Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset eivät halua tavata/auttaa mummoa

Vierailija
02.04.2017 |

Mummolla on suuri tarve apuun kun ei pääse enää itse käymän kaupassa tai siivoamaan kotiaan. Toki hänellä käy kotipalvelu (vai mikä se on) mutta se ei kuulemma riitä. Mummo harrastaa bingoilua mutta nyt ei pääse sinnekkään kun ei pysty kävelemään bussipysäkille.

Ratkaisu tähän on hänen mielestään että meidän lapset voisi kuskata kun heillä on mopoautot, tai minä voisin jeesata siivouksessa ja kaupassa käynneissä.

Mummo ei itse ole kyllä koskaan auttanut meitä kun lapset oli pieniä, hänellä oli aina kiire omiin juttuihinsa eikä aikaa riittänyt tavata lapsia.

Nyt on raivoissaan kun meidän lapset eivät halua auttaa "tuntematonta" mummoa heillä innosta kaverit ja omat menot niinkuin mummolla oli silloin kun nämä olivat pieniä.

Oon tästä nyt saanut suvun raivot päälleni kun olen ainoa samalla paikkakunnalla asuva enkä auta:(

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rahan tuhlausta pitäisi avustaa??

Vierailija
22/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kosto on suloista, kun maksaa potut pottuina, kuten sinä ja lapsesi teette. Vaikka kyseessä onkin ex-miehesi äiti, niin hän on kuitenkin lastesi mummo. Ei luulisi olevan ongelma mopoautoilevalle nuorelle irrottautua edes tunniksi tai pariksi viikossa rakkaista kavereistaan ja auttaa mummoa viemällä hänet kauppaan tai bingoon tai minne hän nyt toivookin kyytiä. Vai ... siitäkö se onkin kiinni, että palveluista pitäisi maksaa kunnon hinta, kun taas mummo - ihan oikein - ajattelee, että tuollaiset pienet avut ovat rakkauden tekoja, ei ostopalvelua. Mietipä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyseessä minun äitini vaan ex-mieheni joka lähti lätkimään kun lapset oli pieniä. Yritin silloin pitää läheiset välit mummoon mutta mummolla ei koskaan riittänyt aikaa meille.

Oma äitini auttoi minua paljonkin lasten ollessa pieniä ja häntä autan mielelläni jos tarve on.

Ap

No ei sun sit tartte ex- miehen sukulaisten mielipitistä välittää. Ethän ole sukua ja lapset tekee omat ratkaisunsa.

Onpa tyhmän ihmisen puhetta taas "lapset tekee omat ratkaisunsa". Lapsille tämäkin mummo on tasan samanarvoinen kuin toinen mummokin, joten miksi aloittajan kuuluisi opettaa heille vain oman sukunsa mummon auttamista???

Vierailija
24/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas on niin että äitini on auttanut kahden sisaruksen perheitä hoitoavulla jne ei koskaan minua eikä toista sisarta millään tavoin.

Nyt hän ei enää jaksa itse olla avuksi niin hän olettaa tuosta vain että minä autan niitä sisaruksia joita hän ennen auttoi. Lisäksi tarvitsee monenlaista apua itse ja minun pitää tietenkin auttaa. Ei niiden sisarten kun ovat niin kiireisiä vaikka asia on oikeasti toisin päin.

Lisäksi paheksuu sitä kun toisen huonon sisaren nuori aikuinen lapsi ei käy mummoa moikkaamassa. Miksi ihmeessä kävisi? Eihän hän tunne mummoaan ollenkaan. Tavanneet vain juhlissa vaikka asuvat samalla paikkakunnalla kun mummoa on kiinnostanut vain ne kahden sisaren perheet ja niistä vain suuna päänä puhunut kaikki kerrat kun ovat nähneet.

Täällä joku puhuu ettei pidä kostaa vaan näyttää itse oikea tapa mutta miten olla toisen kanssa tekemisissä ja auttaa kun toinen joka sekunti sanoo sen että ne toiset on arvokkaita mutta sinä ja perheesi ette?

Kyllä jokaisen tulee itseään suojella. Kaikki on arvokkaita.

Vierailija
25/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autan mummoani mielelläni. Käyn hänelle kaupassa aina kun paikkakunnalla olen ja muutenkin käyn viettämässä aikaa hänen kanssaan. Siskoni tekee samaa. Olemme 24 ja 18 -vuotiaat.

