Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokos veti pohjat

Onneksi on muitakin kauppoja
01.04.2017 |

Vastuullisuus ympäristöstä on tärkeä asia, mutta joskus liikakin on liikaa ja järjen käyttö on sallittua.

Asioin tänään Sokoksella ja ostin pinon vaatteita. "Laitetaanko pussiin?" Siis täh?? Eihän niitä voi räntäsateessa käsissäkään kantaa. Mikä ihmeen juttu tämä on? - mietin. Kunnes asia valkeni...

Sokos on luopunut maksuttomista muovipusseista eli ihan sama mitä ostat niin ota oma kassi mukaan, kanna käsissä tai maksa siitä, että saat mainostaa Sokos-muovikassilla. Jatkossa äänestän jaloillani ja jää tämä kauppa ilman meidän euroja, valitettavasti. En osta kenenkään logolla varustettuja muovipusseja 😤

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on muitakin kauppoja kirjoitti:

En osta kenenkään logolla varustettuja muovipusseja 😤

Eli olet niitä tahvoja jotka pakkaa kaupassa kaiken niihin ilmaisiin hedelmäpusseihin.

Oletko tollo koskaan kuullut ostoskorista?

En kuljettele mukanani ostoskoreja. Reppu tai oma kassi mukana, kun lähden ruokaostoksille.

Muista kun ostat kesällä marjoja. Et kai pyydä ilmaista hedelmäpussia. Onhan ostoskori mukana!

Aivan, tai jouluksi valmiita laatikkoruokia. En halua mihinkään kassiini lanttulaatikkolientä.

Onneksi teen nykyään laatikot itse.

Olen samaa mieltä siitä, että mainosmuovikassit pitäisi saada ainakin halvemmalla kuin mainoksettomat muovikassit.

Meillä ei kahden hengen taloudessa enää mene yhtä roskapussia viikossa, koska kierrätämme kaiken muovijätteen. Oli yllätys, kuinka paljon muovia kertyy, vaikkei syö eineksiä tms.

Vierailija
42/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasi muuten katukuvassakin ettei juuri kenelläkään niitä pinkkejä kasseja ollut, ennenhän monet ylpeinä niitä kanniskelivat. 

,

Ylpeinä :D:D:D:D Ei saakeli.

Se pussi maksaa max 25 cent. Ei luulis sen kenenkään budjettia kaatavan, varsinkin jos on useamman paidan ostamassa. Ja jos jaloillaan meinaa äänestää, niin kohta joudut tilaamaan kaiken netistä, koska tämä tapa tulee yleistymään muissakin kaupoissa. Halutaan asiakkaita herätellä ajattelemaan asioita ekologiseltakin kannalta. Ja hyvä niin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastus ei sulje ongelmaa, vaan lähinnä nolaa asiakkaan, joka saattaa vaikka sen sään takia haluta muovipussin. Mielestäni muovipusseista pitäisi luopua kokonaan ja vaihtaa ilmaisiin paperipusseihin  tai antaa muovipusseja vaikka painaville ostoksille tai niinä päivinä kun sataa rankemmin.

Sokoksen pusseja tosiaan näkyi vähän liikenteessä, mikä on ihan hyvä juttu luonnolle, mutta tuskin kovin hyvä kaupalle, koska ne ilmaiset kävelevät 3+1 mainokset loistivat poissaolollaan. Kyllä sen mainoksen saa painettua siihen paperipussiinkin.

Vierailija
44/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://yle.fi/uutiset/3-7958892

Kiittäkää vihreitä ja Heidi Hautalaa

Heidi Hautala=europarlamentti?

Vierailija
45/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa ap! Se pussi maksaa 18 senttiä. Kaataako se sun talouden???

Vierailija
46/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahastus ei sulje ongelmaa, vaan lähinnä nolaa asiakkaan, joka saattaa vaikka sen sään takia haluta muovipussin. Mielestäni muovipusseista pitäisi luopua kokonaan ja vaihtaa ilmaisiin paperipusseihin  tai antaa muovipusseja vaikka painaville ostoksille tai niinä päivinä kun sataa rankemmin.

Sokoksen pusseja tosiaan näkyi vähän liikenteessä, mikä on ihan hyvä juttu luonnolle, mutta tuskin kovin hyvä kaupalle, koska ne ilmaiset kävelevät 3+1 mainokset loistivat poissaolollaan. Kyllä sen mainoksen saa painettua siihen paperipussiinkin.

Kyllähän se vähentää ongelmaa eli muovipussien käyttöä, koska niin moni ei pussia ota. Miten niin muka nolaa asiakkaan? :D ei mua ainakaan hävettänyt ottaa muovikassia 3+1 päivillä. Ne jotka tarvii ottaa puoli-ilmaisen kassin ja ne jotka ei tarvii ei sitä ota. As simple as that :D

Vierailija
47/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Mä olen ajatellut sen vaatteiden ilmaiseen pussiin laittamisen hyvänä palveluna ja aivan varmasti minä myös äänestän jaloillani ja menen kauppaan missä pussin saa kaupan päälle.

Vierailija
48/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se vähentää ongelmaa eli muovipussien käyttöä, koska niin moni ei pussia ota. Miten niin muka nolaa asiakkaan? :D ei mua ainakaan hävettänyt ottaa muovikassia 3+1 päivillä. Ne jotka tarvii ottaa puoli-ilmaisen kassin ja ne jotka ei tarvii ei sitä ota. As simple as that :D

Mielestäni kaupan tehtävä ei ole valistaa, vaan se asenne pitäisi lähteä muualta. Onhan tuossa muovikassikysymyksessä vähän sellainen sävy, että miksi sinulla ei ole sitä kestokassia, oletko huono ihminen? Käyn aika usein Sokoksella ja olen monta kertaa nähnyt että myyjät joutuvat kiusalliseen tilanteeseen kun asiakas alkaa kiukuttelemaan kassista. Sokoksella ei edes tarjota paperikasseja ja minä kyllä haluaisin laittaa materiaalista huolimatta ainakin ostamani vaatteet uuteen kassiin, enkä ryntätä kiireesti kangaskassiin muun tavaran sekaan. Myös siinä että asiakas joutuu itse pakkaamaan tavaransa, jää yksi osa asiakaspalvelusta väliin. Eikö tuntuisi yhtään hassulta, jos kävisit Stokkalla ostamassa vaikka jonkun Burberryn takin ja joutuisit itse tunkemaan sen kassiisi?

Ehkä paras kompromissi oli, että kassit olivat hintoineen kassalla asiakkaan otettavissa kassalla kuten ruokakaupassa, mutta se paperiversio olisi ilmainen ja se olisi asetettu paremmin esille, jotta useampi ottaisi mieluummin sen. Silloin asiakas ehtii tehdä itse päätöksen ilman kiusallisilta vänkäystä ja kauppa saa mainosta, eikä anna itsestään pihiä kuvaa.

Vierailija
49/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaupan tehtävä ei ole valistaa, vaan se asenne pitäisi lähteä muualta. Onhan tuossa muovikassikysymyksessä vähän sellainen sävy, että miksi sinulla ei ole sitä kestokassia, oletko huono ihminen? Käyn aika usein Sokoksella ja olen monta kertaa nähnyt että myyjät joutuvat kiusalliseen tilanteeseen kun asiakas alkaa kiukuttelemaan kassista. Sokoksella ei edes tarjota paperikasseja ja minä kyllä haluaisin laittaa materiaalista huolimatta ainakin ostamani vaatteet uuteen kassiin, enkä ryntätä kiireesti kangaskassiin muun tavaran sekaan. Myös siinä että asiakas joutuu itse pakkaamaan tavaransa, jää yksi osa asiakaspalvelusta väliin. Eikö tuntuisi yhtään hassulta, jos kävisit Stokkalla ostamassa vaikka jonkun Burberryn takin ja joutuisit itse tunkemaan sen kassiisi?

Ehkä paras kompromissi oli, että kassit olivat hintoineen kassalla asiakkaan otettavissa kassalla kuten ruokakaupassa, mutta se paperiversio olisi ilmainen ja se olisi asetettu paremmin esille, jotta useampi ottaisi mieluummin sen. Silloin asiakas ehtii tehdä itse päätöksen ilman kiusallisilta vänkäystä ja kauppa saa mainosta, eikä anna itsestään pihiä kuvaa.

Minusta se on aika kummallista, että ostan monen sadan edestä tavaraa ja sitten en saa edes kassia  ostoksilleni. Prismassakin muuten sai vaateostoksille ennen erillisen ilmaisen muovipussin ja kassa pakkasi ne siihen. Minusta toi vaan huonoa asiakaspalvelua, ei mitään ekologisuutta. Vaikka mulla kangaspussi laukussa mukana olisikin, ei siihen kuitenkana mitään talvitakkia pakata.

Mä ainakin vaihdan kauppaa.

Vierailija
50/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä melkein taputin käsiä yhteen Sokoksen kassalla. Ostin kyllä muovikassin, kun oma kangaskassi jäi kotiin.

Valtameret on täynnä muovijätelauttoja.

Vierailija
51/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä päivää odotellessa kun joku keksii paperipussin.....eiku.

Vierailija
52/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovikassin maksullisuudesta marisijoiden kannattaa välttää sitten tiettyjä matkakohteita, esim. Britanniaa ja Alankomaita joissa ilmaiset muovipussit on myös kielletty. Briteissä muuten muovikassien kulutus putosi maksullisuuden myötä 85 %, ja kun ottaa huomioon miten suuri haitta muovi on vesiekosysteemeille niin en nyt ihan mitättömäksi puuhasteluksi kutsuisi. (https://www.theguardian.com/environment/2016/jul/30/england-plastic-bag…)

Vierailija
53/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan muovipusseja just tasan niin monta kuin tarviin roskapusseja. Ja uskoisin, että yksi roskapussi viikossa ei riitä. Kyllä tuossa ylen jutussa joku on laskenut asiat aivan päin honkia. (taas kerran)

Voiko jutun kirjoittaja vastata rehellisesti, että käyttääkö hän itse yhden roskapussin 1,5 viikkoon? Alkaa vähän haista..

Sinkkumies

Mikä siellä roskiksessa alkaa haista, kun ruuantähteet yms. laitetaan biojätteeseen, maitotölkit huuhdeltuina pahviin ja tonnikalapurkit puhtaina metallinkeräykseen?

Muakin ensin ärsytti kun tuo Sokoksen pussimaksu tuli ensimmäistä kertaa vastaan, en kuitenkaan itse ole sellainen että heitän muovipussit roskikseen vaan käytän ihan jokaikisen niistä roskapussina, mitä useampi tuollainen pikkupussi kaupoista kertyi niin sitä useammin pystyin jättää ostamatta sellaisen ison muovipussin ruokakauppareissulla. Kestokasseja on, mutta vain isohkoja jotka tosiaan ruokaostoksille sopivat hyvin, sen sijaan jos olen pikkulaukun kanssa kaupungilla niin ärsyttävää kantaa joku yksittäinen shampoopullo isossa kassissa. Mistäs saisi tuollaisia pienempiä kestokasseja?

Vierailija
54/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika typerää olla antamatta kasseja alennuspäivien aikaan. Itse huomaan alennuspäivien olemassa olon juurikin katukuvassa olevista alepusseista. Nyt niitä oli selvästi aiempaa vähemmän. 

Vierailija
55/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä melkein taputin käsiä yhteen Sokoksen kassalla. Ostin kyllä muovikassin, kun oma kangaskassi jäi kotiin.

Ja meinaat että suomalaiset heittää muovipusseja mereen?

