Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toiset hävittää cd-levynsä. Minä olen tämän vuoden

Vierailija
01.04.2017 |

aikana hamstrannut noin 15 kpl. Tosin suurin osa kirpputorilta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka hävitätte levynne, niin oletteko "oikeita musiikkiharrastajia"/minkään bändin tai laulajan faneja? Vai oletteko sellaisia tavallisia musiikin kuuntelijoita, jotka kuuntelee vähän mitä vain: listahittejä, radio Novaa ja sen sellaista, mikä nyt milloinkin sattuu vähän korvaa miellyttämään?

Mä en osaisi edes ajatella luopuvani levyistäni, saati suosikkiyhtyeideni levyistä, joita olen kerännyt! Se vain ei ole sama kuunnella jostain spotifystä kuin levyltä ja samalla selailla sitä kansivihkosta ja lueskella laulujen sanoja.

Vierailija
2/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällaiset ihmiset ovat ns. levynhävittäjiä. :)

Ei minulle ole koskaan edes juolahtanut mieleeni hävittää CD- tai vinyylilevyjäni. Miksi ihmeessä niin pitäisi tehdä? Niillä on paljon hyvää musiikkia, ostotilanteisiin liittyy muistoja jne., jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio ikinä edes luopua mun isosta c-kasettikokoelmasta saati sitten cd:istä.

Vierailija
4/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muusikko ja musiikintekijä ja musiikki on minulle tärkeämpää kuin ruoka. Kuuntelen musiikkia lähinnä tietokoneelta. CD:t makasivat kaapissa, ei niitä tullut sieltä otettua esille, youtubesta olen kuunnellut haluamaani. Listahittejä en tunne.

Muutan usein ja olen minimalisoinut elämääni, aion omistaa elämäni vain musiikille. Olen taas muuttamassa ja uusi asuntoni on niin pieni että sinne ei mahdu kuin pieni kotistudio ja patja. Vähensin tavaraa rutkasti, myös CD:t. Ne kopioin kaikki tietokoneelle ja varuiksi muistitikuille. Tuli heti paljon enemmän kuunneltua niitä, on ollut niin vaivalloista saada tietokoneen asemaan asetettua levyä.

Minulle ei liity muistoja levyjen ostotilanteisiin eikä itse levyihin vaan musiikkiin itsessään enkä ole levyjen hiplailijakaan joten tämä oli hyvä ratkaisu. Laulun sanoihin en juuri kiinnitä huomiota vaan tunnelmaan, harmoniaan ja soundeihin. Niistä nousee itselleni tunteet ja kiintymys, ei siitä materiasta.

Jotkut LP-levyt on kyllä kauniita, esim. Hanoit mutta kun ei ole ollut levysoitinta 10 vuoteen ja tosiaan musiikin ei-materiaalinen osuus on minulle tärkeämpää niin luovuin älppäreistäkin. Paitsi tietenkin niistä joilla soitan itse :)

Seuraavaksi meinaan digitalisoida suurimman osan nuoteistani. Kauneimmat ja tärkeimmät pidän paperiversioina.

Vierailija
5/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on kyllä kohtuullisen helppo hankkia sekä cd- ja dvd-levyjä että kirjoja. Kohtuullisen helppo siksi, että ihan kaikki eivät sentään heitä niitä suorilta roskiin.

Vierailija
6/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aio ikinä edes luopua mun isosta c-kasettikokoelmasta saati sitten cd:istä.

Valitettavasti käy ajan myötä niin, että c-kasettikokoelmasi luopuukin sinusta. Magneettisuus vähenee hitaasti mutta varmasti, ja siinä hiipuu tietenkin myös tallenne. Taitaa vinyylilevy olla toistaiseksi kestävin tallennustapa. Ei nuottipaperikaan huono ole.

Vierailija
7/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mies kävi juuri tänään ostamassa cd-soittimen. Siis pelkän cd-soittimen, joka on nyt liitetty laatukaiuttimiin. 

Tähän saakka olemme joutuneet avaamaan telkkarin kuunnellaksemme cd-levyjä dvd-soittimen kautta. Järjetöntä touhua.

Youtubessa ei ole kaikkea, mitä haluamme kuunnella ja olisi liian hankalaa liittää tietska hyviin kauiuttimiin, koska niihin on jo liitetty telkkarikin (jostain kumman syystä, vaikka sitä katsomme äärettömän harvoin).

Vinyylejä ei ole enää - musiikkia harrastava lapsemme sai ne ja pitää niitä aarteenaan.

Nina Simone soi parhaillaan:)

Vierailija
8/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostetaan cd-levyjä kirppareilta aina kun hinta kohdillaan eli max 2 euroa. Samoin kerätään vinyylejä, mutta niitä on jo vaikeampi löytää.

Aah nostalgiaa!

Vierailija
9/9 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mies kävi juuri tänään ostamassa cd-soittimen. Siis pelkän cd-soittimen, joka on nyt liitetty laatukaiuttimiin. 

Tähän saakka olemme joutuneet avaamaan telkkarin kuunnellaksemme cd-levyjä dvd-soittimen kautta. Järjetöntä touhua.

Youtubessa ei ole kaikkea, mitä haluamme kuunnella ja olisi liian hankalaa liittää tietska hyviin kauiuttimiin, koska niihin on jo liitetty telkkarikin (jostain kumman syystä, vaikka sitä katsomme äärettömän harvoin).

Vinyylejä ei ole enää - musiikkia harrastava lapsemme sai ne ja pitää niitä aarteenaan.

Nina Simone soi parhaillaan:)

Ainakin meidän Samsung-telkkarista saa valittua sellaisen moodin, ettei tv.tä tarvitse pitää päällä, vaikka blu ray -soittimesta CD-levyjä kuunteleekin. Meillä oli ihka oikea CD-soitinkin (ostettu häälahjarahoilla v. 1992), mutta kun olohuoneessa tehtiin muutoksia huonekaluihin, CD-soittimelle ei ikävä kyllä ollut enää paikkaa, koska tallentava digiboksi, blu ray -soitin, vinyylilevysoitin ja viritinvahvistin veivät kaikki mahdolliset slotit hyllystössä. Annoimme sitten CD-soittimen pois, mutta harmittaa se edelleen.

Miehellä on yhteensä yli 1200 vinyyli- ja CD-levyä, minulla yhteensä sellaiset parisataa kappaletta. Musiikki fyysisinä esineinä on meille tärkeää, vaikka radiota tuleekin paljon kuunneltua ja puhelimissa meillä on omat musiikkikansiomme mp3-versioina.