Tosiaan, koko lapsuus vietetty mummolassa ja kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa. En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi. En koe tehtäväkseni enkä halua.

Ootko sä ihan retardi? Mihin se hyvä kasvatus on jäänyt, jossa just kehuit itseäsi? Eli ei ole sinua kotona kasvatettu auttamaan.

Mummoni tuhosi lastensa keskinäisiä välejä vuosikausia (aikuisiällä). Äitini ei edelleenkään puhu siskolleen ja minä menetin vuosia serkkuni kanssa joka oli hyvä ystäväni. Vaikka autankin läheisiäni, ei minunkaan kaikkea käytöstä tarvitse sietää.

Vierailija
26/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummolla rahaa istua bingossa, niin varmaankin päsee sinne taksilla.

Miksi lastesi pitäisi kyydittää puolituntematonta mummoa, joka ei pitänyt yhteyttä heihin.

Vierailija
27/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kosto on suloista, kun maksaa potut pottuina, kuten sinä ja lapsesi teette. Vaikka kyseessä onkin ex-miehesi äiti, niin hän on kuitenkin lastesi mummo. Ei luulisi olevan ongelma mopoautoilevalle nuorelle irrottautua edes tunniksi tai pariksi viikossa rakkaista kavereistaan ja auttaa mummoa viemällä hänet kauppaan tai bingoon tai minne hän nyt toivookin kyytiä. Vai ... siitäkö se onkin kiinni, että palveluista pitäisi maksaa kunnon hinta, kun taas mummo - ihan oikein - ajattelee, että tuollaiset pienet avut ovat rakkauden tekoja, ei ostopalvelua. Mietipä sitä.

En mieti.

Ei tarvitse osoittaa rakkautta kun ei sitä ole itsekkään koskaan saanut.

Mummo on lapsille vieras ja on ihan itse aiheuttanut tämän omalla toiminnallaan.

Ap

Vierailija
28/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä autan mummoani mielelläni. Käyn hänelle kaupassa aina kun paikkakunnalla olen ja muutenkin käyn viettämässä aikaa hänen kanssaan. Siskoni tekee samaa. Olemme 24 ja 18 -vuotiaat.

Tosiaan, koko lapsuus vietetty mummolassa ja kotona on kasvatettu siihen että sitö autetaan kuka apua tarvitsee, oli se kuka tahansa. En minä toista mummoani käyttäisi missään vaikka apua tarvitsisi. En koe tehtäväkseni enkä halua.

Ootko sä ihan retardi? Mihin se hyvä kasvatus on jäänyt, jossa just kehuit itseäsi? Eli ei ole sinua kotona kasvatettu auttamaan.

Mummoni tuhosi lastensa keskinäisiä välejä vuosikausia (aikuisiällä). Äitini ei edelleenkään puhu siskolleen ja minä menetin vuosia serkkuni kanssa joka oli hyvä ystäväni. Vaikka autankin läheisiäni, ei minunkaan kaikkea käytöstä tarvitse sietää.

No se on hieman eri asia, mutta vaikutitpa aivan naurettavalta noine mustattuine lauseinesi.

Vierailija
29/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummolla on suuri tarve apuun kun ei pääse enää itse käymän kaupassa tai siivoamaan kotiaan. Toki hänellä käy kotipalvelu (vai mikä se on) mutta se ei kuulemma riitä. Mummo harrastaa bingoilua mutta nyt ei pääse sinnekkään kun ei pysty kävelemään bussipysäkille.

Ratkaisu tähän on hänen mielestään että meidän lapset voisi kuskata kun heillä on mopoautot, tai minä voisin jeesata siivouksessa ja kaupassa käynneissä.

Mummo ei itse ole kyllä koskaan auttanut meitä kun lapset oli pieniä, hänellä oli aina kiire omiin juttuihinsa eikä aikaa riittänyt tavata lapsia.

Nyt on raivoissaan kun meidän lapset eivät halua auttaa "tuntematonta" mummoa heillä innosta kaverit ja omat menot niinkuin mummolla oli silloin kun nämä olivat pieniä.

Oon tästä nyt saanut suvun raivot päälleni kun olen ainoa samalla paikkakunnalla asuva enkä auta:(

Pyytäkää kunnan sosiaalihuoltoa tekemään palvelutarvearvio.

