Pissatulehduskierre. Miten teillä tutkittiin?
Taas pissiksen oireita. Tiedän kaikki vinkit ja niksit, joilla virtsatieinfektiota voi yrittää välttää, ne tepsivät useimmiten. Olen siis äärimmäisen tarkka esim. siinä, että käyn pesulla ja pissalla ennen ja jälkeen seksin, juon jatkuvasti vettä, syön karpalovalmisteita ja en käytä liian tiukkoja alus- tms. vaatteita. Nyt en vaan jaksa taistella tätä kierrettä vastaan enää yksin, tää on jo kolmas tai neljäs (yhden kerran oireet menivät ohi ilman antibiootteja) kerta tänä vuonna kun on pissisoireet päällä. Terveysasemalta saa ainaiset antibiootit kyllä, estokuurille eivät lotkauta korviaan. Miten teitä on tutkittu jatkuvien tulehdusten tiimoilta, jos olette hakeutuneet esim. yksityiselle? Julkisen puolen kokemuksetkin kiinnostavat toki.
Auttakaa, systerit. Juon nytkin vettä kuppitolkulla ja nappasin särkylääkkeet. Yksi viime hetken helpotuskeino on tulikuumassa kylvyssä istuminen (ja itkeminen). :(
Kommentit (23)
Aika tavallinen ongelma nuorilla naisilla. Tutkimuksissa ei yleensä mitään rakenteellista syytä, sukupuolitautia tms löydy. Usein nimenomaan seksi altistaa tulehduksille. Yhdynnän jälkeinen antibiootti saattaa olla käyttökelpoinen vaihtoehto, mutta itse olen toiminut erään gynekologin antaman ohjeen mukaisesti eli seksin jälkeen juon lasillisen vettä, johon on sekoitettu teelusikallinen omenaviinietikkaa. Hyvin on toiminut (sanoisin jopa, että yhtä hyvin kuin tuo seksin jälkeinen ab annos), suosittelen kokeilemaan!
T. lääkäri
Karpalomehu voi oikeasti auttaa joillakin.
Ihan Huippua! :D