Vierailija
56/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sokoksella on varaa päästää hyvätuloisia asiakkaita menemään niin kaikin mokomin.  Laittakoot sinne sitten itsepalvelukassatkin. Mitä minä sillä myyjällä enää teen jos ostokset pitää itse pakatakin.  Ruokakaupoissa jo käytän itsepalvelukassaa.

Vierailija
57/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meinaat että suomalaiset heittää muovipusseja mereen?

Sehän on perinne, että Sokoksen 3+1 päivien päätteeksi kaikki kokoontuvat veren rannalle ja paiskaavat sinne ostoksensa. Nyt kun pusseja ei saatu, niin samaa yhteishenkeä ei ollut ja 60" taulutelevisio on nyt kodin seinällä, eikä merenpohjassa. Alkoi mietityttämään, että onkohan ne viime vuonna ostamani 10 000 euron kajarit vielä siellä jos lähtisi sukeltamaan. 

Vierailija
58/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

dfgfddgfdgf

Vierailija
59/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan muovipusseja just tasan niin monta kuin tarviin roskapusseja. Ja uskoisin, että yksi roskapussi viikossa ei riitä. Kyllä tuossa ylen jutussa joku on laskenut asiat aivan päin honkia. (taas kerran)

Voiko jutun kirjoittaja vastata rehellisesti, että käyttääkö hän itse yhden roskapussin 1,5 viikkoon? Alkaa vähän haista..

Sinkkumies

Mikä siellä roskiksessa alkaa haista, kun ruuantähteet yms. laitetaan biojätteeseen, maitotölkit huuhdeltuina pahviin ja tonnikalapurkit puhtaina metallinkeräykseen?

Muakin ensin ärsytti kun tuo Sokoksen pussimaksu tuli ensimmäistä kertaa vastaan, en kuitenkaan itse ole sellainen että heitän muovipussit roskikseen vaan käytän ihan jokaikisen niistä roskapussina, mitä useampi tuollainen pikkupussi kaupoista kertyi niin sitä useammin pystyin jättää ostamatta sellaisen ison muovipussin ruokakauppareissulla. Kestokasseja on, mutta vain isohkoja jotka tosiaan ruokaostoksille sopivat hyvin, sen sijaan jos olen pikkulaukun kanssa kaupungilla niin ärsyttävää kantaa joku yksittäinen shampoopullo isossa kassissa. Mistäs saisi tuollaisia pienempiä kestokasseja?[/quote]

Citymarketit/K-marketit myyvät myös pienempiä kestokasseja. Ne kassit ovat myös erittäin kestäviä. Olen raahannut sillä suuremmalla kassilla todella painavia ostoksia eri sääolosuhteissa ja kassi vain kestää. Suosittelen siis niitä Vallilan kuosilla koristeltuja kasseja, joissa on tuplahihnat. Pienemmät kassit ovat todella käteviä ja ne eivät vie laukussa niin paljon tilaa kuin ne suuremmat.

Vierailija
60/170 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokos veti pohjat siinä kun laitoin tammikuussa palautetta kun nettisivuilla luki tuotteen hinta väärin. Netin mukaan tuote oli alennuksessa Helsingin Sokoksella, mutta kun menin sitä ostamaan niin ei kuulemma ollut. Näytin kassalla puhelimestani heidän nettisivunsa ja totesivat että niinpä näkyy, taitaa olla virhe. Jätin tuotteen ostamatta ja annoin palautetta kahdelle myyjälle sekä netin kautta. En saanut kuukaudessa mitään vastausta ja nettisivuilla näkyi edelleen hinta samalla tavalla. Laitoin helmikuun alusta uuden palautteen netin kautta, ja nyt suvaitsivat viimeviikolla, kolmen kuukauden kuluttua alkuperäisen palautteen annosta vastata että joo virhe on, tässä 10% alennuskoodi verkkokauppaan hyvitykseksi. Luulisi että hinta saataisiin muutettua nettisivuille oikeaksi hieman nopeammin kuin kolmessa kuukaudessa, ja että kauppa olisi velvollinen myymään tuotteen siihen hintaan kun netissä ilmoittavat.