Esimerkiksi liikkuminen: Jos toimintarajoite johtuu ikääntymisestä, on oikeus sosiaalihuoltolain mukaiseen kuljetuspalveluun. Jos toimintarajoite johtuu muusta kuin ikääntymisestä, on oikeus vammaispalvelulain mukaiseen kuljetuspalveluun.

Vierailija
30/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa palvelutalossa sun muissa laitoksissa omaa äitiänne ja isää. Aina voi ulkoiluttaa.lukea lehtiä jne. Perinnönjakoon kyllä tullaan.

Vierailija
31/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun lasteni elämästä pudonneet sukulaiset:

- isäni: alkoholisti, jolle riittää seuraksi se oma ryyppyremmi

- äitini: narsisti, jolle kelpaa seuraksi vain hänen kanssaan samaa mieltä olevat ihmiset, myös jatkuva akuutti rahapula (itse aiheutettu)

- äitini äiti eli lasten isoäiti: myöskin jotenkin epävakaa mielenterveydeltään, on lähinnä kiinnostunut siitä miten muut ihmiset hänet näkevät ja siitä, että saa paljon sääliä ja ihailua osakseen, mutta ei kuitenkaan ole kiinnostunut esim. meidän lapsistamme, ei edes osaa heidän nimiään

- mieheni äiti eli lasten isoäiti: elää kahdestaan alkoholisoituneen poikansa kanssa, päätti katkaista yhteydenpidon kun kerroimme, ettei alkoholilla läträäminen kuulu meidän arkeemme, eli emme voi esim. mennä samaan aikaan kesämökille tuon mieheni alkoholisti-veljen kanssa, koska viimeistään iltapäivään mennessä hän on aivan jurrissa (ja tietysti "vika" oli meissä, eli meidän pitäisi tukea aikuisen alkoholistin hyvinvointia viemällä lapsemme hänen tykönsä - whaaat)

En ihan periaatteesta mustamaalaa ketään ja oikeasti olen hyvin pettynyt ja suren sitä, että lähipiirissämme on tällaisia ihmisiä. Paljon mieluummin veisin lapsia mummolaan ja kesämökille ja iloitsisin siitä, että lapsemme ovat tärkeitä kaikille sukulaisille. En silti aio altistaa lapsiani ihan järkyttävällä tavalla käyttäytyville aikuisille, sillä voin ihan suoraan sanoa, etten enää jaksa korjata muiden aikuisten aiheuttamaa tuhoa. :/

Mä luin tuota Aina Inkeri Ankeisen äänellä.[/quote

Muuten voisi naurattaa, mutta lasten takia ei naurata. Ei myöskään oman lapsuuteni takia. Ilmeisesti et ole koskaan kokenut tuollaista, koska et ymmärrä miten pahasti se rikkoo pienen ihmisen, joita myös kasvavat teini-ikäiset ovat. Kiitos kommentista, vaikkei se nyt osunutkaan kohdilleen.

Vierailija
32/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot suvulle että  voivat suksia kuuseen. Jos mummo ei ole  auttanut, ei tarvitse mummoa auttaa. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Samoin sanot mummolle.

Kun sukulainen soittaa ja aloittaa haukkumisen, paina punaista luuria.

Vierailija
33/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no koko tarinan kerrottuna minua ihmetyttää eniten se, että kehtaa pyytää nuoriasi viemään itseään minnekään ja toisena se, että kun kehtaa, niin et ole jo sen verran itsenäistynyt, että kääntäisit sen sille suvulle jos joku siellä narisee, että miten kehtaatte pyytää?

Taidat itsekin kehdata pyydellä yhtä sun toista, niin et osaa nyt sanoa toisille siitä.

Vierailija
34/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä ystävälläni on ihan samanlainen tilanne, sai miehensä tavattuaan 5 v sisällä 3 lasta, kesken viimeisen raskauden ystävälläni todettiin mm sukupuolitauti, eli mies oli pettänyt vaimoaan.

Mies lähti eikä ole lapsiaan tavannut sen jälkeen, elatusmaksuissa on ongelmia. Ainoa myönnytys minkä teki, antoi yksinhuoltajuuden. No, tuli kännissä kun asiaa käsiteltiin.

Ystäväni muutti miehen paikkakunnalta pois, synnytti jo uudessa ja sitä valitusten määrää. Miksi sinä muutat pois kun miehen suku oli päässään päättänyt ystäväni muuttaa se.n lapsuuden kotiinsa ja hoitaa lapset ja siinä samalla elämäänsä katkeroituneen ex-anopppinsa.

Kun yritti puolustella eiköhän miehen tehtävä on omasta äidistään huolehtia, ystävä oli se joka oli teoillaan miehensä karkoittanut.

Ja vaikka ystävä yritti pitää yhteyttä, ei mitään, ei mitään muuta kuin valitusta.

Lopulta katkaisi yhteyden täysin. Siis mm oli vuokrannut auton, vei lapset katsomaan mummoa. Siellä oli pitkä kun nälkävuosi tehtävälista, mm hae kaupasta maalit, maalaa talo, eli koko kesän projekteja. Hän oli pari h siivonnut, mummo oli tehnyt omia juttuja, ei ollut lapsien kanssa yhtään. He olivat lähteneet pois ja mummo oli haistatellut perään kun hän ei laiskoja huoria kotiinsa kutsu toistamiseen.

Sen jälkeen ei enää pitänyt mitään yhteyttä. Ei kortteja ei mitään. Ja voi kuvitella kuinka paljon lasten isä on yhteydessä aitiinsä,

Vierailija
35/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyseessä minun äitini vaan ex-mieheni joka lähti lätkimään kun lapset oli pieniä. Yritin silloin pitää läheiset välit mummoon mutta mummolla ei koskaan riittänyt aikaa meille.

Oma äitini auttoi minua paljonkin lasten ollessa pieniä ja häntä autan mielelläni jos tarve on.

Ap

Suvulle voi sanoa, että se on ex-mummo. Hoitakoot omansa.

Mitä vittua nyt taas? Tajuatko miesten munaa lutkuttava horu, että sun erosi exästäsi ei tee mummoista lapsille ex-mummoja! :D

Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että ap nimenomaan yritti pitää läheisiä välejä eron jälkeen mummoon, lasten takia. Mummoa vaan ei kiinnostanut.

Vierailija
36/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sit paljon äidistäsi välitä?

Ei tarvitse välittää jos itse on jäänyt ilman apua. Näin se vaan menee.

ohis

Vierailija
37/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lapsiasi. Minun isovanhempani ovat aina asuneet kaukana ja heitä on tavattu synttärikahvilla kerran vuodessa jossa kiusallisesti vaihdettu kuulumiset. Jos nyt joku heistä tarvitsisi viikottaista apua, en kyllä rupeaisi auttamaan tuntemattomia ihmisiä! Eikä tämä ole mikään kosto, en vaan ole ikinä luonut mitään tunnesidettä heihin..

Vierailija
38/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai mummo saa olla ihan sellainen perse-eläin kuin haluaa, mutta sitten nuorilta vaaditaan pyyteetöntä rakkautta ja aitoa auttamisen halua? Mietipä ihan kuule hetki uudelleen, jooko.

Vierailija
39/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää katsomassa palvelutalossa sun muissa laitoksissa omaa äitiänne ja isää. Aina voi ulkoiluttaa.lukea lehtiä jne. Perinnönjakoon kyllä tullaan.

Perinnönsaaminen on laillinen oikeus. Niin olisi myös hyvän kohtelun saaminen. Jos se ei ole toteutunut, niin miksi pitäisi nähdä vanhusta? Perinnönjako ei liity näihin mitenkään.

Vierailija
40/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Suvulle voi sanoa, että se on ex-mummo. Hoitakoot omansa.

Mitä vittua nyt taas? Tajuatko miesten munaa lutkuttava horu, että sun erosi exästäsi ei tee mummoista lapsille ex-mummoja! :D

Jos olisit lukenut ketjun, tietäisit että ap nimenomaan yritti pitää läheisiä välejä eron jälkeen mummoon, lasten takia. Mummoa vaan ei kiinnostanut.

Lapsille hän on silti samanarvoinen mummo. Mutta totta kai mummot eivät välttämättä ole käyttäytyneet samoin. Silloin on ok käyttäytyä heitä kohtaan eri lailla, (kuten he aloittajan perhettä kohtaan), mutta ei siksi, että toinen on muka ex-mummo, koska sellaisia ei ole olemassakaan, vaan koska tunnesidettä ei ole tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi