Kertokaa tyhmin juttu, minkä olette kuulleet jonkun sanoneen?
Kommentit (2294)
"Tyhmintä mitä ihmiset kantaa kotiin kaupasta on salaatti. Sehän on pelkkää vettä eikä siinä ole edes vitamiineja."
Hmm. Olisi voinut luulla, että tyhmempää olisi kantaa kotiin kaupasta vaikkapa limsaa, karkkia, kaljaa, sipsejä...
Eikä kukaan tietysti voi syödä salaattia sen vuoksi että pitäisi siitä.
Tätä hienoa mielipidettä toistelee parsakaalin viljelijä, jonka mielestä tietysti pitäisi ostaa vain niitä hänen tuottamiaan vihanneksia ja jättää naapurin isännän salaatit ostamatta.
"Kaduilla näkee niin paljon ihmisiä kävelevän kylmällä ilmalla keuhkot paljaana ja kyllä tällä jos jollain saat itsellesi sen nuhjuisen olon."
Lähde: http://www.idealista.fi/martina/2016/10/miten-valttya-syysflunssalta/
Vierailija kirjoitti:
Anoppi kertoi olevansa hyvin sosiaalinen ja suulas ihminen, joka tulee kaikkien kanssa juttuun tilanteessa kuin tilanteessa. Kas kummaa kun kaikissa juhlissa tai uusia ihmisiä tavattaessa on oltu naama mutrulla ja sanaakaan ei ole pihissyt.
Kuulostaa mun äidiltä :D
Muistaa mulle aina kertoa kuinka on sosiaalisesti lahjakas ja tulee ihmisten kanssa toimeen tilanteessa kuin tilanteessa. Luonnollisesti samalla soimaten mun sosiaalisia taitoja, kun olen liian ujo ja en osaa small talkia jne. Todellisuudessa hänen olemuksensa on yleisesti ottaen ylpeä ja ylimielinen, ei suinkaan helposti lähestyttävä ja useimmissa tilaisuuksissa ei se juttukaan lennä. Sukulaisia ja puolisoa lukuunottamatta pitkiä ihmissuhteita ei ole, vaan kaikki ystävyydet ja tuttavuudet ovat kaatuneet muutamassa vuodessa. Vika tosin on aina muissa, kun muut osottautuvat ylpeiksi, leuhkoiksi, tyhmiksi jne. Eikä niitä uusia tuttavuuksia satele taivaalta, vaikka äiti onkin olevinaan niin sosiaalinen ja helposti ihmisiin tutustuva.
Vierailija kirjoitti:
"Äitini seurusteli kauan ennen syntymääni miljonäärin kanssa. Jos he olisivat menneet naimisiin ja saaneet lapsia, isäni olisi komea miljonääri eikä tylsä duunari!"
Eli henkilö siis kuvitteli, että hän olisi olemassa vaikka hänen biologiset vanhempansa eivät olisi lisääntyneet.
Veljeltäni tuli joskus samanlainen aivopieru. Äiti oli ollut muuttamassa nuorena Amerikkaan (tätinsä perheen luokse oli aluksi menossa), mutta tutustuikin kesän aika isään, hullaantunut ja perui menonsa. Lopputuloksena avioliiton ja me lapset. No mutta veli joskus pohtii sitä että jos äiti olisi lähtenyt sinne Amerikkaan, niin hänkin olisi amerikkalainen ja olisi ihan erilainen elämä. Ei sitten tullut ajatelleeksi että silloinhan häntä ei olisi olemassakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D
Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.
Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.
En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.
Mielenkiintoinen juttu. Mikä se toinen poikkeus on?
"Millä sä ne perintöverot maksat kun sitä perintöä ei nimittäin saa ennenkuin verot on maksettu?"
Pia Jardi (uusisuomi.fi / Puheenvuoro):
"MOSKEIJA ON SUNNIMOSKEIJA, KAIKILLE NIILLE, JOTKA ETTE SITÄ OLLEET VIELÄ YMMÄRTÄNEET."
Ja minä kun yksinkertaisena ihmisenä luulin, että ihmisoikeustaistelija Jardi on hommaamassa suurmoskeijaa shiioille ... Kärsiikö Pia Jardi shiialaisislamofobiasta?
"Naisen euro on 80 senttiä" ja henkilö pitää vielä itseään erityisen viisaana :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mieshenkilö, sillon n. 20 vuotias, väitti mulle tosissaan, ihan punaisena raivosta, että MAKARONIT KASVAA PUUSSA!!!!!
Samainen makaronimies riidan yhteydessä raivosi suu vaahdossa: " Mä RISTIINNAULITSEN sut!!!! .... Ööö...... "Ristiinnaulitset" (?)
Ja SINÄ seurustelit tuon kanssa??? :D
Joo, ja lyhyestä virsi kaunis. Oli kyl aika fail. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Telkkarista tuli Aki Sirkesalon konsertti noin vuoden päästä hänen kuolemastaan. Eräs sukulainen kysyi: "Kerkeskö se pitää sen konsertin?" (vai oliko kuollut jo ennen konsertin pitämistä) :D
Tuli tuosta mieleen, että kaveri kysyi kerran, miten Sirkesalo kirjoitetaan. Eli tuleeko e:n jälkeen kaksi ässää. Eli Sirkessalo.
