkä hautajaisiinkaan osallistu. Enkä varmasti olisi häntä ikinä hyysännyt, jos olisi edes pyytänyt.

Oma äidin äiti ei pitänyt meihin mitään yhteyttä, ei varmasti muista edes lastenlasten nimiä, vaikka äitini yritti kovin saada häntä lastensa elämään aikoinaan. Ei kaikkia vain kiinnosta. Eikä minua kiinnosta jonkun satunnaisen vanhan naisen elämä.

Älä rupea tanssimaan mummon pillin mukaan, hoitakoot oma lähipiiri, te ette siihen kuulu.

Vierailija
57/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mummo on puhunut niille muille lapsilleen, ja heidän perheilleen, kuinka haluaa olla tasapuolinen kaikkia lastenlapsiaan kohtaan, he kuvittelevat tietenkin, että mummo on ollut lähellä asuvien lastenlastensa kanssa vähintään yhtä paljon tekemisissä kuin niiden kaukana asuvien. He eivät välttämättä tiedä, että välit ovat olleet käytännössä poikki jo vuosia.

Vierailija
58/58 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sinulle siis käytännössä tuntematon ihminen? Turvautukoot läheisiinsä. 

Sukulaisille jotka sinulle kiukkuavat siitä ettet hoida häntä, sano että varmasti häntä hoitavat ja auttavat ihmiset jotka kuuluvat hänen lähipiiriinsä ja jotka ovat hänelle tuttuja. Että sinulle tämä kyseinen henkilö on jo tehnyt selväksi aikoja sitten ettei halua olla tekemisissä sinun kanssasi vaikka kuinka yritit - mistä et ole kaunainen, mutta elämä vaan menee niin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme