Jos teillä koko perhe samaan aikaan kipeä, kuka hoitaa lapset?
Eli jos olette kaikki vaikka samaan aikaan esim. kuumeessa ja flunssassa niin kumpi vanhemmista huolehtii lapsista vai vuorotellen tmv?
Meillä mies on aina kipeänä niin kipeä, ettei pysty lapsia hoitamaan vaan se jää mun vastuulle, vaikkei miehelle esim. flunssassa nouse edes kuume. Mulla sen sijaan usein flunssassa korkea kuume. Jos tilanne on se, että mä ja vaikka osa lapsista kipeitä niin sillon mies kyllä hoitaa lapset mukisematta, mutta jos ollaan kaikki samaan aikaan kipeitä niin lasten hoito jää mun vastuulle.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä flunssa oireilee voimakkaammin, kuume ei ole mikään sairauden konkreettinen mittari.
Ihan voit itse googlettaa faktat tästä esiin.
Paskapuhetta. Kyllä kuumeinen flunssa, sanotaanko vaikka 39 asteen kuume, on todellakin kovempi sairaus kuin se flunssa ilman kuumetta. Ja silloin hoitaa se kuumeeton. Yleensäkin se, jonka yleiskunto sallii. Onneksi sairaudet eivät mene saman kaavan mukaan, eli toisella voi jo olla parempi olo, kun toinen vasta on sairastumassa. Koskaan ei olla yhtäaikaa oltu voimattomia.
Opiskelepa linkeistä vähän lisää siitä, miksi miehet oireilevat naisia kovemmin flunssassa.
http://www.iltalehti.fi/flunssa/2013012516600166_fl.shtml
http://yle.fi/uutiset/3-8597135
http://cgi.iltalehti.fi/terveys/201701042200048788_tr.shtml
Lisää löydät ihan googlettamalla.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/terveys/uusi_tutkimustieto_miesf…
Äärimmäisen harvoin kyllä on niitä tilanteita että esim. kumpikaan vanhemmista olisi ollut niin kipeä että ei pysty osallistumaan lasten hoitoon ollenkaan. Enkä muista yhtäkään tilannetta että asiaa olisi pitänyt miettiä kumpi paremmin lapsia pystyy hoitamaan. Ehkä se sitten on kaikkien ollessa kipeitä mennyt vuorotellen.
Minä hoidan lapset. Miestä en, se on aikuinen ja osaa kyllä hakea ne buranat ja teen ihan itse.
Flunssassa kumpikin kyllä hoitaa arkihommia ihan normaalisti. Mulle ei nouse kuume, jos miehelle nousee niin ottaa buranaa ja toimii.
Kun koko perheellä oli norovirus niin silloin lapset olivat ehkä päivän vähän heitteillä...tehtiin mitä voitiin, maaten olohuoneen lattialla valvottiin pienempää. Onneksi tuli edes vähän limittäin.
Meillä mies on ehkä vähän reippaampi sairaana kuin mä. Kumpikaan ei kuitenkaan esitä sairaampaa kuin on tai vaivu itsesääliin.
Minä. Näin vaikka mies olisi terveenä ja koko muu perhe sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä flunssa oireilee voimakkaammin, kuume ei ole mikään sairauden konkreettinen mittari.
Miehillä on kyllä myös tapana tekeytyä sairaammiksi kuin oikeasti ovat
Terveenä mies hoitaa ison osan kotitöistä..hänellä on jonkin sortin neuroosi asiasta.
Kipeänä hän on todellakin niin kipeä, ettei kykene mihinkään. Minulla ei ole muiden miesten kanssa lapsia, mutta edellisissä suhteissa miehillä on myös ollut kovat flunssat kuumeesta riippumatta, joten en kyseenalaista asiaa lainkaan, enkä tarvi mitään tutkimuksia todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kyllä hoitaa sillon, jos on itse terve ja minä ja/tai osa lapsista sairaana, mutta kun mies on itse kipeä niin ei hoida lapsia. Tai muutama poikkeus tuossa on ollut, kun mä oon pari kertaa joutunut sairaalaan koko perheen ollessa kipeenä ni tällöin mies on pakosta hoitanut lapsetkin.Esim. elossa isovanhemmilta ei voida pyytää hoitoapua sillon, jos lapset kipeenä, koska toinen isovanhemmista ei saisi saada mitään tauteja.
ap
Minä hoidan välttämättömimmät eli ruuan eteen. Muuten lapsi katsoo telkkaa ja ite hengitän sohvalla. Onneksi ei oo enää vaippoja. Jos en pääse ylös sängystä niin onneksi lapsi elää yksittäisen päivän leivällä ja jätskillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä sivulla on ihan faktalinkkejä miesten sairastamisesta, mutta öyhötä ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin juuri kirjoittaa saman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä sivulla on ihan faktalinkkejä miesten sairastamisesta, mutta öyhötä ihan rauhassa.
Mun on vaikea uskoa, että flunssa ilman kuumetta edes miehellä ois yhtä paha kun flunssa jossain 40asteen kuumeessa. Tuollanen kuume alkaa toisekseen olla jo melkeen hengenvaarallistakin ja todellakin pitäis levätä.
En ole hän, jolle kommenttisi osoitit.
Meillä miehellä ei myöskään juuri koskaan ole flunssassa kuumetta, mutta tästä huolimatta kyllä välillä tosi kipeä. Silti sillon kun ollaan flunssan kourissa samaan aikaan (mulla kuume pyörii yleensä 39-41asteen välissä) niin mies hoitaa lapset, että minä saan levätä. Olen sanonut miehelle, että kyllä minäkin voin välillä hoitaa muksuja, että hänkin sais levätä, mutta tässä mies on ollut ehdoton, että minä lepään, koska korkea kuume ei ole leikin asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä. Jätän miehen hoitamatta, kun se on aikuinen.
Aikuisia on sairalat täynnä avuttomina.
Tilanteessa, jossa kaikki ovat sairaana lapset tulevat ensin, sitten minä koska hoidan lapset. Mies jää ilman hoitoa, koska en jaksa, ja aikuisena hän voi hoitaa itsensä. En kiellä menemästä sairaalaan, jos ei pysty huolehtimaan itsestään.
Itse olen naiseksi varmaan todella heiveröistä tekoa kun minuun iskee yleensä tällainen miesflunssamainen tauti. Nyt just vatsataudista toipumassa.. Olin taas täysin raatona. Onneksi on tähän asti ollut joku huolehtimassa lapsesta silloin. Mutta kai sitä jotenkin selviäisi jos olisi ihan pakko. Syytän itseäni että olen näin heikko. Oma äiti on ihan erilainen.