Äänne- ja kirjainvastaavuus on suomessa lähes täydellinen eli siis suomea kirjoitetaan, kuten sitä luetaan. Tästä on pari poikkeusta. Sanassa Sirkesalo on niistä toinen eli jäännöslopuke: esim. e-loppuisen sanan jälkeen tulevan sanan ensimmäinen äänne lausutaan pitkänä. Esimerkiksi kirjoitamme jauheliha mutta lausumme jauhelliha. Sama ilmiö on yleisen kirjoitusvirheen "itsekkin" tai "lähteäkkään" taustalla: toinen k kyllä äännetään, mutta sitä ei kuuluisi kirjoittaa.
En tiedä, onko tuo kysymys varsinaisesti tyhmä. Kertoo se ehkä tottumattomuudesta kirjalliseen ilmaisuun. Joka tapauksessa Sirkesalo äännetään kuitenkin Sirkessalo.
Mielenkiintoinen juttu. Mikä se toinen poikkeus on?
Äng-äänne, jolle ei ole kirjainta suomen aakkosissa, mutta joka kuitenkin esiintyy esim. sanoissa kenkä tai ranka. Niitähän ei lausuta, kuten ne kirjoitetaan. Siksi moni kirjoittamaan opetteleva ekaluokkalainen kirjoittaa usein esim. kegkä tai kengkä. Aikuiset eivät koko juttua enää muista, koska nuo sanat ovat niin yleisiä, että niiden oikeinkirjoitus automatisoituu.
Vasemmistoliiton vaaliohjelmastahan niitä löytyy
Liiketuttuni tyttöystävä Kuhmosta sanoi näin: Minä (siis hän itse) tulen kauniin ruskeaksi...sinä tulet tuollaiseksi punaisen ruskeaksi...muu pöytäseurue oli ilmeistä päätellen sitä mieltä, että aivopieruhan se sieltä häneltä tuli...kukaan ei kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, mutta "vosu" jatkoi yksipuheluaan...minun äitini on kaunis ja vähän ajan kuluttua jatkoi lausettaan... ja kaikki tutut ovat sitä mieltä, että minä olen aivan äitini näköinen...jep jep.
Tunsin aikoinaan erään henkilön, joka kertoi aloittaneensa tupakoinnin laihtuakseen. Ei muuten toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työmatkalla ja hotelliaamiaisella Keski-Euroopassa muutaman kollegan kanssa. Olimme saapuneet edellisenä iltana, minä Suomesta ja kollegat vähän etelämpää. Yksi kollegoista viritteli small talkia ja kysyi: "Niin saavuitko tänä aamuna?" Kyllä joo, otin klo 2.40 lennon Helsingistä ja hyppäsin laskuvarjolla hotellin pihaan, jotta ehdin aamiaispöytään aamuseitsemäksi. Huoh...
Miten niin, olisithan voinut tulla ilta/yölennolla ja saapunut aamulla/aamuyöllä paikan päälle.
Suomesta ei lähde koneita 24/7.
Viimeiset koneet lähtee suht aikaisin Helsinki Vantaalta ja lento kestää pohjoismaita pidemmäksi väh 2 h, joista toinen tunti menee aikaeroon. Ja tästä eteenpäin .
Joten Eurooppaan et saavu klo 2.30 jos lähdet Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin työmatkalla ja hotelliaamiaisella Keski-Euroopassa muutaman kollegan kanssa. Olimme saapuneet edellisenä iltana, minä Suomesta ja kollegat vähän etelämpää. Yksi kollegoista viritteli small talkia ja kysyi: "Niin saavuitko tänä aamuna?" Kyllä joo, otin klo 2.40 lennon Helsingistä ja hyppäsin laskuvarjolla hotellin pihaan, jotta ehdin aamiaispöytään aamuseitsemäksi. Huoh...
Miten niin, olisithan voinut tulla ilta/yölennolla ja saapunut aamulla/aamuyöllä paikan päälle.
Viimeiset koneet lähtee suht aikaisin Helsinki Vantaalta ja lento kestää pohjoismaita pidemmäksi väh 2 h, joista toinen tunti menee aikaeroon. Ja tästä eteenpäin .Joten Eurooppaan et saavu klo 2.30 jos lähdet Suomesta.
No hei haloo, kaikki ei ole opetelleet helsinki-vantaan aikatauluja ulkoa :D
"näyttely kehittyy kokoajan ku tulee uusia metodeja"
Tietokoneffekti kyyneleille ja 100 päivän pikakuvaussessioille härän kullin kokoinen peukku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeiset koneet lähtee suht aikaisin Helsinki Vantaalta ja lento kestää pohjoismaita pidemmäksi väh 2 h, joista toinen tunti menee aikaeroon. Ja tästä eteenpäin .Joten Eurooppaan et saavu klo 2.30 jos lähdet Suomesta.
No hei haloo, kaikki ei ole opetelleet helsinki-vantaan aikatauluja ulkoa :D
Ja suomalaiseen tapaan ap ottaa kevyen juttelun kirjaimellisesti itseensä. Miksei voi vain vastata "Ei, saavuin illalla. Entä te? Kauanko teillä Italiasta kesti lento tänne Saksaan*?"
*esimerkiksi vaikka noi maat!
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ajaa tasa-arvoa.
Feministit käyttävät tasa-arvoa keppihevosena ainoastaan heille itselleen sopivissa asioissa.
Oikea tasa-arvo on siitä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki siviilipalveluksen käyvät ovat raukkoja.
Neiti-ihmisiä nyt ainakin.
Miten joku ei voi uskoa älykkääseen suunnitteluun?